Piercingtopic

Wow dit is echt een toptip.

1 like

Ik zal het vanavond eens proberen met een handdoek, dank je voor de tip! Vannacht is het allemaal goed gegaan gelukkig.

Ik zal morgen even kijken of ik een foto kan maken!

Ik wil misschien een daith laten zetten, maar ben een beetje bang geworden door horrorverhalen dat het moeilijk is de naald door dat stukje te duwen omdat het zo dik is. Kan iemand me hier geruststellen of moet ik me voorbereiden op een lijdensweg?

Ik vond de prik niet leuk, maar uiteindelijk doet het maar 10 seconden pijn. En voel je het nog een minuutje.

Mijn daith is de enige kraakbeenpiercing die er na meer dan een jaar nog inzit. Omdat hij in je oor zit, slaap je er niet rechtstreeks op.

Het groeit best snel dicht!! Ik vind het fijn om ze zo af en toe ff uit te doen en soms vergeet ik ze dan terug te doen en merk ik het de volgende ochtend, dan moet ik ze echt door prikken en doet het zeer, soms komt er zelfs een beetje bloed uit. En ik heb ze nu echt al 10 en 7 jaar ofzo.

Ik heb een daith en voelde hem wel even maar ik vond het absoluut niet ondragelijk ofzo. Heb hem nu 4 jaar en nooit problemen mee gehad. Ik heb hem nog nooit vervangen ofzo. Zal ff foto invoegen

3 likes

Het is het beste/mooiste als 'ie diep gezet wordt, en ja dat maakt het lastiger om te piercen. Maar bij een goede piercer hoef je echt niet bang te zijn dat ze moeite hebben met een naald erdoor duwen hoor! Sowieso zal een kundige piercer het ook echt aangeven als het niet lekker gaat passen ofzo.

Vond het qua pijn echt meevallen, de prik zelf is even naar (maar ik vond het van tevoren schoonmaken op die plek al naar haha, haat het als andere mensen aan mijn oren zitten), maar vrij snel na het piercen voelde ik 'm al amper zitten om eerlijk te zijn. Vind hem qua genezing tot nu toe ook erg makkelijk, omdat 'ie redelijk verstopt zit.

Haha oké… Mijn vriend wil wel heel graag dat ik weer een tepelpiercing neem. Ik heb er al 1 gehad voor een aantal jaren (toen kende hij mij niet hoor haha) maar die heb ik al 4 jaar niet meer. Nu zei ik een beetje voor de gein als ik ze (want neem er dan dit keer 2) niet zelf hoef te betalen dat ik ze dan misschien wel neem en toen zei hij ja is goed haha.

Nu 20 minuten later denk ik maar dat ik zaterdag met hem heen ga voor 2 tepelpiercings haha. Eigenlijk hoefde het van mij eerst niet meer zo want ach al gehad en heb hem eruit gehaald omdat ik hem niet meer zo boeiend vond maar ik heb het wel altijd nog mooie piercings gevonden en ach het is alweer paar jaar geleden haha.

:rofl:

En @anon98052296 bedankt! Ziet er mooi uit. Dit neemt wel een hoop twijfels weg. Fijn dat jullie even je ervaringen wilde delen!

1 like

Ik vond het best wel pijnlijk, maar niet ondraaglijk. Heb ‘m bij dare2wear laten zetten en zij was heel rustig en idd van te voren goed gekeken en gemeten of het überhaupt ging passen. Ben er heeel erg blij mee en genezing gaat ook wel goed. Wat ik wel onhandig vind is dat ik geen oordopjes in dat oor meer in kan. Misschien wel weer als het helemaal genezen is maar nu doet dat wel pijn nog (heb wel kleine oren)

2 likes

Ik heb hetzelfde. Apple earbuds gaan wel maar niet die losse want soms vallen ze er uit. Verder draag ik graag een Sony koptelefoon

2 likes

Ik heb twee tepelpiercings. :scream: Deed wel even zeer. Heb ook meteen leukere bolletjes in mijn oren laten doen, zal daar later ff foto van maken.

8 likes

Heeft iemand ervaring met een anti-tragus? Ik heb net besloten dat ik er vet graag een wil :smirk:

1 like

Oké heb alleen mijn inner conch goed op de foto. Mijn forward helixen zijn beetje geïrriteerd maar zag er volgens de piercer wel goed uit verder, hij heeft ze ook nog even schoongemaakt voor me. Maar heb daar dezelfde bolletjes nu in maar dan een roze en een paarse en natuurlijk veel kleiner.

(Zie nu trouwens dat hier ook wel een iets kleinere staafje in kan… maar dat komt wel keer haha.)

1 like

Hebben jullie echt piercing staafjes of ringetjes in? Of ook gewone oorbellen? Ik heb gister het staafje van de piercer eruit gehaald en vervangen door een een normale oorbel. Kan geen kwaad toch? Oh ja gaat om een tragus piercing.

Ik heb in mn helixen gewoon piercing staafjes, mn 3e gaatjes inmiddels wel gewoon oorbellen (zijn wel gepierced, niet geschoten). Is vooral dat oorbellen vaak dunner zijn dan een piercing dus het kan zijn dat het gat smaller wordt en er dan geen piercing meer in past.

(weet verder niet hoe snel dat gebeurt en hoe makkelijk je zo’n piercing er dan gewoon alsnog weer doorheen kunt krijgen)

Oh ja dat is heel logisch eigenlijk. Ga toch maar wel ‘echte’ piercings bestellen dan.

1 like

Ik heb in mijn oorbelgaatjes gewone oorbellen, maar wel echt goud. Al mijn andere piercings hebben echt sieraden die daarvoor gemaakt zijn. Wat @littlenumbers zegt ook; een normale oorbel heeft een kleinere diameter. Het lijkt me eerlijk gezegd ook niet heel chill om gewone oorbellen in je tragus te hebben :sweat_smile:

Maar ik ben sowieso een snob/heel nitpicky als het om materialen etc aankomt zoals je misschien wel had vernomen haha, en ik zou niks anders dan implant grade titanium/implant grade staal/(14/18kt) goud/niobium (en eventueel als je piercing helemaal zeker weten genezen is zilver) in mijn piercings stoppen. Maar ik weet natuurlijk niet wat je nu in je oor hebt gestopt haha.

1 like

Haha om eerlijk te zijn heb ik er gewoon een oorbel in gedaan, geen idee hoe of wat :see_no_evil: Ik heb hem een aantal maanden geleden laten zetten, en is mijn ogen volledig genezen. Ik heb tot nu nergens last van, ook goed op geslapen vannacht. Misschien scheelt het dat de oorbel wat langer is. Maar ik ga morgen wel op zoek naar een leuke piercing :smiley:

Dit zit er nu in
image

1 like

Wat heb ik mijzelf aangedaan. :rofl: Nu heb ik 4 piercings die de komende maanden moeten genezen. :cry:

2 likes