Ik heb mijn halfopen ringetje voor 5 euro bij de piercingshop erin laten zetten
Zoek eens op nostril nail of nostril D-ring. Helaas weet ik niet veel high quality merken die dit soort sieraden maken, dus ik kan je niks aanraden qua merk of site.
@Luzarl sorry lieverd, maar dit ziet er niet top uit. Niet zo netjes geplaatst en het sieraad ziet er zeer ongeschikt uit. Ze mogen die cursist wel een stuk beter begeleiden (al geloof ik sowieso niet in piercingcursussen).
Oh en nu? De cursist is wel goed begeleid, de leraar stond er naast… maar volgens mij zijn er in piercingland verschillende meningen over wel/niet piercen met een ringetje. Of bedoel je dat niet?
Naast het feit dat het ringetje gigantisch is en van lage kwaliteit lijkt te zijn, lijkt het ook een seamless ringetje te zijn (en die zijn nooit geschikt voor een verse piercing). Dus de discussie over met ring of zonder ring piercen achterwege gelaten, is er sowieso geen goed sieraad gebruikt. En wij zouden je in onze shop inderdaad niet met een ringetje piercen daar.
Je moet zelf weten wat je er mee doet. Als je geluk hebt geneest het, maar het kan goed zijn dat je hier veel gekloot mee gaat krijgen.
Het probleem met piercingcursussen is dat het de low quality shops zijn die dit soort cursussen geven. Wat betekent dat ze niet eens zelf de juiste kennis in huis hebben, laat staan dat ze de juiste kennis kunnen doorgeven aan een cursist.
Daarbij is piercen gewoon niet te leren via een eenmalige cursus.
Oh hmm met je gedeelte over low quality shops ben ik het niet helemaal eens. Ik ga voor al mn piercings naar deze shop en er is nog nooit wat misgegaan, dit is ook wel de bekendste shop in Tilburg denk ik (waar ik woon).
Aan het ringetje zit trouwens een balletje, ik weet niet of dat het nog erger maakt Ik ga het goed in de gaten houden en schoonhouden, bedankt voor je waarschuwing.
Als er een balletje aan zit houd ik mijn mond wat betreft het soort ringetje! Dat is juist beter inderdaad.
Ik weet over welke shop je het hebt en vanuit professioneel oogpunt gezien zijn ze low quality. Ze zetten onveilige piercings, de plaatsing van veel piercings is incorrect, gebruiken lage kwaliteit sieraden, ze gebruiken de verkeerde sieraden voor specifieke piercings en het feit dat ze cursussen geven betekent dat ze geld belangrijker vinden dan een goede opleiding aan één apprentice geven. Ze gebruiken zelfs andermans foto’s op hun website, niet cool.
Maar goed je moet uiteraard zelf kijken of je er klant blijft of niet, maar ik vind het niet echt een goede keuze
@betty ik zie het aan de afwerking van de ring. Heeft geen mirror finish wat betekent dat het sieraad onregelmatigheden aan de oppervlakte heeft en niet van implant grade titanium is.
Groter is niet per se altijd beter, het moet uiteraard groot genoeg zijn voor de zwelling, maar niet overmatig groot uiteraard. Zoals je op de foto wellicht ziet is deze ring onnodig groot wat betekent dat er veel beweging (dus irritatie) kan ontstaan en je uiteraard ook makkelijk achter de piercing kan blijven hangen.
Oh hoe weet je dat dan allemaal? Dat vind ik wel echt kut om te horen…
Ik weet welke shop in Tilburg cursussen geeft en uiteraard hebben we daar ook weleens klanten van geholpen. En één blik op de site werpen zegt voor mij genoeg
Ah nouja als mn oor er af valt dan weet ik je te vinden
Haha ik hoor het vanzelf wel. Dan maken we wat leuks van je andere oor
Hoe bepalen jullie naar welke shop je gaat voor je piercing? Ik wil een neuspiercing laten zetten en heb naar wat shops in mijn omgeving gezocht. Ik ben zo’n iemand die eerst negatieve recensies gaat lezen, waardoor ik de bomen door het bos niet meer zie Iemand een aanrader in Overijssel, Gelderland of Noord-Brabant?
One Spirit Collective in Arnhem!
L’extremiste in Arnhem vind ik ook heel fijn! Professioneel (voor zo ver ik dat kan beoordelen) en hele vriendelijke mensen. Praten je er goed doorheen. Ik ben op dat vlak best een schijterd (doodsbang voor bloedprikken, tot flauwvallen aan toe) maar heb daar zonder problemen 2 piercings laten zeggen. En wil binnenkort nog eens terug voor m’n andere oor.
Belangrijk is het gebruik van implant grade titanium of nikkelvrij goud voor een verse piercing. Daarnaast een steriele werkwijze en uiteraard of ze correcte piercings zetten. Ik zou ook One Spirit Collective aanraden! Werken met hoge kwaliteit sieraden en hebben veel kennis van zaken.
Iedere maand is weer hetzelfde riedeltje met mijn linker tepelpiercing: dikke gele bulten en pijn, soms bloed. De ene maand is wel heftiger dan de andere maand. Is dit herkenbaar voor iemand, of heeft iemand hier een oplossing voor? Anders laat ik hem eruit halen. Ik heb ze laten zetten omdat ik het zo mooi vind staan, maar hier is niks sexy’s aan. Baal er wel van, want de rechter piercing doet het wel prima.
Hoe lang heb je ze al? Mijne bleven na het zetten ook aan het klieren en zijn uiteindelijk uitgegroeid Maar dat was vast niet het verhaal waar je op zat te hopen, misschien hebben andere mensen hier betere ervaringen!
Je verhaal was inderdaad niet wat ik hoopte te lezen haha. Ik heb ze zo’n twee jaar nu. Na hoelang merkte je dat ze gingen uitgroeien/heb je ze eruit gehaald?
Sorry haha! Ik heb ze er na een jaar uitgehaald. Ik had al een tijdje het idee dat ze aan het verschuiven waren, toen ben ik er op gaan letten en toen ik het zeker wist heb ik ze er direct uitgehaald. Dus dat ging wel echt al redelijk vroeg ‘mis’