PhD topic

Ik heb in mijn laatste jaar (dit jaar) ook bijna al mn papers pas afgemaakt. Het is van zoveel dingen afhankelijk hoe snel je kunt publiceren, dus het komt vast helemaal goed! Mn eerste jaar vond ik sowieso snel gaan en was ik echt alles nog aan het uitzoeken en leren.

2 likes

Mijn promotor heeft een hulpeloze buitenlandse promovendus aangenomen die geen ervaring heeft met onze data en met zn eindeloze domme (sorry) vragen naar mij toe komt. Ik heb geen tijd, ik heb alleen nog fulltime onderzoekstijd in juli. Laat me met rust :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

ik ben net door een moeilijk stuk data analyse heen en nu kan ik eindelijk de 50 tabbladen die ik over dit onderwerp open had staan dicht klikken :two_hearts: heerlijk

5 likes

Ik ben een artikel aan het af maken om te submitten, beslaan de COI statements 10% van het totale woordaantal van het manuscript :skull::skull:

1 like

Even een ventileerrant hoor: Ik kom zo langzamerhand tot de conclusie dat mijn promotoren nooit tevreden zijn? Elke keer als ik iets ter feedback inlever krijg ik het stuk met meer comments terug dan de vorige keer. Stukken tekst die bij de eerste feedbackronde geen vragen opleverde en nu ineens vol comments staan? We zijn inmiddels op het punt dat ik een stuk wat ik volledig heb omgegooid op hun aanwijzingen, weer zo ongeveer naar de vorige versie kan schrijven omdat de nieuwe volgorde toch niet werkt. En ondertussen in elke mail zeggen dat het er heeeel goed uit ziet.

Mooiste comment: ‘het is eerder teveel dan te weinig, maar hier nog vijf theoretische concepten waarvan het goed is als je toch minstens even aanstipt’. Sowieso dat ik na dat aanstippen dan hoor dat ze eigenlijk beter uitgewerkt kunnen.

1 like

32 versies, meine gute😱. Vind het ook zo zinloos want de inhoud blijft vaak nagenoeg hetzelfde en ze vinden ook steeds allemaal net iets anders.

Ik heb nu inderdaad afgesproken dat dit de laatste versie is (is mijn 8 month paper, de methodiek staat al perfect, maar het theoretisch kader blijft maar feedback krijgen. Logisch ook, zou wat zijn als ik die nu al volledig perfect zou hebben) en ik het voor mijn vakantie gewoon ga indienen. Wil in oktober/november starten met dataverzameling en dat kan gewoon niet als ik het blijf aanpassen. Maar dat vind ik dan ook ergens spannend, want wat als de derde lezer zegt dat iets beter had gemoeten en mijn promotoren mij dan niet steunen.

2 likes

Ja is om gestoord van te worden. Ik bespreek nu dingen vrij uitgebreid voor zodat ik goed kan sparren over een discussie en die beter staat op het moment dat ik het inlever. Vervolgens gaat het 1x naar mijn 1e promotor (bij uitzondering een 2e x), dan naar copromotoren 2&3 en dan losse punten nog bespreken met 1 of soms toch het hele manuscript weer door.

Maar ja, ik zit wel in een ander vakgebied waarbij het bij ons iets makkelijker is, gok ik zo. En anders bundel je gewoon je posts op FF tot een boekje :smiley:

3 likes

Zo herkenbaar! Ik heb bij sommige papers te maken met 3 professoren die steeds vanuit verschillende hoeken hetzelfde willen beschrijven. Ik word echt helemaal gek…

Ik heb nu ook dat mn prof een paper wat op haar bureau ligt gewoon al maanden negeert? Alle co auteurs inclusief mn andere profs hebben het al goedgekeurd en meerdere keren gelezen en zij heeft nog niet 1 keer de moeite genomen het te lezen…

1 like

Ik heb mijn eerste paper gesubmit! :tada: mag ook wel in jaar 4 :smiling_face_with_tear:

16 likes

Wat goed! Gefeliciteerd!

1 like

Dankjewel!! :smile: al mn collega’s zijn op vakantie dus ik kan mn vreugde met niemand delen

Weet iemand toevallig wat de customs zijn in Frankrijk bij een defense? Goede vriend van me gaat over een tijd verdedigen, en vroeg me ineens af hoe het er daar aan toe gaat, qua cadeaus bv en of er bijzondere gebruiken zijn waar ik vanaf moet weten.

Zijn er hier mensen uit de sociale wetenschappen naar het buitenland gegaan tijdens hun phd? Hoe heb je dat opgezet en belangrijker nog gefinancierd? Ik overweeg 3-6 maanden naar een grote stad in de vs te gaan (weet nog niet welke, is ook afhankelijk van waar plek is en interessant onderzoek wordt gedaan) en ben langzamerhand wat connecties aan het aanschrijven.

1 like

Mijn ethische review is afgewezen, terwijl de andere phd op ons project letterlijk zinnen uit mijn review heeft gekopieerd en in een keer is doorgelaten. Van mij willen ze op precies die zinnen toelichting en aanpassingen. Make it make sense.

Wat zuur zeg. Gaat je onderzoek hier veel vertraging mee oplopen?

1 like

Niet heel veel, zal enkele weken zijn, dus dat is te behappen. Mag niet starten met dataverzameling voordat ik een go heb en die kan ik dus op zijn vroegst over een maand weer krijgen. Maar ben er echt mega zuur onder. Zijn echt minuscule opmerkingen (ik gebruik bijvoorbeeld foto’s in mijn dataverzameling en dan krijg ik een opmerking dat ik dat niet mag publiceren zonder informed consent, maar ik ging ze sowieso al niet publiceren en bij mijn mede phd is precies hetzelfde zonde vragen in een keer goed). Voelt nogal oneerlijk.

Wat irritant hee! Misschien helpt het om te bedenken dat dit soort klussen mensenwerk is en er zowel tussen mensen als tussen momenten verschil kan zitten waar accenten gelegd worden. En wellicht kan je feedback hierop geven aan de mensen die het beoordeeld hebben? Dat het verschil in beoordeling en feedback onhandig is en of het mogelijk os dat daar in het beoordeelteam nog eens naar gekeken wordt zodat er harmonisatie qua beoordeling en eenduidigheid voor onderzoekers komt?

1 like

Ja ik ga het volgende week eerst even met mijn promotor bespreken voordat ik een stap richting die commissie zet. Misschien laat ik het ook gaan. Het is hooguit een halfuur aanpaswerk want het zijn inhoudelijk dus ook totaal niet boeiende comments. Het is vooral alsof ik dus net iets meer wantrouwen krijg en net explicieter moet zeggen wat ik precies ga doen. Meest jammere is dat ik nu nog vier weken op de bank zit. Ben dan toch ergens benieuwd of het anders was gegaan als ik Lisa Jansen had geheten. Ze zijn namelijk in dezelfde vergadering besproken en we hebben van dezelfde persoon feedback toegemaild gekregen.

2 likes

Ja snap ik heel goed, superzuur. Ik weet dat collega’s dit wel eens gehad hebben bij de ethische commissie voor dierproeven, dat dingen die bij vorige aanvragen oke waren daarna opeens een probleem zijn, super irritant want dan moet je inderdaad tot hun volgende vergadering weken later wachten.
ook heel rot dat je je dan moet afvragen of het anders was gegaan met een andere naam… helemaal fucked.

1 like

Morgen ga ik voor het eerst sinds mijn sollicitatie (in juni 2022!!) mijn tweede supervisor weer voor het eerst zien (ga van het project) en in de tussentijd is er nogal veel gebeurd en m’n supervisors moeten elkaar niet echt meer, en er is redelijk wat conflict ook met betrekking tot mij. Ik heb het afgelopen jaar mijn eerste supervisor in alles gevolgd aangezien die op mijn afdeling werkt en m’n directe baas is, maar die is er morgen niet bij waarschijnlijk en dat vind ik zo kut :smiling_face_with_tear: ik heb ook met wat anderen gesproken die voor haar werken en heb nu een heel nieuw (en niet zo positief) beeld van hoe zij over mij denkt. Ik durf nu niet meer haha help