@Spillthetea gefeliciteerd! Mijn enige tip op dit moment is “probeer niet 5 weken na je start in isolatie te belanden” maar daar heb je helaas weinig over te zeggen 
Ik mis mijn collega’s ook! @hanson ahhh wel echt jammer dat je ze gewoon helemaal niet meer gaat zien tot het einde, lijkt me ook gek.
En (ook @chaussures) videocalls zijn inderdaad verschrikkelijk (en ik ben elke keer als we een videomeeting hebben minstens een half uur extra kwijt om al m’n oudere collega’s ook in de meeting te krijgen, want die vinden de techniek toch wel erg ingewikkeld hoor!!! kill me).
@5HT Wat vervelend dat het zo moeizaam gaat! Ik heb wel een vergelijlkbare situatie, ik ben in februari begonnen en zou nu eigenlijk vooral experimenten doen, maar dat kan niet helaas. Ben dus ook en review aan het schrijven, wat ook niet bepaald mijn favoriete soort werk is. Ik probeer er maar de voordelen in te zien, dat ik me nu in elk geval goed kan inlezen en hopelijk hierna een heel goed beeld heb van wat voor experimenten ik wil doen! Heb jij in je studie ooit iets van een literatuurreview moeten schrijven? En zou je misschien met een andere PhD in je omgeving die al wel een review in jullie vakgebied geschreven heeft kunnen praten over hoe zij zoiets aangepakt hebben? Ik heb daar zelf best wel wat aan gehad en de meeste PhDs/jonge postdocs kunnen zich echt nog wel genoeg inleven in hoe verloren je je kan voelen in je eerste jaren volgens mij, dus willen altijd graag helpen!
En vergeet vooral ook niet dat dit gewoon een internationale crisis is en niet een productiviteitswedstrijd. Bij mij voelt literatuuronderzoek áltijd minder efficient dan labwerk om te beginnen (want een experiment heeft gewoon heel duidelijk verschillende fases met een begin en een eind, dat vind ik zelf heel fijn). En dan zitten we nu ook nog in een abnormale situatie, dus ik denk ook niet dat je 100% productiviteit van jezelf moet verwachten. Bij mij helpt de pomodori-techniek wel om toch wat werk verzet te krijgen, heb je dat wel eens geprobeerd?