Mijn beste vriendin en ik waren heel goed bevriend met een andere phd student (alle drie dezelfde supervisors ook). Nou onze vriendschap breakup ging niet soepel (ze had best wat kut dingen gedaan naar ons beiden) we werken allemaal nog veel samen en lang verhaal kort, ze kon privé slecht van werk scheiden. Ik heb een jaar ong. kantoor best vermeden door de sfeer en haar gedrag, totdat mijn supervisors het echt door begonnen te hebben en ingrepen. Ze start nu bij een universiteit waar ik komend academiejaar wil solliciteren, ze zijn dit jaar begonnen met een specifiek mastersprogramma waar ze mensen in mijn veld nodig hebben, en ze heeft mijn materiaal gebruikt voor haar sollicitatiegesprek, module, en in haar expertiselijst heeft ze alles opgenoemd waar mijn vriendin en ik aan werken? Ik ben er een beetje verdrietig van merk ik, we werken ook in hetzelfde onderzoekslab aan onze eigen dingen maar ze heeft effectief mijn werk toegeëigend en ik zou dus ook “niks nieuws” toevoegen aan het programma. Meh er zit best wel veel geschiedenis achter maar ik voel me dr niet echt lekker bij, het is bijna heel mijn phd onderwerp en wat ik in het lab doe.