Haha in het kort wel. Maar het komt erop neer dat veel van ons zich vooral een beetje voelden alsof we in een abusive household vast zaten, emotioneel gezien dan. Ben zelfs weleens bijna ontslagen door een meme op mijn privé Instagram omdat mijn baas daaruit concludeerde dat ik ‘Bill Gates aanhanger’ ben en zulke mensen wilde ze niet in haar winkel hebben. Want Bill Gates is een kindermoordenaar!!!11
Daarnaast is de eigenaresse Moederhart aanhanger, Trump supporter, demonstreert op het Museumplein en is anti-vaccinatie en mondkapjes. In een piercing- en tattooshop vind ik dat het ten eerste zo hygiënisch mogelijk moet zijn (en dat is het zonder mondkapje gewoon niet), en ten tweede moet het een neutrale plek zijn waar iedereen zich welkom voelt. De Moederhart poster die zij had opgehangen voorin de winkel op het raam hadden we weggehaald omdat klanten zich er (begrijpelijk!) onprettig door voelden. Hier hebben we toen netjes een berichtje over gestuurd (met de nadruk op professionaliteit natuurlijk) en toen is de eigenaresse helemaal tegen ons geflipt in het bijzijn van een klant. Wij waren namelijk het probleem van de maatschappij, mijn collega met dochter was een verschrikkelijke moeder omdat ze Moederhart niet steunde etc. Het was gewoon echt. Niet. Pretty. De manier waarop ze tekeer ging was echt een beetje freaky en vooral heel respectloos. Dat was voor ons de druppel, uiteraard waren er nog veel meer dingen die niet okee waren. Er zijn in het afgelopen jaar (sinds Corona, go figure) zo’n 10 mensen vertrokken.
En mijn apprenticeship is altijd een beetje een zoethoudertje geweest zonder dat ze me echt is gaan opleiden, dus mijn collega heeft toen mijn apprenticeship opgepakt en met hem ga ik nu ook verder 
Einde bericht