PhD topic

Huh haha, wat raar. Mijn promotieteam (ook UMC) heeft mijn dankwoord pas gelezen toen het gedrukt was, en die hadden lekker een eigen alineašŸ˜‚. Ik vond het leuk het uitgebreid te schrijven met wat persoonlijke anekdotes, vind ik zelf ook leuk om te lezen. Ken ook iemand die had 1 regel met iets in de strekking van: iedereen die op welke manier ook heeft bijgedragen, dankjewel. Stom als mensen daar commentaar op hebben, is toch ook geen officieel stuk in je proefschrift.

1 like

Ja stom hĆØ! Dat maakt het gelijk weer zo afgekaderd en minder persoonlijk. Die anekdotes maken het juist zo leuk! Ze had haar proefschrift ook ā€˜boekje’ genoemd in haar dankwoord, mocht ook al niet.

Ik heb ook wel eens gezien dat iemand een promotorenteam had van drie mensen, en twee van die drie mensen uitgebreid bedankte met anekdotes en zonder jou was het niet gelukt en zo’n fijne samenwerking blabla, en die andere bedankte met: carla, jij ook bedankt voor je input. Dan is het wel echt heel duidelijk dat die relatie niet goed is en ik vind dat eigenlijk niet iets dat je in een dankwoord moet willen uitvechten. Dus als ik phd-studenten zou hebben, zou ik hen wel meegeven dat de een best uitgebreider bedankt mag worden dan de ander maar dat het niet de gelegenheid is om aan de hele wereld iets duidelijk te maken over de begeleiding die je hebt gekregen of de samenwerkingen die je hebt gehad. Maar of ze het proefschrift een boekje noemen moeten ze lekker zelf weten :stuck_out_tongue:

4 likes

Maar wat als die echt een slechte samenwerking had met Carla, moet je dan maar iets verzinnen? Ik vind het zo jammer dat een dankwoord een politiek iets is geworden waarbij je mensen te vriend moet houden voor je carriere. Ik wil daarom alleen de mensen bedanken die ik oprecht dankbaar ben en de mensen die wel op mijn stukken staan maar die naar mijn gevoel heel weinig hebben bijgedragen eruit laten om als groep bedanken.

Ik wil er wel goed over nadenken tzt want als het echt mijn carriere kan schaden dan probeer ik een andere manier te vinden.

1 like

Nou ja je moet mensen niet alleen te vriend houden voor je carriere (ik zou dat zelf wel willen tenzij iemand jou echt iets misdaan heeft oid), maar ik zou persoonlijk zelf ook niet willen dat mensen over mij denken: ah ok, dus als de samenwerking niet goed verloopt heeft deze vrouw er geen problemen mee omdat op zo’n manier kenbaar te maken aan de hele wereld.

Er is vast wel een tussenweg, toch? Je hoeft niet te doen alsof die derde promotor net zo belangrijk is geweest, maar je kunt wel meer zeggen dan alleen ā€˜bedankt voor je input’. Ik lees vaak genoeg dingen van ā€˜carla, vanaf een afstandje was je betrokken bij mijn onderzoek, en het was heel prettig om met jou de grote lijnen van het proefschrift te kunnen bespreken. Je hebt me geholpen bij het in het hoog houden van het grote doel: de afronding van mijn proefschrift met een verdediging! Bedankt dat je er op de juiste momenten was om de puntjes op de i te zetten.’ Dan is het echt wel duidelijk dat zo iemand niet superbetrokken was zonder dat je er bijna een statement van maakt

6 likes

Je hebt gelijk ik heb gelukkig nog even de tijd om erover na te denken.

Oei het is goed dat ik dit lees. Ik heb eigenlijk precies deze situatie. Het is niet dat ik mijn ā€˜Carla’ niet mocht ofzo, in tegendeel. Ik had gewoon niet zoveel met Carla van doen.

Ik heb nu:
Beste Carla, bedankt voor de waardevolle input en enthousiasme tijdens onze meetings. Jouw brede kennis, deskundigheid en frisse blik heeft me vaak opnieuw aan het denken gezet over mijn project.

Het zijn twee zinnen terwijl ik mijn andere promotoren veel uitgebreider bedank… anyway het is al bij de drukker maar zou nog een zin kunnen toevoegen. Misschien moet ik een zin van jou gebruiken hahah

1 like

Ik werk samen met een bedrijf en kom er nu achter (ja ja deels mn eigen schuld) dat zij altijd DRIE keer een draft naar alle auteurs laten gaan voor feedback. Ik ben gewend met mijn promotoren een mooie versie te maken, die rond te sturen voor feedback, dat te verwerken en dan een laatste versie rond te sturen en te vragen om conflict of interest formulieren. Die laatste is echt ter kennisgeving en in no way een uitnodiging om verdere feedback te geven.

Jezus drie keer, daar heeft toch niemand zin in?!

1 like

Ooh gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd! :partying_face::partying_face::partying_face:

2 likes

Gefeliciteerd!!

1 like

Ik heb een paper voor de derde keer teruggekregen met nieuw commentaar en het zijn met name punten die al in de paper staan. Echt jammer dat je niet kan reageren met ā€œwe thank the reviewer for their comment and suggest they use their eyes because this information is provided under genotyping protocol on page 6ā€.

Het valt allemaal wel mee waarschijnlijk, maar het commentaar eindigt met ā€œAfter these revisions, this manuscript could be considered for publicationā€. Hallo zeg, wordt het straks na al die versies toch nog afgewezen en moet ik ergens opnieuw beginnen? Wat een deprimerend vooruitzicht.

4 likes

Ah vervelend! Ik ken de stress, je wilt liever dat iets afgewezen wordt om goede redenen dan om dit soort onzin. Wat mij heeft geholpen om dan toch maar te doen wat de reviewers vragen en het duidelijker neer te zetten bij bijvoorbeeld de resultaten in een korte zin en dan verwijzen naar de methodes. En dan zeggen ā€˜we now more clearly state xyz’

3 likes

Ik zit ook al in de derde keer minor revisions :’) Huilen met de pet op

1 like

Derde keer minor? Wat belachelijk.

2 likes

Ja man, het gaat maar door :frowning: En elke keer weer maanden ertussen natuurlijk

Ik zou idd in de rebuttal quoten waar het staat, wel echt irritant en zonde van de tijd.

ik kreeg eens een reject na 3x minor revisions… echt absurd. Was een vrij goed journal en de editor ging er blijkbaar na 3 rondes feedback pas zelf serieus naar kijken… :smiling_face_with_tear:

Nee :sob: Wat ontzettend deprimerend. Mijn eerste paper was de eerste keer direct afgewezen maar dat valt nog mee, dan heb je er niet mega veel werk in gestoken.

Ik moet zeggen dat ik nu 2 papers bij dit journal heb ingediend en met beide is het echt een vermoeiende ervaring, het author portal is trash en de deadline voor revisie is steeds ā€œwithin reasonable amount of timeā€ alsof dat iets betekent. Voor de tweede paper hadden ze ook opeens 4 reviewers gevonden met allemaal uiteenlopende meningen natuurlijk dus ik heb nu al zin in hoe lang dit dan weer gaat duren.

Het zal bij andere journals vast niet veel anders zijn trouwens en ik zeur ook heel erg om niets, ik ben ook gestrest omdat al mn co-auteuren nu natuurlijk allemaal op vakantie zijn en ik bang ben om de ā€œreasonable amount of timeā€ deadline niet te halen en dan weer helemaal opnieuw te moeten beginnen. Bij mijn eerste paper kreeg ik ten minste nog een onredelijke 2 weken deadline over kerst om het opnieuw in te dienen :broken_heart:

2 likes

:heart: academia

Niet teveel stressen hoor! Editors gaan wellicht ook op vakantie, ik zou denken dat eind van de zomer meer dan reasonable is. (Ik heb een keer een promovendus begeleid die een jaar heeft gewacht met resubmitting en zelfs dat kwam goed uiteindelijk)

1 like