omg ja dit is echt het aller grootste voordel tov fundamenteel onderzoek (afgezien van het feit dat je mensen gewoon kan vragen waarom ze kut doen ipv dat cellen maar een beetje stil dood zitten te gaan zonder aantoonbare reden). Ik ben basic onderzoeksassistent in psychofarmacologie en doe onderzoek met verschillende soorten recreatieve drugs en mn favoriete onderdeel van mn hele werk zijn de dagen waarop ze een dosis krijgen
Elke dag twijfel ik of ik wel geschikt ben voor een phd maar als ik dit soort verhalen lees krijg ik opeens veel meer het gevoel dat ik wel een prima phd student zou zijn 🥲
Heeft ze ook nog een evaluatie of go/no go on haar eerste jaar?
Ik had ook zo’n fladderaar. Die heeft het eerste jaar voor veel rollende ogen gezorgd. Wat bij hem echt goed heeft gewerkt is om eens te gaan zitten en heel expliciet te maken wat je minimaal verwacht. (Heel basic dingen zoals: maak een afspraak via outlook en check in mijn agenda of ik kan; maak een soort agendatje voor een meeting waarin staat wat je hebt gedaan en wat je van plan bent; je mag je uren flexibel maken maar niet zonder overleg minder uren gaan werken).
Heeft echt een wereld van verschil gemaakt en hij was me heel dankbaar.
Ik wou dit ook zeggen! Zelfs als vind je het zelf heel normaal om al die dingen te doen. Is imo ook wel de taak van de begeleider om hier op tijd bij in te grijpen. Zeker als het eerst wel goed ging dan spelen er misschien ook wel meer dingen (hoeft niet natuurlijk, maar bij veel stress zijn soms bv juist dit soort ogenschijnlijk simpele dingen opeens heel veel) en kan je er zo in bijsturen dat je er allebei minder last van hebt.
Ik moet zo een manuscript aanpassen en heb veel aanpassingen gekregen en vroeg mij af of jullie een standaard opzetje hebben van een volgorde van een manuscript om het goed te schrijven. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen hierbij.
- Introductie
- Algemeen breed stuk over het onderwerp
- Eindigen met doel van het artikel
- Methode
-
Resultaten
-
Discussie
- Beginnen met belangrijkste conclusie?
- Voor- en nadelen van je studie
- Vergelijken met andere studies?
- Conclusie
Ik weet niet wat voor onderzoek je doet hoor maar bij ons ziet t er meestal zo uit
Held!! Dankje, hier kan ik iets mee.
Zou je dit ook naar mij willen sturen toevallig?
Een van m’n grootste valkuilen is dat ik gewoon niet concise kan schrijven
Oh en ik ook wel! (begin over een aantal maanden aan mijn PhD)
Zou ik deze ook mogen? Begin in december aan mijn master research internship. Stress er nu al om hah.
Ik zou dit ook wel heel graag willen lezen!
graag!!
Mag ik hem ook? Ik zit wel altijd te bitchen op zinopbouw en woordgebruik (en lengte van zinnen), maar die eigenlijk ook maar wat
Jullie kunnen ook bij lokale universiteit waar je aan gebonden bent met je Phd kijken naar Engelse schrijfcursus. Leer je dezelfde tips als het boekje van @Ovenschaal in het EMC/eur had je elke jaar meerdere rondes waarin je in een klein groepje je artikel ging schrijven en die werd dan elke keer gecontroleerd door diegene die Engels gaf. En was het fijn om input te krijgen die niets van je onderwerp afweet.
Zou ik hem ook mogen?
Klinkt super nuttig! Zou je hem ook met mij willen delen (tweedejaars PhD)? Uiteraard ga ik er vertrouwelijk mee om.
Ik zou 'm ook wel graag willen als je het geen probleem vindt!
Door deze discussie over phd’ers die hun uren niet maken vraag ik me iets af. Hoe vullen jullie die 40 uur? Zeker in de eerste jaren.
Ik ben pas net begonnen met mijn phd maar hiervoor was ik een paar jaar junior onderzoeker, bij mijn werkgever was 36 uur voltijds maar ik kreeg zelfs dat nooit vol ik denk ook niet dat ik het fysiek kan, me 8 uur per dag concentreren en ik vind voltijds werken sowieso ouderwets. Ik kreeg mijn werk wel altijd af dus ik voelde me nooit heel schuldig als ik wat eerder stopte, maar nu ben ik dus bang dat met mijn phd die mooie tijden voorbij gaan zijn haha
In mijn eerste jaar had ik ook niet altijd genoeg te doen om 36 uur te vullen en op een gegeven moment zat ik ook aan mijn limiet van het aantal papers dat ik nog aandachtig kon lezen, dus stopte ik soms wat eerder of nam ik lange koffiepauzes met collega’s haha. Nu in mn derde jaar maak ik dat ruimschoots goed, uiteindelijk kan je 24/7 werken want dan is er altijd nog wel iets dat gedaan moet worden. (lab en klinische studies in mijn geval)