Piercingtopic

Alles staat jou zo mooi! En succes maandag! Wat ga je zetten?

1 like

Jullie zijn zo lief :sob: thanks!

@Lorelai een navelpiercing bij m’n collega (hij is piercer)!

1 like

Ohhhhh ik zit al zo lang te twijfelen of ik een septum naast m’n neusring wil.

En nu zie ik dit van jou en t is zo cool :heart_eyes:

Doeee het

1 like

Ik heb een forward helix laten zetten! Ben er zo blij mee! En een nieuw sieraad in m’n daith.

Ging ook echt 2020 in met alleen gaatjes in beide oren en aan het eind van het jaar zitten er inmiddels 5 dingen in m’n ene oor haha. Heel verslavend die piercings…

13 likes

Hahaha nee, het was zeker niet prettig. Er zijn natuurlijk meerdere technieken mogelijk, mijn collega heeft het met een receiving tube gedaan. Hij heeft het geprobeerd met een klem, maar toen hij die in mijn neus deed vond ik dat echt heel naar. Heel scherp ofzo richting je bot. Maar goed, aan de binnenkant zit dus een metalen tool tot bovenin je neus en aan de buitenkant wordt je geprikt, dus all in all niet heel super :sweat_smile:

Heb ook echt nog nooit zoveel bloed langs mijn gezicht voelen lopen na het piercen, trouwens.

Mochten jullie nog willen lachen, dan heb ik hier een selfie na piercing nummer één inclusief traanogen en bloed op mijn gezicht :+1:

Samenvatting

9 likes

Volgende week zaterdag heb ik een afspraak staan voor een Septum! Zin innnn

1 like

Yessssss!!!

10 likes

Hi girls!

Ik ben nieuwe hier maar had een vraagje! ik heb afgelopen vrijdag dus 2 dagen geleden nu een rook piercing laten zetten. De dag zelf van het zetten nergens last van ook niet rood of dik of iets, zaterdags werd ik wakker met een mega dik en rood oor wat ook nog eens pijn doet. Ik zit in zoutbadjes om het schoon te houden en verder zit ik er niet aan. Vandaag (zondag) nog steeds rood en dik en pijnlijk. Staafje is naar mijn idee lang genoeg. Ik heb meerdere piercings maar dit nog nooit gehad! Is dit ernstig of moet ik het eerst even afwachten en verder goed schoonhouden? Ik heb t idee dat me oor vol zit met vocht namelijk.

Haha ziet er niet fijn uit nee. Heb je maandag je collega nog gepiercet?

Ik heb daarnet mn tepelpiercing laten zetten en het viel heel erg mee. Nu heb ik bijna spijt dat ik er maar één heb gedaan, maar misschien nadat deze is genezen. Alleen bloedde het net heel erg tijdens het schoonmaken, hopelijk is dat snel voorbij.

1 like

Ik heb dit zelfs na een jaar nog wel eens bij m’n rook! Is gewoon een gevoelige plek, toen ik ‘m net had laten zetten kon het soms daaagen rood, pijnlijk en dik zijn uit het niets. Is dus heel normaal! Afblijven en gewoon met het douchen spoelen. Helingsproces kan langggg duren.

Ok vraag als het mag voor @Radio of andere piercers.
Heb vorige week vrijdag een faux rook laten zetten
Vanwege hoe me oor loopt is die iets anders dan ‘normaal ‘ geplaatst
Iets meer naar de spier achter je oor hoop dat ik het zo duidelijk uitleg?Heb nl niemand thuis die een goeie foto kan maken :sweat_smile:
Nu blijkt dus me bril er precies op te vallen achter me oor dus dat irriteert al
Daarom blijft het heel lang bloeden en nu sochtends als ik opsta heeft het snachts ook weer wat gebloed
Ook heb ik het idee dat het wat paarsig/beurs is
Hoort dit bij ‘Helen van je piercing’ of is er iets gigantisch fout
Het doet niet echt pijn nl verder en kan nu ook niet naar een shop om te laten checken natuurlijk :tired_face:

Edit: heb toch soort van een foto kunnen maken:

Ik ben naar de piercer gegaan voor de zekerheid en die heeft m er helaas uitgehaald!! Het staafje was lang genoeg volgens haar en daarom vondt ze het al gek hoe mijn oor er aan toe was, ik heb dr gewoon koorts van gekregen, ik laat hem nu dichtgroeien en als de winkels weer open gaan laat ik hem opnieuw zetten met en nog langer staafje!

Eerlijk gezegd zie ik behoorlijk wat missers van je piercer. Diegene had correct moeten adviseren en vaak is een faux rook geen goed idee voor een brildrager. Daarnaast lijkt de plaatsing behoorlijk ruk, het zit veel te dicht naar je hoofd waardoor het in die soort van vouw van je oor zit. En tenslotte zit er een curved barbell in wat nooit had gemoeten. Hier hoort een recht staafje in.

Mijn advies is om de piercing te verwijderen en naar een kundige piercer te gaan na de lockdown. Dit gaat niet genezen.

Het zou heel goed kunnen dat je anatomie sowieso niet geschikt is voor een faux rook omdat je oor te vlak tegen je hoofd zit. Daar heb ik helaas ook last van.

2 likes

Mijn rook was ook erg dik, echt al een paar maanden. Had ook het idee dat de uiteinden meer richting m’n oor ging zitten, dus niet recht. Nu heb ik hem eruit gehaald (heb hem twee jaar ofzo?), maar nu komen er korstjes op het gaatje aan de bovenkant. Wat is nu slim, af wachten tot dit genezen is en dan de piercing er weer in?

Omg dank je voor je advies.
Gelijk eruit gehaald en dit heb ik nog nooit bij geen 1 piercing gehad, maar zodra ik die piercing eruit had gutste het bloed eruit niet normaal :astonished:
Dit was dus duidelijk NIET goed dus dank je wel :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Och lieverd toch! Hoop dat je oor snel een beetje tot rust komt. Mocht het blijven bloeden, probeer dan een paar minuten wat druk op de wond uit te oefenen met een gaasje of keukenpapier.

@veenmol wil je je piercing houden? Dan zou ik er weer een sieraad in doen.

1 like

Lief :smiling_face_with_three_hearts: gaat nu ok gelukkig
Wel echt een les ga nooit meer naar qor maar weer naar classic naar me vaste pierster ana
Zij heeft me tepelpiercings gezet en dat zijn oprecht de enige waar ik geen last van heb :joy:

2 likes

Ik heb trouwens nog wat sieraden die ik te koop aanbied:

Body Gems Snake 14kt geelgoud (threadless)

Anatometal Flower 18kt roségoud met cz en witte opaal (internally threaded 1/1.2mm)

Anatometal Flower goud geanodiseerd titanium met zwarte cz (internally threaded 1/1.2mm)

Maria Tash 14kt goldplated titanium clicker met cz, 1.2x8mm

Classic Gold triple chain 18kt geelgoud (jump rings zijn 1.6mm, kettingen 31.5/32.5/33.5mm)

1 like

Ja wil hem houden! Gewoon door de korstjes heen een sieraad doen dan? Bedankt voor je antwoord!