Is het niet iets positiefs als je eerste er niet hij is? Zij hebben conflict. Jij eigenlijk niet echt als je elkaar al die tijd niet gezien hebt?
Hm ja ik hoop dat je gelijk hebt. Ik heb alleen kortgeleden iets gedaan in overleg met mijn eerste supervisor, waar zij het niet mee eens is. Eigenlijk ben ik vooral bang dat ze het daar over gaat hebben
Edit: ik twijfel eigenlijk echt enorm of ze dat uit elkaar gaat/wil houden. Haar problemen met mijn eerste supervisor lopen al zo enorm door in het project dat alle andere sites er last van hebben incl alle andere phds die niet door haar of mijn eerste supervisor begeleid worden.
Ik heb eigenlijk het gevoel dat zij absoluut niet is vergeten dat ik afhankelijk van haar ben maar daar juist misbruik van maakt. Er zijn wat dingen gebeurd en ik heb met een van haar werknemers gesproken, wat ik liever niet openbaar online zet, maar ik moet hard werken om het niet persoonlijk op te vatten zeg maar.
Ze zijn allebei co promotor geloof ik, ik heb geen dagelijkse begeleider (zou zij doen maar uiteraard niet gebeurd, maar ik ga wel een derde vragen. Moet alleen nog bedenken wie). Ik sprak er gisteren nog met mān eerste supervisor over en die is wel heel supportive en staat volledig achter me, en ik moet ook echt meer gebruik maken van de phd ondersteuning die de universiteit biedt maar ik denk dat ik tot eerder deze week nog te veel aan het struisvogelen was over de hele situatie⦠Mijn eerste supervisor is vrij relaxed en ik kan over het algemeen gewoon doen wat ik wil zonder ooit in aanraking te komen met mān tweede supervisor
Fijn dat het wel klikt met de andere begeleider, maar ik vind het eigenlijk niet kunnen dat diegene je in je eentje naar die meeting laat gaan. Weet dat je altijd kunt opstaan en weglopen als de situatie inderdaad escaleert en je niet goed kan benoemen wat je wil/je niet veilig voelt. Dan lost je andere supervisor het maar op, jij hoeft je niet te laten terroriseren door een begeleider die gefrustreerd is. Veel sterkte in ieder geval
Heb je twee promotoren? Want dan kunnen ze niet beide copromotor zijn toch? Lijkt me dat een van beide 1e promotor moet zijn op papier.
Nee dit vind ik ook echt niet okee. Hopelijk ga je in je eentje omdat je supervisoren met elkaar hebben besproken dat jij niet de dupe moet worden van hun onderlinge ruzie, maar gezien alles wat je hierboven typt is dat niet helemaal je verwachting begrijp ik.
Als het morgen wel gebeurt dat je supervisor begint over iets waar je andere supervisor verantwoordelijkheid voor moet nemen, mag je ook altijd gewoon zeggen dat je denkt dat dat iets is wat zij beter met je supervisor op kan nemen, en dat je graag jullie afspraak wil gebruiken om iets anders te bespreken, namelijk xyz. Dat kan best lastig zijn hoor, om zo de regie terug te pakken over het gesprek, dus neem het jezelf niet kwalijk als dat niet lukt. En als het je wel lukt om dat te zeggen maar je supervisor wil daar niet in meegaan, dan is, zoals @Krekel al zegt, weglopen helemaal okee om jezelf uit die situatie te halen.
Dit. Lijkt me heel goed om even uit te zoeken wie van de twee dat is. Want als die waar je op gesprek gaat de eerste blijkt te zijn zit je in nogal een ingewikkelde situatie.
@Krekel er gaat wel iemand anders van mān project mee, die ook op mijn afdeling werkt. En mijn eerste supervisor gaat misschien wel nog maar ik weet het dus niet, ik nam aan van wel maar toen zei die andere collega vanochtend dat ze niet gaat.
@tessel voel me echt dom dat ik dit niet echt direct weet haha maar dan zal mijn eerste supervisor promotor zijn, en de tweede Co promotor, of allebei promotor. Maar op phd track enzo staat mān eerste supervisor gewoon bovenaan als belangrijkste. Ik heb in die zin geen twijfels over wie ik zou moeten volgen
@Victoria ik durf eigenlijk te garanderen dat ze niet met elkaar gesproken hebben want mijn tweede supervisor staat er al sinds begin dit jaar om bekend dat ze nooit naar meetings komt (incl mijn voortgang meetings) en alle emails vanuit ons negeert.
@anon50301661 ik weet 100% zeker dat jij niet bij ons werkt haha dus ik kom waarschijnlijk bij je terug haha. Ik heb wel een contact punt geloof ik?
Deze week komt een buitenlandse wetenschapper naar mijn werk die ik enorm bewonder en ik heb een 1-op-1 afspraak. Haha, ik ben helemaal zenuwachtig en bang dat ik star-struck ben ondanks dat ik wel weet diegene niet bekend is buiten mijn vakgebied en het ook gewoon een mens is.
Ik val even binnen met een random vraag - als er mensen goede ervaringen hebben met een fotograaf voor promoties aan de RUG hoor ik het graag!
@Kurisu hoe was je gesprek gegaan?
Mn eerste supervisor kon er alsnog bij zijn En ik ben op de helft van de dag weggegaan omdat mn collega en supervisor wegging en ik niet meer durfde. Toen sāavonds bij het diner te veel gedronken en mijn tweede supervisor ontlopen. Uiteindelijk heb ik haar maar 2 keer heel kort gesproken. Kan echt niet dit eigenlijk maar ik was echt zo ontzettend gestrest over al het gedoe binnen ons project en mijn rol daarin dat ik gewoon niet durfde. Ik ben nu wel werk aan het maken over een 3e supervisor op mijn eigen afdeling.
Al mān PhD vrienden en ik hebben dezelfde fotograaf in de arm genomen en zijn supertevreden: https://www.promotiefotograaf.nl/. Hij maakt echt supergoede fotoās, precies op het juiste moment. Vond het ook heel leuk dat hij mee het zweetkamertje in ging, de leukste fotoās zijn daar gemaakt.
Doe jij dit of zoek je er een?
Een collega van mij had in Amsterdam deze en vond zijn fotoās er goed uit zien! Die had ik eerst ook benaderd maar kwamen veel reiskosten bij voor Groningen
Promotie Fotograaf | Menschel Photo | Wageningen (phddefencephoto.com)
Ik kwam die van jou inderdaad ook tegen @Janeway ! En ik heb via een vriend die in Groningen promoveert ook deze aangeraden gekregen chasewang.com
De verplichte externe lezer op mijn proposal is al twee weken te laat met feedback (stond een maand voor) en ik word zo zuur van deze mensen.
En @grace ik had Ingeborg van Bruggen als fotograaf op mān verdediging. Mijn broer die ook fotograaf is had haar aangeraden en ik was er erg blij mee. Heel vriendelijk. Nauwelijks zichtbaar. Mooie fotoās en kreeg een klein fotoboek cadeau.
Ah wat kut en frustrerend. Is dit datzelfde proposal wat je eerder moest aanpassen en niet zag aankomen omdat een soortgelijk proposal van een andere collega er wel direct doorheen kwam?
Nee dat was een ethische aanvraag, die is er nu gelukkig wel door met een kwartiertje aanpaswerk en een maand wachttijd𤔠Dit is een paper wat je bij ons na negen maanden af moet hebben. Daarna leest er iemand buiten het project voor de zekerheid mee (je promotoren zijn dan al akkoord). Wacht sinds begin september op een antwoord.
Wat een geduld moet je opbrengen zeg en na goedkeuren mag je het pas gaan submitten naar een journal?
Nee was het maar zoān feest, dit zijn allerlei hobbels die je moet nemen om überhaupt data te mogen verzamelen.