Weet iemand hoe je een number at risk tabel maakt van een survival curve in SPSS? (Ik kan nog niet in R werken)
Nee wel in R dus
Haha, heb je een tip voor een youtube voor de echte R beginner?
Nee niet op youtube maar ik heb veel gehad aan Swirl! Dat is een soort tutorial in R zelf. Op de website staat goed uitgelegd hoe en wat. Verder gewoon proberen en veel googlen.
Ik heb R geleerd met Swirl en een redelijk simpele cursus via Coursera. Na die cursus ben ik vrij snel al mijn statistiek in R gaan doen en dat ging helemaal prima, ik vond R 10 keer makkelijker dan SPSS
Twee artikelen refereren aan mijn publicatie maar schrijven er dingen over die helemaal niet kloppen
Ah die ken ik nog van zân SPSS boek, is ie net zo lollig in dit boek?
Ik moet voor mân studie ook met R aan de slag en ben eigenlijk te beroerd om basic tutorials te kijken omdat ik vind dat ik t prima zelf kan uitvogelen maar daardoor loop ik echt enorm eigenwijs te kutten steeds
Oh dit is altijd zo hatelijk hĂš! Ik had dit laatst ook. Mijn paper: de langetermijn impact van X op Y lijkt voor de meerderheid van de populatie heel erg klein te zijn. Citerend artikel: âNoyraSoturi et al. (2022) proved the devastating impact of X on YâŠâ
Het grote voordeel aan presenteren voor artsen is in mijn ervaring dat ze ergens ook juist heel snel onder de indruk zijn? Zeg maar als ik ĂŒberhaupt beetje nette figuren op mân slide zet vinden ze het al vet lijkt wel :")
maar succes!
OkĂ© ik hoor totaal niet in dit topic thuis haha, maar ik was benieuwd of er bepaalde âregelsâ zijn rondom cadeaus geven aan iemand die promoveert? Ik heb al gegoogled, maar daar werd ik niet veel wijzer van
Volgens mij niet. Ik heb ook echt van alles gekregen. Van bloemen tot persoonlijke cadeaus tot waardebonnen.
Meeste hebben na de verdediging / uitreiking een feestje en dan kun je bij het feliciteren je cadeau afgeven.
Die zijn er idd niet, maar als je niet suuuuper goed bevriend bent met de promovendus volstaat een heel klein cadeautje hoor (zoals meedoen aan een boekenbon, voor 5 of 10 euro) of zelfs alleen maar een kaartje, want het is al hartstikke leuk dat je erbij bent!
En in aanvulling op hierboven: soms word er door de paranymfen ook geld ingezameld voor een groter cadeau waar je aan kan bijdragen, daar kan je misschien ook naar vragen.
Raar dat je dus blijkbaar na peerreview nog mensen kan toevoegen. Je zou dat dan toch heel goed moeten kunnen verantwoorden waarom ze er nu wel op staan?
Huh, ik ben benieuwd hoe dit werkt. Het zijn dus wel legit/peer reviewed artikelen. Zijn dit dan reviewers die zoân bedrijf tippen van: hee er komt een artikel over dit en dit onderwerp in dit en dit journal? En de echte auteurs komen er toch achter als er iemand wordt toegevoegd Of zijn de artikelen zelf ook ânepâ (afkomstig van die paper mills die genoemd worden)? Want dat is dan toch een veel groter probleem dan dat er auteursposities verkocht worden.
Maar wie zegt dat die auteurs hier niet gewoon in betrokken zijn?
In die preprint schrijft de auteur ook dat dat bedrijf claimt dat het de journals (en misschien ook de auteurs?) betaalt om mee te werken. Maar als het duurste wat ze aanbieden $5000 kost, is dat toch nooit genoeg om al die mensen om te kopen En er moeten dan toch legit auteurs zijn die hiervoor benaderd zijn, nee gezegd hebben, en aan de bel hebben getrokken? Hoewel dit bedrijf vast ook veel geld zal verdienen aan mensen die wel betalen voor een auteurspositie maar bij wie het uiteindelijk toch niet lukt, maar die dat niet wereldkundig kunnen maken want slecht voor hun reputatie.
Ja las ook goede recensies dus heb âm ook maar besteld! En een studiegenootje inmiddels ook, haha.
Op zich snap ik statistiek zelf wel maar alsnog wel fijn dat het allemaal echt vanaf de basis wordt uitgelegd. Helaas kan ik het niet declareren haha, maar denk dat het als naslagwerk wel heel handig is ook!
Het leek me leuk het fysieke blad te kopen waar mijn artikel in staat, kosten twee stuks gewoon 480 euro ja doei
Haha ik snap nooit waarom dat zo duur is zeg.