Wat is een goede piercingshop in Den Haag?
Soesha!
Wanneer kun je?
Zou ik jou een dm mogen sturen met een vraag over mijn neuspiercing?
Ja hoor, dat mag altijd! Ik ben alleen vaak niet zo snel met antwoorden
Ik ga meestal bij timeless tattoo & piercing, ik vind het fijne mensen en heb met mijn neuspiercing en helix geen vochtbulten/ontstekingen gehad. Kreeg ook goede informatie e.d.
Heb vorige week een helix laten zetten. Weet iemand of je er wel weer op mag slapen als het staafje is verwisseld voor een kortere?
Ik neem aan van wel, maar ik slaap ook al twee of drie jaar op die van mij met een half lang staafje
Het beste is om er pas op te slapen als het genezen is. Want druk op je piercing (dus erop slapen) kan je piercing nog steeds irriteren. Maar het kan wel minder kwaad als er een kort staafje in zit (want met een lang staafje echt grote kans op scheef groeien etc).
Thanks, daar werd ik inderdaad al voor gewaarschuwd door de piercer. Ben wel blij dat er nu een groter staafje inzit, want hij is nu wat opgezwollen. Ik ga na 6 weken terug om te kijken of er een korter staafje in kan.
Weet iemand of je 4e gaatjes kan laten schieten of dat dit per definitie gepiercet moet worden.
Volgens mij is 3 schieten de max, al ben ik sowieso niet van schieten.
Dat hangt van je oren af. Het is beter om alleen maar te piercen, zéker in kraakbeen. Ik heb echter een geschoten helix (ik was 12 en het was bij de Body & Dreams, de piercingshop in mijn dorp waar zestienjarige meisjes tepelpiercings deden…), dus ik denk dat je een vierde gaatje mocht je dat willen ook zou kunnen schieten. Ik zou het echter zeker niet aanraden!
kraakbeen sowieso niet schieten idd, anders kan je zo’n bloemkooloor krijgen
Onee kraakbeen was ik sowieso niet van plan om te schieten. Veel te bang voor de term die bij ons rond gestrooid werd ‘het bloemkooloor’ het versplinteren van mijn kraakbeen.
Maar ik zat zo eens te voelen en volgens mij is er bij mij net wel net geen kraakbeen als ik nog zou schieten. Maar kan ook zijn dat ik het mis heb.
Ligt aan je oorlel en hoe ver je kraakbeen zit volgens mij. Zou iemand met verstand ernaar laten kijken! Ik heb bijv aan één kant 4 geschoten gaatjes en een helix (wel via piercen) andere kant 3 geschoten + 1 gaatje dat ze dan wel weer hebben gepiercet haha
Ah top, dus het is mogelijk mits het mogelijk is haha. Dat wilde ik idd even weten
Ja! die piercers kunnen dat wel aan je oor voelen. Ik heb het allemaal bij 1 piercer laten doen die schiet, maar ook piercet. Heb het idee dat zij er net iets beter kijk op hebben
Oh nooit geweten! Ik heb ooit een helix gehad, nooit gedownsized (piercer zei dat dit niet hoefde oid) en na een jaar zag hij eruit als rechtsonder. Vond ik heel jammer dus eruit gehaald. Maar kwam dus omdat het staafje gewoon te lang was, was ook een erg lang ding. Interessant, thanks
Daarbij is piercen ook veel hygiënischer, omdat zo’n pistool nooit gesteriliseerd kan worden en je daardoor ook nog eens ziektes (hepatitis, hiv etc) kunt oplopen. Door de hoeveelheid blunt force komt er ook nog eens meer bloed vrij dus meer kans op overdragen via het pistool.
Er worden ook vaak materialen en sieraden (idd ‘one size fits all’ knopjes met vlinderachterkantje) gebruikt die helemaal niet geschikt zijn voor een verse piercing.
Onderstaande gif illustreert goed waarom er veel meer schade aangericht wordt met een pistool (= de bovenste):