Piercingtopic

Ik vind (wat ik kan vinden, en da’s erg weinig (en voor mij ook een beetje een rode vlag)) zijn werk technisch niet goed. En hij gebruikt lage kwaliteit sieraden.

Zag trouwens ook een foto van hem tijdens het piercen vorig jaar juli, waarin hij geen mondkapje op heeft. Dat is voor mij wel veelzeggend mbt hygiëne.

1 like

Mijn neuspiercing is daar scheef gezet. Ging jaar later met een vriendin mee voor haar neuspiercing (was wel in Duitsland). En de manier van werken was daar al echt zoveel beter. Mijn neuspiercing is nu dicht gegroeid :cry: maar ga niet meer terug naar Rings.

2 likes

Ik ben bij Le Sting geweest en vond dat een hele fijne shop!

1 like

Ja ik ga er zeker een keer heen! Zat gisteren in de trein van Amsterdam naar Utrecht en dacht eens kijken of ik online een afspraak voor zometeen kan maken. En dat kon dus ik direct erheen. Had ik het zelf verkeerd gedaan, dacht dat het gister woensdag was :sweat_smile: Dus voor niks erheen gelopen met m’n suffe hoofd. Wel een heel aardige man die me te woord stond. De Piercer was er ook echt niet.

Dus ik ga een andere keer weer een poging wagen. De 1e indruk was iig goed!

1 like

Ik heb in oktober een helix laten zetten en wilde eindelijk eens een andere oorbel erin doen, maar ik krijg het bolletje er niet afgevezen. Iemand tips hiervoor?

Ze weet het leuk te verwoorden, jammer alleen dat het piercen op dezelfde maat als het sieraad redelijk normaal is. Piercen doet ook niet minder zeer daardoor en geneest al helemaal niet sneller.

De pijn van een piercing heeft trouwens meer te maken met het soort naald die je gebruikt en de kundigheid van de piercer, je eigen pijngrens, je hormonen en de plek waar je gepiercet wordt natuurlijk.

Pirate Piercing in Turnhout en Antwerpen is echt een aanrader - is dat voor je te doen?
https://instagram.com/piratepiercingbelgium?igshid=3iv1xi0b7wqe

4 likes

Ooh nee wat irritant, ik heb een vochtbult bij mn daith en kan niet van die healingdiscs erop zetten. Ik ben al een paar dagen bezig met zoutoplossing en gaasjes, maar het lijkt echt niet kleiner te worden of ben ik nu te ongeduldig

Zou het zin hebben om een ringetje te vervangen voor een staafje in een helix piercing die na een jaar nog steeds niet genezen is? Er blijft maar een vochtbultje of korstje op zitten.

Hij geneest niet omdat ik er op slaap, maar ik heb alles geprobeerd. Van grote klemmen tot van die vliegtuigkussentjes. Ik haal het in m’n slaap gewoon er uit… Zit nu te twijfelen of ik hem niet beter gewoon helemaal er uit kan halen. Of dat een staafje nog zin heeft.

1 like

Een staafje is, zeker in kraakbeenpiercings, veel beter voor de genezing dan ringetjes. Ook één van de redenen dat veel piercers altijd eerst een staafje piercen. Ik zou het dus zeker nog een kans geven met een staafje!

Edit: zijn er hier toevallig nog forummers die ervaring hebben met goede piercingshops in het oosten? Ik ben altijd naar Eastside in Enschede gegaan maar toch niet helemaal tevreden over en ga liever voortaan naar een andere (o.a. omdat zij ook geen problemen zien in het piercen met een ringetje bij een daith bijv. Op de harde manier geleerd dat dat toch niet zo’n goed idee was).

1 like

Bij mij ging het vanzelf weer weg, dus komt vast wel goed!

2 likes

Ik heb goede ervaring met piercing- en tattooshop Kynst in Deventer!

1 like

Je weet dat de enige juiste manier om een daith te piercen met een ring is (oké, of een CBB)? :sweat_smile: Zolang het geen seamless ring (of soortgelijke ring) is uiteraard. Wat betreft shops kan ik je Mastilo in Ede en One Spirit Collective in Arnhem aanraden.

@Maestoso healing discs zijn sowieso no bueno, omdat ze de echte oorzaak niet weghalen (en er kan meer vuil onder verzamelen). Er kunnen veel redenen zijn voor die vochtbulten, waaronder de lage kwaliteit van je sieraad :stuck_out_tongue_winking_eye: maar ik zie ook vaak dat daiths te vochtig blijven, omdat het goed droogdeppen natuurlijk erg lastig is op die plek. Dus nadat je je steriele zoutspray hebt weggespoeld en drooggedept kan ik je aanraden het goed na te drogen met de föhn op een zachte stand.

@lisaanna sowieso denk ik dat een staafje je piercing veel rust gaat brengen. Maar ik zou vooral je piercing eens laten checken door een goede piercer. Het feit dat 'ie een lange tijd heel geïrriteerd is en je er ook op hebt geslapen, kan ook betekenen dat je piercing inmiddels gemigreerd is en wellicht beter in z’n geheel verwijderd kan worden.

2 likes

Ja, klopt. Ik bedoelde zelf de conch :no_mouth: Ik haal die twee steeds door elkaar. Daarvoor geldt dat niet, toch?

Nee, een conch geldt dat niet voor inderdaad. Only way to go is een staafje :blush:

2 likes

Jaja, aan het sieraadje kan ik alleen nu weinig veranderen haha, want wil hem er niet weer uithalen. Misschien dat föhnen inderdaad goed kan helpen. Ik lees ook veel dingen over teatrea, maar dat lijkt me wel agressief spul

2 likes

Hoewel het nu een korte irritatie zal zijn, zal het zeker de genezing enorm ten goede komen :blush: maar goed jouw lijf jouw leven!

Absoluut geen tea tree gebruiken hoor! Dat is veel te agressief inderdaad, doodt ook de goede bacteriën en aangezien een verse piercing een wond is wil je die juist wel graag behouden. Zou proberen stapje voor stapje oplossingen te testen. Dan kom je er sneller achter wat helpt en wat niet.

Ik heb dit bij @seb_ish weleens op zijn instagram gezien, hij zat(/zit?) bij classic ink&mods.

Vind je zeker niet onredelijk. Zij heeft een fout gemaakt, dus zou het raar vinden als ze het niet gratis oplost.

@Radio Ik zie dat Classic Glamour weg is op de locatie waar ze zaten. Weet jij of ze snel op een andere locatie weer aan de slag gaan?

Ze hebben sinds heel recent een nieuw pand in Rotterdam. Moet je even de Inkstitution IG checken. Maar ik zou er lekker niet meer naartoe gaan want je geld gaat naar een wappie die haar idealen doordrammen belangrijker vindt dan klanten en medewerkers :woman_shrugging:t2:

3 likes