Haha, bijzonder hĂš? Je bent wetenschappelijke literatuur! ^^ Toevallig je eigen naam/paper dat geciteerd is tegenkomen als je een artikel leest blijft ook altijd een beetje een apart gevoel.
Leuk wel, geeft toch een boostje dat mensen je onderzoek serieus nemen.
Daarover gesproken, ik kwam pas, toen ik even snel een plagiaatscan runde (just to be sure) voordat ik mijn proefschrift opstuurde voor de officiĂ«le plagiaatcheck, toch iets vaags tegen. Ik kan niet tĂ©veel detail geven i.v.m. herkenbaarheid, maar laat ik het erop houden dat het onderwerp âlevenseindewensenâ kort voorkomt in één van mijn gepubliceerde papers. Ik kwam dus wegens overlap in zinnen een web-artikel tegen. En deze mensen hadden dus een eh, nogal creatieve eigen draai gegeven aan mijn resultaten zeg maar. Er stond in koeienletters in de titel al zoiets in de richting van: âMore than (hoog getal) procent of people with⊠(ziekte) killed by euthanasia, many without consent.â 
En dan begonnen ze iets te brabbelen als: âThere might be evidence in this new study of a slippery scope towards killing without consent in hospitals. The authors do admit that this is unethical.â
Well okay. Killing without consent! 

Echt, the fuck. Nog maar even nagekeken maar ik heb (uiteraard) niet eens iets geschreven wat bij al die beweringen in de buurt komt joh. :â) We leggen in het paper juist genuanceerd uit, waarom het totaal geen onverwachte of zorgelijke resultaten zijn en hoe ze te verklaren zijn (en nee, niet doordat zieke mensen in dit land zonder toestemming van kant gemaakt worden, yoloo). Bleek een of andere buitenlandse wazige wappie anti-abortus site, dus dat verklaarde het wel. Maar af en toe sta je er echt van te kijken hoe mensen buiten jouw invloed met je publicaties aan de haal gaan, zeker als je toevallig een controversieel onderwerp aanstipt. Och ja ik heb er gewoon maar smakelijk om gelachen. :â)
Kreeg met datzelfde paper (vanwege onderwerp dus) destijds jaren geleden direct na publicatie ineens journalisten aan de lijn. Ook die probeerden continu dingen te verdraaien, en ik was hier toen door niemand op voorbereid en nogal overwhelmed. Kreeg er echt stress van, alles werd maximaal uit de context getrokken om er sensatie in te brengen. Wist ik toen veel dat ik met een dergelijk onderwerp zelf beter een pers-bericht had kunnen schrijven. Niemand zei dat tegen me.
Ook achteraf wel hard om gelachen toen met mân ex.
âLust u bloemkool?â
âEuhhh, jaâŠâ
âAha! Dus u zegt dat kinderarbeid een goed middel is tegen de Russen!â
Dat niveau dus ongeveer. :â)
In dit geval dus een moord-epidemie in ziekenhuizen.
Sorry beetje oninteressant zwam-verhaal (lig wakker) maar moest hier even aan denken haha. xD
Gelukkig was het in jouw geval wel
gewoon iets normaals en dus goed voor je academische zelfvertrouwen! ^^