Ik heb binnenkort een meeting met iemand waarbij ik eigenlijk erg graag een postdoc zou gaan doen (echt erg eigenlijk, ik wilde helemaal niet door in academia/onderzoek maar here I am?? Hun onderzoek vind ik echt heel erg interessant en het sluit goed aan op mijn promotieonderzoek en persoonlijke interesses), hebben jullie misschien tips wat ik zou kunnen doen/voorbereiden om deze persoon alvast te laten weten dat ik graag een kans zou krijgen als er inderdaad een postdoc voor het project komt? Is het not-done om mijn witte-mannen schoenen aan te trekken en gewoon te vragen??
Voor context, ik werk niet op die afdeling, ben er wel erg bekend mee en ik werk samen in een medezeggenschap raad met deze persoon (PI) + een aantal andere mensen van deze afdeling. Ik en de PI hebben eerder dit jaar op hetzelfde mini-congres een keynote praatje gegeven, waarbij we 2 kanten van hetzelfe probleem gepresenteerd hebben (pre-klinisch en klinisch, zeg maar). Ik ben er vrij zeker van dat ze mij wel al kennen, maar niet vanuit onderzoeks-context en alleen in die medezeggenschap raad, waarin ik overigens ook wel een reputatie heb (niet per se negatief, meer dat ik wel veel doe en gedaan krijg, maar ook dat ik erg kritisch ben haha). Het onderwerp van deze post doc is gerelateerd aan mijn promotieonderzoek, maar wel van de andere kant (mijn promotie onderzoek is erg klinisch, deze post doc juist pre-klinisch). Ik heb ook niet per se ervaring met de specifieke technieken waar deze PI gebruik van maakt, maar wel gerelateerde vaardigheden. Ik denk eigenlijk dat ik het wel kan als ik in de laatste paar maanden van mn PhD alvast begin met het leren van die technieken (waar ik overigens ook de tijd voor heb). Maar goed ik heb het ng niet geprobeerd dus misschien overschat ik mezelf ook enorm haha.