Wat ik hier van jou lees doe je het zeker heel goed en mooi om te lezen dat je ook een balans hebt met je priveleven. Mag ik vragen of alleen academisch werk doet of doe je ook klinisch werk? En hoeveel artikelen (first author en last author) en grants voordat je hiervoor gevraagd werd? Ik ben ook meer vrouwen als professor!!
Weet iemand hier het antwoord op?
Volgens mij bedoelde ze eigenlijk deze post @Daria
Zelf heb ik er geen ervaring mee tbh! Zijn er soortgelijke artikelen?
Reviewer 1 is na twee revisierondes eindelijk tevreden met onze herzieningen (comments waren zeker terecht, wel irritant dat we niet direct begrepen wat reviewer 1 nou eigenlijk van ons wilde maar goed) en nu heeft de editor opeens een comment toegevoegd over dat de conclusie minder vaag kan zijn en herschreven moet worden? Voel me echt een zeikerd maar câmon, had dat niet eerder gekund?!
Nee, ga ik eens doen! Was een raar verhaal voor zover ik het me kon herinneren
Ja dat kun je wel doen. Van zowel case-reports als van retrospectieve studies. Vaak word er gebruik gemaakt van OR of ER daarin. Maar hou wel rekening met meerdere vormen van bias die kunnen optreden. Bv heterrogenetiteit, misschien kun je met deze informatie het eaa verder opzoeken. Zelf nooit gedaan maar dit kan ik mij herinneren.
â
Yeah mân laatste artikel uit mân proefschrift ( van bijna 4 jaar geleden) is eindelijk afgerond door me oud promoten. Het was blijven liggen ivm Corona en nieuwe EU aanvragen naar de implementatie ervan. Hopelijk weer een mooi high impact paper erbij.
Ja apart verhaal hĂš? Ik weet ook niet zo goed wat ik van de kwestie moet vinden, het bewijs vanuit Argos lijkt niet heel overtuigend, maar dat van de andere kant al helemaal niet. Vooral het feit dat Beatrice en die scriptiebegeleider het ineens gooien op âNee hij heeft juist zelf plagiaat gepleegdâ vind ik zo raar. Hallo, had daar als begeleider dan wat van gezegd? Dat is letterlijk je werk.
Had een gesprek met een recruiter van een internationaal bedrijf. Ze vroeg op een gegeven moment of ik ook een stage had gedaan tijdens mijn PhD. Is niet het geval en ik dacht dat ze het vroeg om te checken hoeveel praktijkervaring ik had. Ik opsommen welke praktijkervaring ik dan wel had etc. Zegt ze daarna: ja, we hebben misschien ook wel internships; of ben je op zoek naar een permanent position?
Ja, wat denk je zelf.
Daarna zei ze nog wel van ja ik snap wel dat je op zoek bent naar een baan als je zolang gestudeerd hebt etc. Maar echt wtf, ik vind het nogal schaamteloos dit.
@kienke: ik zit soort van in de juridische hoek, dus laat maar weten als je vragen hebt. Pbâen mag ook.
Misschien heb ik de laatste tijd heel weinig uitgesproken meningen maar ik snap beide kanten wel. Argos lijkt echt uit op juice, en ik geloof wel dat zij lekker cherrypickend door verschillende rapporten zijn gegaan. De situatie is natuurlijk heel anders als jij de bronnen verzameld voor je studenten, dat laten ze even weg uit een rapport. Die student vind ik heel redelijk overkomen. Signaleerde het probleem: besprak dat met Beatrice, ze komen samen tot een oplossing. Tot anderen zich er mee gaan bemoeien nadat er blijkbaar over gepraat is. Mbt de bronnen weet ik het niet zo goed, het is bepaald niet mijn werkveld en Argos lijkt me duidelijk bevooroordeeld tbh.
Integriteit blijkt natuurlijk ook uit de rest van de carriĂšre. Mensen die dit soort praktijken erop na houden, doen dat vaak herhaaldelijk. Bij een keer verkeerd citeren of refereren vind ik het voordeel van de twijfel juist heel redelijk. De Diederik Stapels onder ons gaan natuurlijk niet eenmalig in de fout.
Overigens nog steeds geen bericht van mijn stuk, de ârequired reviews completedâ status staat er nog steeds! Misschien heeft de editor wel vakantie ofzo
Ja wij hebben problemen met met matrigel (meer dan 6 maanden levertijd), ultra low attachment plates en bepaalde groeifactoren voor kweekmedium Oh en de 25ml stripetten die we nu hebben lekken heel erg én onze pipetpuntjes komen elke week van een andere leverancier want ook veel uitverkocht
Ja het wordt bij ons ook steeds spannender. Onze labmanagers hebben het tot nu toe redelijk weten te regelen maar echt met hangen en wurgen en veel wisselen van merk ja. Loop ook tegen een vrij groot probleem met serum aan nu (al heeft dat niet zoveel te maken met de consumable beschikbaarheid). Hoorde van een van onze labmanagers ook dat ze gewoon steeds vaker iets besteld wat dan op âbeschikbaarâ of âestimated delivery 4 weeksâ ofzo staat en dan na bestelling meteen naar 2023 gaat⊠ook echt niet omheen te plannen op die manier
Hebben jullie tips voor goede epidemiologie cursussen. Ik zou mij er graag in willen verdiepen maar doe liever een online cursus zodat ik het zelf kan plannen. Is er iemand die epidemioloog is geworden en weten jullie welke manieren er zijn om dat tijdens je PhD te doen? Het liefst online
Online weet ik niet maar bij ons biedt de universiteit vanuit NIHES een hele master aan. Wij konden daar dan enkele vakken van doen. Sommige hadden geluk en werd de hele master betaald.
Met online cursussen heb ik geen ervaring. Ik heb de epidemiologie master gevolgd bij epidm (bij de VU). En dit vond ik echt goed opgezet en leuk en super leerzaam! Ik heb dit tijdens mijn PhD mogen doen, opleiding werd volledig betaald vanuit mijn onderzoekslijn.
Tegenwoordig is het zelfs een vereiste dat je als PhD een bepaald aantal studiepunten moet halen in cursussen e.d. dus dat is ook een manier waarop je het in je traject kan verweven en om eventueel je promotor over te halen dat je die cursussen mag doen.
Bij epidm ligt de nadruk wel echt op statistiek onderwijs, dit vond ik zelf super nuttig. Want vanuit mijn bachelor (geneeskunde) had ik echt bedroevend weinig statistiek onderwijs gehad (ik wist alleen: iets met p<0.05 en verder begreep ik er echt helemaal geen snars vanâŠ) en tijdens mijn master werd er vanuit gegaan dat ik die basiskennis wel gewoon had⊠Dus toen ik met mijn PhD begon, voelde ik me echt onzeker over mijn statistiek kennis want die was eigenlijk heel gammel en vrijwel niet bestaand.
Maar toen ik de master bij epidm ging volgen, werd alles zo snel duidelijk en helder. En toen werd ik in no time de statistiek vraagbaak binnen de onderzoekslijn en dat heeft ook ervoor gezorgd dat een heleboel collegaâs na mij ook die master gingen volgen.
Dit was mijn promotie praatje hahaha. Maar ik kan het dus echt aanraden! Als je specifieke vragen er over hebt dan mag je ook een pb sturen!
Jaa hier moet ik even voor gaan zitten is het wat? Zitten wij in een cult?
Love de tekst die erbij staat trouwens
Late reactie: Ik was dit dus ook aan het luisteren. Ik denk dat het best zo kan zijn dat De Graaf een verkeerde inschatting gemaakt heeft, maar kan haar verklaring ook goed volgen. Feitelijk vind ik het helemaal niet zoân interessante zaak. Als het formeel al plagiaat is doet de context waarin ze plagiaat gepleegd heeft er enorm toe. Snapte daardoor niet helemaal waarom ze Argos niet de pas afsnijden door deze kwestie door de commissie binnen de universiteit te laten bekijken. Kan je dan ook mooi framen als leermoment voor academia en duidelijkheid over dit soort intensieve vakken waarbij studenten met jouw onderzoeksdata werken. Vond beide kanten van het verhaal (student en De Graag) super redelijk (en zij volgens mij ook, want in eerste instantie worden ze het eens).
Wat mij verbaasde is hoe onsympathiek haar reactie op de afleveringen en zeker aflevering twee is. Maaar; daarna luisterde ik dus nog een Argos aflevering (heilige terrorismewetenschappers) waarin ze een onderzoek van de Graaf bekritiseren (en dan ook hele specifieke televisieoptredens en één onderzoek voor de gemeente Amsterdam). Dat verklaarde voor mij wel meer over haar houding tegenover Argos, het lijkt zo inderdaad een soort hetze, waardoor ik ook haar houding beter begrijp.
Edit: als er ergens nog iets fout gaat vind ik het eigenlijk nog dat het departementshoofd voor de Graaf gaat staan en de student informeert dat hij het zelf aan mag kaarten en dat geen gevolgen gaat hebben. Wat mij betreft is dat echt te blind voor de machtsongelijkheid tussen hoogleraar en ijverige student.
Ja dat afdelingshoofd dat het weer oprakelt maar er volgens niets mee doet maakt het alleen maar erger
Ik had me hier echt op verheugd maar vond het maar een matige aflevering, ze maken allemaal claims gebaseerd op⊠het feit dat één van hen een master heeft gedaan? Vooral dat âje wordt de hele tijd voorgespiegeld dat je tot de uitverkorenen behoort die Truth en Knowledge nastrevenâ. Ehh, letterlijk niemand zegt dit ooit Moeten publiceren om vooruit te komen en dan duizenden euroâs moeten betalen voor elke publicatie terwijl reviewers vrijwillig werk doen, dĂĄt is pas culty.
Waren jullie direct heel enthousiast over jullie phd plek? Er komt een plek in een team waar ik heel graag werk, op een thema dat mij goed ligt (wel andere accenten van wat ik normaal doe, maar ik zie mezelf er wel in groeien), met goede arbeidsvoorwaarden. Maar ik voel de sparkle nog niet? Ook omdat ik het nog zoân abstract idee vind dat ik straks vier jaar lang hetzelfde onderzoek op een thema dat ik nu nog heel ingewikkeld vind.
Nee niet direct maar ik werk ook in een andere sector. Ik wist dat het thema me goed zou liggen en tijdens het onderzoek heb ik het me meer eigen gemaakt, door de hoofdstukken te sturen naar wat bij me past. Hoeveel ruimte is er om er je eigen draai aan te geven? Op papier lijkt het alsof je gek bent als je het niet doet.