Piercingtopic

Ik heb een conch piercing en het helingsproces gaat best goed, maar nu zit er aan de achterkant een korstje. Dit korstje zit niet aan de huid van m’n oor vast maar kleeft gewoon een beetje rondom het balletje van de piercing, maar ik krijg het met geen mogelijkheid weg. Heb het al geprobeerd met wattenstaafjes doordrenkt in zoutoplossing, maar van al dat pielen raakt m’n oor juist geïrriteerd. Is het een kwestie van heel lang weken in (zout) water of hebben jullie andere tips?

@sofetch Een mri is zeg maar een enorm grote magneet dus alles in de kamer kan een probleem zijn haha. Bij onze onderzoeken zijn piercings trouwens meestal geen extreem groot probleem als ze er niet uit kunnen, omdat die vaak niet magnetisch zijn? Maar ik weet te weinig van piercing materiaal hiervan

2 likes

Ja het gaat volgens mij niet zozeer om of het magnetisch is, maar iemand van het ziekenhuis gaf aan dat de piercing heet kan worden in de mri en zelfs een brandwond kan veroorzaken. Dus ik ga alles er toch uithalen!

1 like

Bij RadboudMC zeggen ze dit: “Een piercing van zilver, goud of andere edelmetalen kan wel blijven zitten.”

Mijn piercings zijn bijv 14k goud en titanium, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Maar als je niet weet wat het is, dan zou ik het er wel uithalen.

Op Etsy is dat heel veel te vinden, bijvoorbeeld deze:
https://www.etsy.com/listing/630344805/sale-fire-black-opal-2mm-helix-earring?ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=cartilage+earring+black+opal&ref=sr_gallery-2-28&organic_search_click=1&pro=1&variation0=896559115&variation1=878425068

1 like

Ik krijg weer piercingkriebels… wil na de lockdown een tweede tepelpiercing en ben aan het twijfelen over een daith. Hebben mensen ervaring met die laatste? En hoe gaat dat i.c.m oortjes?

Yes ik heb een daith, was m’n eerste piercing en vind het ook nog steeds de mooiste plek haha. Oortjes zijn alleen wel echt een nadeel want die zitten wel echt lastig. Toen ik hem net had, waren oortjes niet zo fijn omdat het te gevoelig was. Inmiddels is hij genezen en zou het wel moeten kunnen opzich, maar ik heb inmiddels een mooie piercing erin laten zetten ipv het standaard ringetje en die is net iets groter waardoor het eigenlijk gewoon niet lekker zit en ik er na een tijdje last van krijg.

1 like

Ik heb 7 maanden m’n helix nu maar er zit nog steeds een vochtbult, ik ben al 2 maanden aan het sprayen met zout maar het gaat niet weg, heeft het zin om nog door te gaan met de zoutspray of moet ik iets anders proberen? Of gewoon geduld hebben en het vanzelf weg gaat?

M’n daith heb ik nu 2 maanden en totaal geen last van, hopelijk blijft het zo :pray:

Geduld hebben vrees ik :grimacing: Bij mij hielp het ook toen ik er een iets korter staafje in deed, maar of dat voor jou bijdraagt aan het probleem weet ik niet.

Haha ja dus toch, dacht meer omdat veel mensen zeggen dat zoutbad helpt miss werkt dat gewoon niet bij mij maar wat anders wel. Heb nu maar nieuwe zoutspray besteld maar dan met tea tree olie.

Ik heb dit op m’n daith, gaat al 2 jaar op en af. Echt irritant want ik wil gewoon dat het heelt maar op een of andere manier blijft er maar zo’n bultje terugkomen…

Hmm dat duurt ook wel lang! Gebruik je nog iets om het schoon te maken?

jaa zeezoutspray ook! heb ook een tijdje geprobeerd om met neutrale zeep schoon te maken maar heb inmiddels gemerkt dat dat niet werkt voor mijn oren. Heb ook een tijdje sebamed gebruikt, dat werkte op zich wel goed maar als ik er dan na 2 weken mee op hield kwam het bultje weer terug :sweat_smile:

Ah ja sebamed had ik hiervoor ook, maar merk niet echt verschil. Irritant dat het dan weer terugkomt als je ermee stopt…

Iemand hier met een anti tragus? Ik heb er nog steeds het lange staafje in, maar de zwelling is allang weg en ik stoot hem nu juist vaker doordat ‘ie zo lang is.
Ik wil dus een nieuw staafje erin, maar weet niet zo goed de lengte in te schatten. Nu snap ik dat elk oor anders is, maar ik moet toch wat als alles dicht is :’)

Ikke! Had precies hetzelfde, doordat het staafje te lang was, ging hij steeds irriteren. Nadat ik een kortere erin had laten zetten ging het een stuk beter. soms blijft ie nog wel even irritant doen maar gaat dan ook snel weer weg.

Edit: ik kreeg hem er zelf niet uit want een lastige hoek, hoop dat het bij jou wel lukt.

Ai, mn tepel doet sinds donderdag ineens heel veel pijn. Echt uit het niets nadat ik m’n bh uit deed. Ik heb hem nu 1,5 maand en nooit last gehad. Hij lijkt ook niet ontstoken. Het ziet er nog heel goed uit, geen pus oid. Iemand die dit ook heeft gehad? Ik weet niet zo goed wat ik er tegen kan doen, behalve weer 24/7 bh aan.

Bedoel je zoiets?

Ik ben beetje aan ‘t oriënteren voor als alles weet open mag. Alleen ik woon in Groningen, en zag dat Blitzz in het openingbericht stond maar heb daar niet zo goede ervaring mee.

Heeft iemand nog aanraders qua shops? Wil best stukje rijden trouwens haha.
Wil m’n tepel (weer) laten piercen en een septum.