Wow wat een compliment! Heb je tips hoe je zo goed kan schrijven?
Nee eigenlijk niet, ik doe ook maar wat⊠maar er zijn wel allemaal cursussen die je kunt doen via universiteiten en die hebben vast wel goede tips en feedback.
Ik heb er een paar gedaan maar kijk altijd zo erg op naar mensen die natuurlijk mooi kunnen schrijven
Mooi schrijven is deels natuurlijk een beetje talent/aanleg (en met wetenschappelijk schrijven is het natuurlijk al helemaal een kunst om mooi te schrijven en tegelijkertijd aan alle vereisten te voldoen), maar over het algemeen denk ik dat veel lezen (naast veel schrijven) helpt.
Ik weet even niet of ik het hier moet plaatsen of in het sollicitatie topic: nadat ik ziek ben geworden tijdens mân promotietraject en het dus niet heb afgemaakt, ben ik sinds een tijdje vanuit de ziektewet op zoek naar een nieuwe baan. Wil voor geen meter vlotten en nuâŠ. Krijg ik een andere promotieplek in mn schoot geworpen ![]()
Was er niet bepaald naar op zoek, maar het onderwerp past mij wel heeeeeel goed en de persoon die mn mn co-promotor en dagelijks begeleider zou zijn ken ik ook al en heb erg veel vertrouwen in hem in die rol. Heb gisteren met hem gebeld en werd toch heel enthousiast, maar na ophangen natuurlijk alsnog buikpijn want doodeng na die ervaring van ziek worden tijdens mân vorige PhD.
Nouja, weet ook niet zo goed wat ik wil, even mn hart luchten denk ik. Moet uiterlijk dit weekend solliciteren als ik dat wil (en dan is er natuurlijk gewoon een kans dat ik het niet krijg, want die co-promotor is niet de enige die de beslissing maakt en er zal veel goede concurrentie zijn).
Ja, dat denk ik wel, al ben ik ook bang ben dat ook blijkt dat onderzoek doen an sich niet bij mij past (al denk ik dus óók van wel, maar door die ervaring ben ik toch ergens bang dat dat het ook is).
Maar ik heb scherp dat er een aantal factoren waren in de vorige PhD plek en in de samenwerking met mân supervisor (tevens eerste aanspreekpunt) die voor mij niet werkte en mij achteraf gezien super angstig en onzeker maakten. En dat ik zo ziek geworden ben heeft natuurlijk te maken met hoe ik daar mee omging (gevoel negeren en wegstoppen en stug doorgaan tot ik niet meer wist wie ik was lol), en daar heb ik nu al twee jaar therapie voor en ik heb echt gigantische stappen gemaakt waardoor ik er nu op zich wel vertrouwen in heb dat het niet meer zo ver zou komen. En ik heb ook vertrouwen in degene die nu mân eerste aanspreekpunt zou zijn; die zaken waar ik tegen aan gelopen ben heb ik gisteren met hem besproken en ik geloof dat hij mijn rug dekt zeg maar.
Ik lees dit nu pas. Maar ben wel benieuwd of je gesolliciteerd hebt.
Ja ik heb gesolliciteerd en ben uitgenodigd voor het eerste gesprek! Moet zeggen dat de angst wel echt plaats heeft gemaakt voor enthousiasme, dus ik hoop heel erg dat ik de plek krijg!
Wat goed! Snap de angst in het begin helemaal, maar als iets je enthousiast maakt zegt dat ook zo veel. Ik duim voor je! ![]()
Ik stoor me soms zo aan de houding van sommige hoogleraren. Echt nul bewustzijn van hun positie, zelfreflectie is zo goed als afwezig en dat ik dat dan weet, maar me hun acties toch aantrek.
Waarom heeft niemand me voorbereid op hoe moeilijk het is om een dankwoord te schrijven?!?!
Voor iedereen met een academia.edu account, lees de nieuwe voorwaarden die je nu moet accepteren even goed:
Nou lekker dan.
Jezus. Je kunt ook niet je account verwijderen zonder dit te accepteren
Ben nu aan het lobbyen binnen mijn organisatie om eraf te gaan (wat super makkelijk gaat want iedereen is boos). Maar dit wordt nog nergens echt openbaar bericht dus ik raad jullie ook aan je (interne) communicatieafdeling/datasteward/afdelingshoofd even in te lichten! Je kunt de voorwaarden gewoon op de website vinden en zelf lezen.
Mijn god die bureaucratie binnen de academische wereld soms, ik ga als het goed is in december met een postdoc beginnen en heb mân verdediging half november, nu wil HR van de plek waar ik ga starten me eigenlijk pas een contract aanbieden als ik officieel verdedigd heb? Terwijl ik voor deze baan moet verhuizen en dus eigenlijk gewoon wel die zekerheid van contract nodig heb om mân zaken te gaan regelen. Wat een gezeik allemaal weer.
Is HR er op de hoogte van dat je moet verhuizen? Zou dat wel even aan ze voorleggen, misschien handelt een HR-medewerker je contract af volgens standaard lijstjes, en kan diegene even met een HR manager overleggen/die het oppakken.
Zeker zijn ze daarvan op de hoogte want het is in een ander land haha
Maar mân toekomstig leidinggevende is idd nog in gesprek met HR om te kijken of ze er wat flexibeler mee om willen gaan
Zitten er hier mensen die een PhD in antropologie hebben gedaan of die daarmee bezig zijn? Ik heb wat vragen over de âplanningâ van zoân promotietraject.
Niet per se in anthro, maar wel 18 maanden etnografisch veldwerk. Je mag best een berichtje sturen of gewoon hier vragen.