Hoi allemaal! Ik vroeg me af of jullie mij advies kunnen geven. Ik heb vandaag mijn beide tepels laten piercen. Van tevoren las ik op het internet vrijwel overal dat het normaal is dat je je tepelpiercings twee keer per dag schoonmaakt met een zoutoplossing. Mijn piercer zegt dat dat niet nodig is en dat je je piercing gewoon 3 weken met rust moet laten en dat schoonmaken tijdens het douchen voldoende moet zijn. Is dit gebruikelijk, of kan ik het beter wel schoonspoelen met een zoutoplossing? Alvast bedankt
Ik heb het advies gekregen ze sowieso de eerste tijd goed schoon te maken met de juiste middelen
Daarnaast maak ik het ook bij het douchen extra schoon
De aftercare gebruik ik nu bijna niet meer na ongeveer 3 kwart jaar.
Maar zou zeker in het begin het goed schoon houden hoor volgens mij adviseert bijna elke shop het wel zeker de eerste week / 2 weken 2 keer per dag goed schoon te maken
Ik ben zo stom. Ik had twee piercings uit mijn oor gehaald omdat ik de maat wilde weten om nieuwe te bestellen… en nu krijg ik ze natuurlijk beide niet terug mijn oor in
De shop waar ik heen wilde om het te fixen heeft pas over twee weken weer plek en ik weet nu niet wat ik het best kan doen. Het zijn ook kloteplekken allebei (rook en anti tragus) dus vrees dat ik ze tot die tijd maar laat en dan opnieuw moet laten doorprikken? Ik baal hier zo van, ook omdat ik het kon weten aangezien het niet de eerste keer is dat dit gebeurt :’)
Haha geeft niks hoor, dankjewel voor je reactie. Denk dat ik binnenkort even langsga bij een shop en ze even laat kijken. M’n piercing is nu alweer een stuk rustiger gelukkig, dus wellicht hebben zij nog tips!
Kun je hulp vragen aan iemand? Misschien lukt het wel als iemand het goed kan zien enzo
Ja inderdaad, vandaar dat ik het ook zo tegenstrijdig vond dat hij zei dat het niet nodig was. Ik zal ze dan ook schoonmaken. Dankjewel!
Ik blijf ook maar gezeik hebben en dacht laatst ook te zien dat ie scheef zit, echt stom…
Ah ja zo kut is dat he. Ga je ze eruit halen of kijk je het nog even aan?
Nee ik laat m wel zitten tot het echt niet meer kan haha. Soms is ie een tijdje rustig. En ik moet er zelf ook gewoon vanaf blijven haha. En ik ga maar weer wassen met de zeep die ik van de piercer heb gekregen.
Haha ja ik snap je wel hoor, die van mij is nu ook weer rustig en dan denk ik weer van ach, het valt wel mee blijf nog maar even lekker zitten. Welke zeep gebruik je? Ik doe soms afspoelen onder de douche met water maar gebruik verder niks.
Geen idee welk merk/soort, het is zo’n groen blok!
@monkeyslut sebamed? dat is een groen blok en gebruik ik ook! De meeste piercers raden neutral zeep aan, maar dat werkte toch niet goed voor mij (droogde m’n huid heel erg van uit).
Oh dankjewel voor het merk! Ik ga eens op zoek. Neutral ben ik zelf ook niet zo’n fan van, want bij mij droogt mijn huid daar ook heel erg van uit.
Heeft iemand tips om een zilveren piercing sieraad op te poetsen? Heb een mini ringetje in mijn tragus die deels zwart wordt. Heb al geprobeerd met een zilverpoetsdoek maar dat is echt priegelwerk en heeft niet geholpen. Kan de piercing er ook niet echt uit halen want het is een ringetje zonder echte sluiting.
Misschien toch bij een piercingshop laten vervangen? Ik heb nog nooit gehoord dat piercings zwart werden.
Oei dat is wel next level als ie er niet uitkan. Je zou wat cotroensap en zout kunnen proberen (als je daar geen wondjes hebt!) @pineapple
Haha, oke heel donkergrijs dan. Heb jij dat nooit met zilveren sieraden? Het is me ook verteld met vervangen hoor dat het kan gebeuren, maar dat is inmiddels ook alweer twee jaar geleden ofzo. Als het me zelf niet lukt ga ik inderdaad naar de piercingshop @Radio voor vervanging
Ja het is een mini ringetje die echt geklemd is zeg maar. Dus kan m er wel uit halen maar ben bang dat ik m er nooit meer zo mooi rond in krijg. Ik heb geen wondjes. Maar wrijf ik die mix dan op het ringetje of hang ik de piercing erin?
Edit: lekker handig, ik reageer op mezelf. @Nescio
Als het echt zilver is dan kijken of je een Sunshine polish cloth kunt halen ergens, dat is echt de allerbeste!
Ik werk niet meer bij de shops in Amsterdam trouwens