PhD topic

Meer de softe factoren, maar daar vallen denk ik wel ook de dingen onder die @Victoria noemt, maar ook wel heel veel gebruik maken van editors of commissieleden die je ergens kent, boos achter een editor aanbellen, gebruik maken van werk van studenten (moet even aan dat Beatrice de Graaf verhaal denken) etc. Sommige dingen zijn klein en misschien op zichzelf niet zo’n probleem, maar dat wordt wel alsnog problematisch als het heel veel gebeurd denk ik. Is niet hetzelfde als keihard wetenschappelijke fraude of onethisch onderzoek natuurlijk, maar wel ellebogenwerk waar ik niet blij van word.

3 likes

Ik voel me soms zo een bloedzuiger/parasiet ten opzichte van de mensen die meedoen aan mijn onderzoeken. Ben nog niet eens begonnen aan die phd en ik voel me nu al schuldig. Vind die machtspositie helemaal niet lekker voelen.

Ik ben dit letterlijk want ik gebruik bloed van die participanten

2 likes

:broken_heart: heerlijk halloweenkostuum

1 like

Dit herken ik! Je zult hier zelf vast al over nagedacht hebben, maar zijn er mogelijkheden om meer richting participatief onderzoek te gaan? (Dus dat de proefpersonen mee bepalen wat je onderzoekt en hoe). Ik doe dat nu in mijn PhD en vind het heel waardevol, en hoor ook van participanten dat zij er ook veel uit halen!

1 like

Dat is mijn plan (of tenminste: dat is wat we beloofd hebben in de aanvraag). Het idee is dat ik ook perioden ga meewerken in de organisaties die betrokken zijn. Goed om te horen dat het bij jou bevalt, kan je wat meer vertellen over jouw onderzoek? Ben nu wel benieuwd

2 likes

Klinkt leuk! Vind je het goed als ik je PB? Ik kan denk ik niet zo goed uitleggen wat ik heb gedaan zonder dat het te herkenbaar wordt.

1 like

Yes graag!

1 like

Ik zag op LinkedIn dat er iemand binnenkort een (medisch) proefschrift gaat verdedigen met 31!!! hoofdstukken met de dikte van een Harry Potter boek. Whyyyy

1 like

Dat klinkt als salami papers to the max.

5 likes

Oehhh spannend is dat altijd!

Ik duim voor je!

3 likes

Zit je niet aangesloten bij een graduation school? Al mijn cursussen lopen via de graduation school. Als je niet daarbij aangesloten zit kun je alsnog de cursussen volgen maar zijn ze duurder. Jenkins’s dus misschien er eentje zoeken die bij jouw richting past en daar in de lijst kijken wat je aanspreekt. Ik vind Scientific writing handig, ik heb grote datasets dus heb ook wat Data cleaning and visualization in R cursussen gedaan. En supervision courses zoals @anon50301661 al zei, want ik heb zo’n 6 stagiaires per jaar.

1 like

Wat ik ook nog leuk en nuttig vond was een cursus illustrator of indesign. Handig voor je figuren, posters en ook voor je boekje uiteindelijk. Wel andere universiteit maar die zullen ze bij jullie ook wel aanbieden hoop ik!

3 likes

Ik vond de cursus over wetenschapscommunicatie ook leuk!

1 like

Ben jij Pedromics? :joy:

1 like

Hoe hangt het zwaard erbij?

2 likes

Sorry maar vanaf dit punt heeft het bij mij laatst 3 weken geduurd :sweat_smile: maar was niet high impact!

Mehh ik mag m’n aanvraag voor een startersbeurs niet uitwerken ondanks dat ze m’n werk “pathbreaking” noemden (lol, beetje overdreven maar wel aardig) omdat… ik naast m’n verschillende kleinere nationale beurzen niet ook al internationale beurzen heb binnengesleept in de afgelopen twee jaar :rofl: Lekker redelijk wel :v:t2:

3 likes

Stuur ze een linkje naar “matthew effect in science funding” met een middelvinger :+1:

1 like