Ja denk dat het inderdaad gewoon door ploeteren wordt al ben ik daar ook al wel een tijdje mee bezig. Maar werd het bij jou wel beter qua motivatie op gegeven moment?
Ja op een gegeven moment kreeg ik weer meer âbeloningenâ of externe waardering voor mijn werk. Ik kreeg die revisie terug, raakte opeens heel enthousiast van een subsidieaanvraag en allerlei mooie plannen, bij stukken die maar door bleven slepen kwam er eindelijk schot in de zaak. Het voelde daar voor een beetje als een gebed zonder end. Achteraf gezien had ik misschien meer op een project moeten focussen om het sneller over de finish te trekken, is daar wat mogelijk voor jou?
Ja ik denk dat dat het misschien ook is, zit met meerdere projecten nu in een soort afronden-maar-nog-net-niet fase waarin ik ook redelijk afhankelijk ben van anderen, dat helpt denk ik niet. Misschien toch ook iets om met mân begeleider te bespreken, maar daar moet ik nog even over nadenken haha
Ik heb echt chille minor revisions terug van een artikel, met heel aardig commentaar en complimenten erin. Ik zie het als een soort van âredemptionâ aangezien ik zelf ook altijd best wel aardige peer review rapporten schrijf, al zeg ik het zelf
Jaaaaa hup voor vriendelijke peer reviews!!!
Ja toch? De meeste mensen hebben echt hun best gedaan dus geen reden om iemands dag te verpesten met een onnodig gemene review.
Ja echt! Ik doe ook altijd mijn stinkende best op reviews, vooral om constructieve feedback te geven en ik leid mijn promovendi ook op om vriendelijk te zijn!
Valt echt wel mee! Je hebt de belangrijkste gedeelten gedaan. Je mag er gewoon trots op zijn.
Denk aan al die outreach die je nu op aanvragen kan zetten!!!
Sinds twee dagen is de status nu âRequired reviews completedâ en volgens mij betekent dat dat ik elk moment bericht kan krijgen. Heb weer een knoop in mijn maag, ik ben zoân labiel figuur
Oh dus wat je zegt is dat het nu terug is, maar editor er nog niet naar gekeken heeft?
Ik heb dat blad ook ooit een manuscript naar toe gestuurd en ze zijn best wel snel. Hij ligt nu bij editor en je kunt denk ik zsm een antwoord verwachten.
Wat een doffe ellende. Maar wel heel goed dat ze zo transparant en behulpzaam zijn. Hoe denk je er over?
Wat zou je zelf willen? Dacht dat je weer richting NL wil? Is het waard om voor paar jaar zoân investering te doen?
Ahaa! Wat leuk! Hier is het in de academie ook echt wie kent wie. En ellebogenwerk. Erg stressvol allemaal.
Yay voor de mentor! Zijn er onderwerpen of mensen van de universiteit die je inspirerend vindt? Dan zijn die klusjes wel een goede reden om daar iets mee te doen en je ondertussen in de picture te werken. Ik probeer (lukt lang niet altijd), om ervoor te zorgen dat ik of de mensen zo leuk vind dat ik oplaad van zoân taakje of dat het onderwerp goed aansluit bij mijn onderzoek/belangrijk overkoepelend thema vind (zoals gender ongelijkheid), dan voelt het niet zo erg als moetje voelen. Plus als je aan dit soort universiteitsterrein themaâs werkt, leer je ook hoe die politiek werkt en hoe die universiteit in elkaar steekt, echt wel boeiend!
Edit: maar ga zeker niet alles qua onderwijs, outreach etc doen, ik zou gewoon eens ergens beginnen en dan kijken. Over het algemeen hoef je niet alles goed te kunnen, zeker niet als je onderzoek heel goed loopt!
Ik ben blij voor je hoor maar pfff :â) Ik word hier wel een beetje verdrietig van
Nou ja precies! Naar wat ik hier van je lees doe je het bovengemiddeld goed en dan nog is het niet goed genoeg of zo.
Vind dit wel interessant om te lezen @Ovenschaal want inderdaad hoe dit gaat is vaak echt mysterieus. Nu denk ik zelf wel dat ik na mijn contract er (in ieder geval eventjes) uit ga maar ben in bijna vier jaar ook nog niet super veel wijzer geworden over hoe ik dit zou moeten aanpakken als ik dit zou willen. Al valt me anderzijds de laatste tijd wel op dat de UD-functies in mijn veld soms best lastig gevuld kunnen worden.
âââ
Ik vind het echt verfrissend om zo in de laatste maanden van mijn contract overal nee op te zeggen. Probeer altijd wel mee te denken over wie misschien wel zou willen/kunnen maar heb nu pas goed door hoeveel tijd alle extra dingen me de afgelopen jaren hebben gekost. Had hier echt een jaar eerder mee moeten beginnen alleen
Zou iemand mij kunnen helpen met een statistisch vraagje. Ik moet een review maken over alles wat er bekend is over een nieuwe behandeling. Nou zijn hier alleen case reports van bekend (60 ongeveer) en ongeveer 10 retrospectieve studies. Er zijn geen RCTâs gedaan. Ik vroeg mij af of ik hier een systematic review van kan maken en hoe ik de basis characteristieken samenvat, leeftijd bijvoorbeeld. Van de case reports kan ik dat berekenen, maar kan dat ook van de retrospectieve studies doen? En hoe doe ik dat?