Piercingtopic

Ja hij valt bij mij net zoals die tweede foto! Het is eigenlijk alleen echt zichtbaar als je er op let of dicht bij me staat. Komt denk ik ook vooral omdat 0.8 best wel ‘elegant’ is, en niet gelijk zo’n grof ding wat op valt. Dat stond bij mijn gezicht niet zo heeel mooi

1 like

Oh nice dat is precies wat ik ook wil!

Mijn neuspiercing ging super goed, alleen nu heb ik op mijn buik geslapen (ik werd wakker zo) en erop gelegen. Nu is de huid eromheen flink rood en er begint ook een bult te ontstaan… wat kan ik nu het beste doen tegen de irritatie, en om te voorkomen dat weer een vochtbult ontstaat

gekookt water + zeezout, 2x per dag schoonmaken met een wattenstaafje.
ik heb 2 neuspiercings en nog nooit zo’n bult gehad daardoor :grin:

2 likes

Ik heb binnenkort een mri scan en daarvoor moeten (geloof ik) al m’n piercings en oorbellen eruit, maar omdat alle winkels natuurlijk dicht zijn moet ik dit zelf doen. Het gaat om een tepelpiercing, die kan ik redelijk makkelijk losdraaien, een kraakbeenpiercing (flat, de sluiting is een soort plat rondje) en een derde gaatje waar al jaren hetzelfde ringetje in zit. Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor, ook om ze er zelf weer in te krijgen? Ze kunnen wel een uur of 4/5 uit zijn toch?

Derde ringetje blijft sowieso open

1 like

Tepelpiercings helen ontzettend snel, je kan online een ‘retainer’ kopen voor de zekerheid. Krengen doen alleen wel echt pijn met indoen, zijn een beetje scherp.

1 like

Oh dat is een goede tip, dankjewel! Ik ga me daar morgen even in verdiepen

Ik wou laatst mijn tepelpiercing er eigenlijk wel uithalen maar krijg hem er niet uit? Ook niet onder de douche. Dit heb ik nog nooit eerder gehad met een tepelpiercing. Ik durf ook niet te hard te trekken aan die piercing als er geen beweging in zit verder.

In verleden wel ooit gehad met een neuspiercing maar die had zo’n irritant bolletje aan de achterkant (gelukkig moest ik toch onder narcose voor iets dus heeft een arts hem eruit getrokken toen voor mij haha).

Weet je wat voor materiaal je piercings zijn? Ik heb m’n helix gewoon in laten zitten, maar ik moest voor m’n knie, dus misschien maakt het ook nog uit wat voor scan je laat doen.

@betty Ik denk chirurgisch staal, en m’n oorpiercing deels witgoud. De mri is voor m’n buik dus de tepelpiercing zou er sowieso uit moeten. Ik kan misschien ook het ziekenhuis wel bellen of online een vraag hierover stellen voor de zekerheid

1 like

Ik heb een conch piercing en het helingsproces gaat best goed, maar nu zit er aan de achterkant een korstje. Dit korstje zit niet aan de huid van m’n oor vast maar kleeft gewoon een beetje rondom het balletje van de piercing, maar ik krijg het met geen mogelijkheid weg. Heb het al geprobeerd met wattenstaafjes doordrenkt in zoutoplossing, maar van al dat pielen raakt m’n oor juist geïrriteerd. Is het een kwestie van heel lang weken in (zout) water of hebben jullie andere tips?

@sofetch Een mri is zeg maar een enorm grote magneet dus alles in de kamer kan een probleem zijn haha. Bij onze onderzoeken zijn piercings trouwens meestal geen extreem groot probleem als ze er niet uit kunnen, omdat die vaak niet magnetisch zijn? Maar ik weet te weinig van piercing materiaal hiervan

2 likes

Ja het gaat volgens mij niet zozeer om of het magnetisch is, maar iemand van het ziekenhuis gaf aan dat de piercing heet kan worden in de mri en zelfs een brandwond kan veroorzaken. Dus ik ga alles er toch uithalen!

1 like

Bij RadboudMC zeggen ze dit: “Een piercing van zilver, goud of andere edelmetalen kan wel blijven zitten.”

Mijn piercings zijn bijv 14k goud en titanium, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Maar als je niet weet wat het is, dan zou ik het er wel uithalen.

Op Etsy is dat heel veel te vinden, bijvoorbeeld deze:
https://www.etsy.com/listing/630344805/sale-fire-black-opal-2mm-helix-earring?ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=cartilage+earring+black+opal&ref=sr_gallery-2-28&organic_search_click=1&pro=1&variation0=896559115&variation1=878425068

1 like

Ik krijg weer piercingkriebels… wil na de lockdown een tweede tepelpiercing en ben aan het twijfelen over een daith. Hebben mensen ervaring met die laatste? En hoe gaat dat i.c.m oortjes?

Yes ik heb een daith, was m’n eerste piercing en vind het ook nog steeds de mooiste plek haha. Oortjes zijn alleen wel echt een nadeel want die zitten wel echt lastig. Toen ik hem net had, waren oortjes niet zo fijn omdat het te gevoelig was. Inmiddels is hij genezen en zou het wel moeten kunnen opzich, maar ik heb inmiddels een mooie piercing erin laten zetten ipv het standaard ringetje en die is net iets groter waardoor het eigenlijk gewoon niet lekker zit en ik er na een tijdje last van krijg.

1 like

Ik heb 7 maanden m’n helix nu maar er zit nog steeds een vochtbult, ik ben al 2 maanden aan het sprayen met zout maar het gaat niet weg, heeft het zin om nog door te gaan met de zoutspray of moet ik iets anders proberen? Of gewoon geduld hebben en het vanzelf weg gaat?

M’n daith heb ik nu 2 maanden en totaal geen last van, hopelijk blijft het zo :pray: