Een mannelijke collega van mij heeft voor ons een kamer voor congres geboekt met een tweepersoonsbed en ziet het probleem niet zo
Bij ons is het inderdaad ook beleid dat PhD studenten een kamer delen⦠Wat ik op zich ok vond (obviously heb ik liever een eigen kamer omdat dat gewoon chill is maar heb er geen problemen mee) maar wel expliciet met de vermelding dat ik een eigen bed wil, waarvan onze baas ook gelijk zei dat ie zeker vond dat we dat moesten doen. Heb tegen collega in kwestie net gezegd dat 'ie het maar gaat fixen, anders ga ik morgen naar mān baas hoor, echt geen zin in deze bullshit. Hij kwam met een verhaal dat hij niet kon kiezen wat voor kamer hij boekte, maar vind dat echt geen excuus om dat dan maar zomaar te doen.
Ik had dat pas geleden trouwens ook op een summer school bedenk ik me net, dat was een schuifdeur die niet op slot kon maar gelukkig niet van glas. Sowieso, als je een hotel met congrescentrum bent, ontwerp dat dan even anders??
Vind het ook belachelijk dat dat de standaard is en dat groepsleiders dat dan niet hoeven, vind echt niet dat die meer recht hebben op privacy/comfort dan andere medewerkers.
Ik vind dit ook echt belachelijk, echt ABSURD gewoon. Ik wil helemaal niet dat mijn collegaās mij in mijn pyjama zien?? Dat hoort bij mijn privedomein, niet bij mijn werkdomein. Vind het echt absurd om zo gedwongen te worden om dat soort intieme dingen te delen met collegaās, maakt me echt boos
Hierin ben ik best wel hypocriet trouwens! Als de reis voor werk is wil absoluut mijn eigen kamer. Maar ik heb laatst vrijwillig aan een evenement mee gedaan (in mijn vrije tijd dus), met twee collegaās en toen was het ineens geen probleem om een kamer te delen.
Ik wil vooral even rustig kunnen poepen. Bizar zeg, dat kamers delen. Ik knijp ām nu wel want ik ga binnenkort naar een symposium met jonge wetenschappers waar de overnachtingen door de organisatie geregeld worden. Straks stoppen ze ons ook met 2 op een kamer.
Nee het is niet in Nederland. Maar ik ga er nu wel ernstig rekening mee houden. En desnoods een eigen hotel regelen van mn PhD budget (waar door corona toch nog zat in zit)
Bij ons is dat per jaar en is het over 2020/2021 gewoon vervallen
Mijn abstract is geaccepteerd voor een poster, deadline voor uploaden is over 2,5 week. Ik was net aan het afronden voor mān vakantie (van 2 weken) en wilde vroeg naar huis vandaag
Bij een aantal van mijn congressen kon ik kiezen of ik wilde delen met een collega of alleen in een kamer wilde, maar dat laatste was dan wel duurder en dat gaat dan van je onderzoeksbudget af. Oke doeiii dan maar iets minder deelnemers
Ja en je bent dan toch gewoon moe en wil even kunnen chillen met jezelf na zoān lange dag
Is er iemand hier die perfectionistisch is en een promovendus is? En heb je tips voor wat je nodig hebt/wat je helpt qua begeleiding?
Ik zelf niet echt, had wel een student die dat was en daarmee hadden we gezette tijden afgesproken waarop ze delen van haar thesis op zou sturen voor feedback, anders blijf je maar herschrijven en herschrijven want het is nooit goed genoeg
Ik heb het zelf ook niet, maar mijn mede-promovendus in het project wel en voor haar was het (zoals @tessel ook schrijft) heel nuttig om regelmatig stukken in te leveren. Ook voor mij zonder perfectionisme was dat super nuttig omdat je zo echt leert (ook gevoelsmatig) dat het ok is om stukken te delen met anderen die niet helemaal (of zelfs nog helemaal niet) perfect zijn. Ik schaamde me altijd voor wat ik schreef (geen idee waarom eigenlijk) en daar heeft het me erg bij geholpen.
Zou je zoiets met je begeleider af kunnen spreken? Dat je bv maandelijks iets aanlevert?
Ja precies, dat is in principe ook de afspraak, maar deze promovendus voelt zich daardoor te veel onder druk gezet, zo erg dat ze nu een soort van blokkeert, dus ik ben ook nog op zoek naar andere tips!
Ah nee, wat vervelend
Wel aardig dat je actief naar alternatieven zoekt. Heb je gevraagd wat zij zelf fijn of werkbaar zou vinden? (Kan me voorstellen dat ze dat zelf ook niet weet hoor overigens.)
Dank voor alle antwoorden! Haar zelf vragen heb ik uiteraard gedaan. Daaruit bleek beperkt inzicht en extreem hoge verwachtingen aan mij. Ik ga eens zoeken of er cursussen zijn en zal haar ook zeggen dat ze deel van de begeleiding van dit probleem elders zal moeten zoeken/oplossen
Oei wat lastig, ben je haar begeleider? Wat verwacht ze zoal van jou dan (als je dat wil delen)?
[weggehaald ivm herkenbaarheid]
Ja eens met @grace en @Ovenschaal.
Een harde leerschool is niet fijn, maar eens zal ze op haar bek gaan met dit niveau perfectionisme en dan liever bij jou (relatief veilig volgens mij). Dan zou is het misschien leerzamer als ze zelf het probleem herkent en die cursus zelf vindt ipv dat jij het aanreikt.
Hoe ver in het proces is het? Heb je al een go/no-go gesprek gehad, is dat er überhaupt?Hoe erg is het als het stilligt? Bij ons moet patiëntinclusie gewoon doorgaan maar we kunnen elkaar goed overnemen.