Haha ja dat zeurende oor herken ik heel erg! Deed geen pijn meer, maar ik voelde zeg maar de hele tijd dat ik een oor had.
Ja dat inderdaad! Gewoon een beetje een irritant gevoel hahaha.
@Maestoso hmm sorry dat ik een partypooper ben maar het sieraad ziet er sowieso van lage kwaliteit uit. Eerlijk gezegd zou ik een betere piercer opzoeken met een hogere standaard en een ander sieraad laten plaatsen. In principe zijn clickers sowieso niet ideaal in een verse piercing en van lage kwaliteit (waardoor ze dus ook makkelijker open klikken) helemaal niet. Dit gefriemel wil je niet in je nieuwe daith
Daarnaast had ze je direct van een juist (en niet kapot) sieraad moeten voorzien in je verse piercing, want op deze manier wordt er onnodig veel extra irritatie en ongemak veroorzaakt. Klinkt allemaal niet erg kundig vind ik.
@Daytona voor alle contactberoepen zijn afspraken hier verplicht
Nouja dat kon dus niet, omdat ze zei dat een nieuwe piercing door de zwelling niet direct erin kon, daarom dat ze hem van de week gaat wisselen! Ze is wel vakkundig hoor, maar ze zag te laat dat het sieraadje niet goed was.
En het sieraadje zal niet van mega hoge kwaliteit zijn, maar ik vind een ringetje van 60 euro wel te duur
Een piercer die er niet direct een ander sieraadje in kan stoppen is niet kundig, sorry. Zwelling is initieel echt minimaal namelijk. En aangezien je zei dat ze het moeilijk had tijdens het piercen (edit: excuus - deze conclusie trek ik zelf) denk ik eerder dat ze er gewoon niet zoveel zin in had.
En daarbij moet je als piercer ook (als het nodig is dan) een sieraad in een gezwollen piercing kunnen wisselen.
Er zijn ook implanteerbaar titanium ringetjes (dus hoge kwaliteit) van 25/30 euro. En eerlijk, het is je lijf. Dus snap sowieso niet waarom je daarop wilt besparen
Oh en het is trouwens ook aan een piercing shop om alleen maar kwalitatief hoogwaardig materiaal in huis te hebben. Zij zijn namelijk de professionals. Het zou wat zijn als je in het ziekenhuis ook zelf het materiaal van je implants kunt kiezen bijvoorbeeld.
Ooh naar mijn ervaring deed ze wel haar best om het te fixen, dus ik had niet het idee dat ze geen zin erin had, omdat ze wel echt de tijd nam om ernaar te kijken. Maar ik geloof je wel direct als je zegt dat het gewoon gewisseld had moeten kunnen worden! Ik baalde ook wel dat hij niet gelijk werd gewisseld, want ik ben nu steeds bang dat hij eruit valt, waardoor je er onnodig vaker aan gaat zitten.
Ahh, ja deze was wel gewoon van titanium geloof ik, heb er ook zoiets voor betaald. En ik zeg ook niet dat ik wil besparen op mn lijf he, ik ging er vanuit dat ik nu gewoon een goed ringetje had van goed materiaal en dat dat voor 25/30 euro ook gewoon kan
Ik snap overigens wel dat je dit vindt! Want er zijn echt zoveel prutsers en het kan echt gruwelijk mis gaan.
Ze had het gewoon goed moeten doen. Punt. Maar ik ben daar sowieso heel hard in. En de kwaliteit in piercing shops ligt over het algemeen veel te laag naar mijn smaak (er zijn heel weinig shops in Nederland/Europa die aan die eisen voldoen overigens haha, dat zijn de APP standaarden).
Aan je sieraadje te zien en de prijs die je ervoor betaald hebt ben ik bang dat het gewoon geen implanteerbaar titanium is en dus lage kwaliteit. Het labeltje ‘titanium’ alleen zegt niet zoveel helaas. Vandaar ook dat het belangrijk is dat de shop die hoge standaard aan houdt zodat jij als klant áltijd een goed sieraad aanschaft. In welke prijscategorie dan ook.
Maar goed het is natuurlijk jouw lijf en jouw piercing, dus het is prima als jij tevreden bent. Ik gun gewoon iedereen het allerbeste haha en ik raak gefrustreerd van de hoeveelheid mensen die die service niet krijgen.
Nee ik snap je goed hoor en ik doe ook altijd wel research naar shops! Ze had hele goede reviews en meerdere mensen die ik kende waren heel tevreden over haar. Kan me voorstellen dat als je zelf gewoon echt hoge eisen en standaarden stelt, je dit zelf niet accepteert.
Dan denk ik dat het idd dan ook geen implanteerbaar titanium is, ik heb er geen verstand van en jij wel haha, dus ik geloof je op je woord.
Snap ik!! Ik vind je ook niet vervelend reageren hoor! Tuurlijk is het nooit leuk om te horen dat je sieraadje eigenlijk gewoon ruk is hahaha, maar het is wel een goede eyeopener om erop te blijven letten. Mn piercing zelf ziet er best wel goed uit naar mijn idee, heb geen nieuwe korstjes meer en ik voel wel dat mn oor wat beurs is, maar ik zie geen zooi uit de wond komen.
Ik vind mezelf wel een betweterige trut dus mag je best zeggen hoor
Hahaha oh nee, er zijn zoveel prutsers in de piercewereld, ik snap echt wel dat je nekharen daarvan overeind gaan staan
Nouja ik ga altijd naar tribal trading maar die vind Radio niet goed, ik heb verder fijne ervaringen met Angie uit Middelburg
@Daytona Angie is APP member dus zeker een aanrader. En anders Staal en Inkt in Heerlen, maar da’s echt heel erg in het zuiden natuurlijk. Meer westen is Den Haag en daar zit Soesha.
Ik ben bij Queen of Rings geweest in Rotterdam, vond ik ook heel fijn!
@Radio misschien een hele brede vraag hoor maar waar kun je als niet-professional op letten als je een piercer zoekt? Zijn er bepaalde red flags oid?
Ik zal hier vanavond even op reageren, maar een zeer uitgebreid en compleet antwoord vindt je hier:
https://safepiercing.org/picking-your-piercer/
Ben ook zeer tevreden over Queen of Rings! Heb daar 2 piercings laten zetten.
Ja dat lijstje had ik gezien inderdaad, maar meer omdat je wel eens aanhaalt dat ze bepaalde sierraden niet zouden moeten gebruiken of een piercing verkeerd plaatsen. Lijkt mij moeilijk om daar als non-professional iets van te kunnen vinden omdat je misschien gewoon niet beter weet?
Ik heb een jaar of 3 geleden een helix laten zetten (ergens in Amsterdam, weet eigenlijk niet meer waar), maar helaas ging dat al heel snel na het zetten mis. Gezwollen, vurig rood, afstaand oor, bleek uiteindelijk een perichondritis (kraakbeenontsteking) te zijn geworden, gelukkig met antibiotica snel weer opgeknapt. Nu is m’n oor verder goed genezen, op de plek waar de helix zat zit nog wel een klein bultje maar verder geen blijvende schade.
Maarja, nu begint het toch wel weer te kriebelen en overweeg ik om toch weer een helix te laten zetten. Weet iemand of de eerdere ontsteking nu echt een contra-indicatie is, of dat het met een goede piercer en goede hygiene wel moet kunnen?
In principe wordt dat in die link ook allemaal uitgelegd. In het ‘kort’ zijn belangrijke dingen om op te letten:
- Materiaal sieraden: 14k/18k goud of ASTM F-136 implant grade voor sieraden. Geen stainless steel, zilver of gewoon titanium (of andere rommel). Studio moet mill certificaten kunnen tonen van hun sieraden om kwaliteit te kunnen garanderen.
- Kennis van het vak (dit is als leek wellicht lastiger om te zien):
– Juiste sieraad voor de piercing kunnen kiezen (bijvoorbeeld: geen gladde ringetjes aka SSRs als initieel sieraad, geen curved barbell in een daith, geen industrial met twee losse barbells piercen, geen te kleine of te grote ringen in daarvoor geschikte initiële piercings, geen surface piercings met curved barbells etc)
– Steriel kunnen werken (uiteraard geen naalden opnieuw gebruiken, correct prepareren voor de piercing, correct dragen van handschoenen en mondkapje, gebruiken van steriele sieraden en tools)
– De klant correct kunnen informeren mbt nazorg (geen gebruik van tea tree olie, kamillethee, alcohol en dat soort ongein bijvoorbeeld)
– Geen piercings schieten
– Altijd naalden gebruiken en geen canules
– Continu zichzelf blijven ontwikkelen dmv seminars/cursussen
– Hoe is de plaatsing van de piercings? Is bijvoorbeeld een triple forward helix mooi geplaatst met dezelfde afstand tussen de piercings en in één lijn? Past de piercing en het sieraad mooi op de plek of ziet het er awkward uit? Zitten de piercings netjes als je kijkt naar hoe ze in het weefsel zitten (over het algemeen geldt dat piercings ‘perpendicular’ t.o.v. het weefsel moeten worden gepiercet)? Zijn er ook foto’s te vinden van genezen piercings? - Hygiëne van de shop: Ziet de shop er netjes, schoon en verzorgd uit? Zijn er naaldencontainers aanwezig? Wordt de werkplek gereinigd voor/na elke klant? Sieraden mogen niet aangeraakt of geprobeerd worden. Er moet een apart toilet zijn en een aparte sterilisatieruimte.
- Professionaliteit van de artiest: Ziet de persoon er netjes uit (en dan bedoel ik niet strak in het pak, maar gewoon schoon en verzorgd), heeft diegene een representatief portfolio, kan diegene je vragen beantwoorden, neemt deze de tijd voor je?
- Studio moet GGD gekeurd zijn
- Laat de studio je een consent form invullen?
- Leeftijdseisen van een studio: Het piercen van baby’s is nooit okee. Het piercen van andere plekken dan oorlellen onder 16 jaar is ook zeer discutabel. Piercen van intieme piercings onder de 18 is nooit okee.
Tot zover een korte uitleg en er is nog zoveel meer wat belangrijk is. Het is gewoon van enorm veel factoren afhankelijk en inderdaad voor een leek heel moeilijk allemaal bij te houden.
Dank nog voor deze tip! Dit hielp ook bij getrokken verstandskiezen en had de tip van jou. Echt simpel en slim!