Piercingtopic

Er is wel een reden hoor waarom het vaak niet gedaan wordt. (@Egel kan het precies uitleggen) Een staafje is recht waardoor het gaatje recht is; bij een ringetje loopt dat gaatje natuurlijk rond. De genezing is hierdoor lastiger en zal moeizamer gaan met grotere kans op ontstekingen (die moeilijker weg kunnen). Ik zou me er zelf niet door tegen laten houden trouwens, haha.

2 likes

Ik heb het met een 12mm ring laten zetten, maar dan geneest ie wel moeilijker omdat het meer beweegt. Uiteindelijk heb ik na een half jaar even staafje erin gezet omdat ie maar niet genas. Die een paar maandjes erin gehouden tot ie genezen was.

Je hebt eigenlijk een open wond. Die open wond moet helen. Omdat in die open wond een sieraad zit, gaat je lichaam een soort buisje om je piercing maken. Dat buisje zorgt er later voor dat je gaatje open blijft, zonder zou het gewoon weer dicht groeien. Als je een staafje neemt is het buisje recht, stel je voor dat je daar later een rond iets in zou dragen, dan buigt je buisje mee. Als je een ringetje neemt, dan is het buisje in de vorm van een ringetje. Dat zorgt er vaak voor dat als je bij het zelf vervangen van je sieraad, vaak niet de complete kromming krijgt er naast loopt te pielen en zo het buisje kapot maakt zodat je weer met een open wond zit.

Ik had door een misverstand in mijn nog helende conch een ringetje, in de andere een staafje. Merk ook dat de staafjes veel makkelijker genezen.

Als je er in het begin wat gerommel en vaak een bultje voor over hebt en er altijd hetzelfde sieraad in zou willen hebben, dan zou ik een ringetje nemen maar ik zou het niet aanraden. Het is een open wond en dat is zo fragiel. Mijn eigen conches doen al moeilijk als ik een week mijn haar los heb. Ik vind nu doorbijten zodat ik er later geen gezeik mee heb belangrijker maar dat is persoonlijk. Voor hetzelfde geld reageert jouw lichaam er heel anders op, wil je nooit iets anders dan een ringetje en heb je het er gewoon niet voor over. Dan gewoon doen. (Dit doet mij echt bijna denken aan het show je nagels topic, waarin mensen zeggen dat je gellak er niet af moet trekken. Er zijn toch altijd mensen die het niets uitmaakt en toch doen.)

5 likes

Gisteren een groter staafje 1 van de 2 tepelpiercings laten zetten alleen had die vrouw (ik was bij een andere shop) er een staafje in gedaan die ze een klein beetje had gebogen met een tang. Als ik later toch weer een recht staafje erin wil doen zou dat dan een probleem zijn? :’) Het staafje erin doen deed totaal geen pijn trouwens, ervoor zodat er een rechte in. Er zit nu best een enorme staaf in trouwens haha en die is niet eens mega te lang.

(Eigenlijk staat hier boven ook maar toch)

Als hij een klein beetje gebogen is dan maakt het niet uit. Als je je staafje voor een ringetje zou omruilen dan zou het buisje wel een hele andere vorm krijgen

1 like

Top! Nee hij is gewoon beetje gebogen, wat ik al zei ze heeft ook zelf gedaan.

1 like

Dan komt het wel goed. Ben trouwens wel nieuwsgierig hoe lang je enorme staafje is hoor. Ben zelf ook niet al te groot en soms kijk ik zo raar tegen dingen aan.

22 mm zei ze.

Mijn eerste gedachte was ook :scream::scream::scream: maar als hij gebogen is maakt dat ook wel verschil. Dan kunnen een paar mm ineens heel veel zijn

Over tijdje kan er wel een wat kortere in natuurlijk maar dit is de tepel die de laatste tijd bezig was met terugtrekken dus ik vind het zelf best logisch klinken dat daar een langere in moet misschien.

Mijn helixen doen af en toe ook moeilijk. Ik doe er niks aan eigenlijk, gewoon onder de douche met warm water spoelen. Gaat wel weer weg zolang je er niet teveel aanzit en niet teveel aandacht aan geeft.

2x per dag schoonmaken lijkt mij wel beetje veel hoor. :o Uiteindelijk moet je lichaam het werk doen.

1 like

Ik zou t ook lekker laten en zeker niet aan draaien! Kraakbeenpiercings zijn qua heling nou eenmaal niet echt te peilen. Komt vast goed!

3 likes

Gewoon doen, de pijn is maar een paar seconden. :slight_smile: En daarna heb je een piercing erbij en ben je blij haha.

1 like

Dat wedstrijdzwemmen is misschien niet echt een handige timing nee… Maar ik zou me over dat helen verder niet al te druk maken hoor. En met een beetje geluk is het bij jou al sneller genezen, het is niet zo dat het bij iedereen bij pas na 9 maanden ofzo genezen is hé. Mijn inner conch was na een paar maanden al genezen bijvoorbeeld.

1 like

Ik denk dat je met een industrial wel op een wat langere genezingstijd moet rekenen, omdat het 2 wondjes zijn (wat sowieso al langzamer geneest dan 1) die dan ook nog constant door dezelfde piercing en elke beweging daarvan getriggerd worden. Het kan altijd meevallen natuurlijk en het is sowieso een hele toffe piercing, maar misschien is een andere timing net iets beter.

1 like

Ik heb ook geen industrial genomen omdat het zo vaak fout gaat, dus ik zou nog even nadenken

1 like

Ja een conch met ringetje is ook zoo mooi! En misschien voor nu idd net wat makkelijker om te laten zetten.

Ik wil binnenkort ook weer een nieuwe. Twijfel tussen een conch in mn oor waar ik 3 gaatjes + een flat piercing heb of zo’n anti tragus in m’n andere oor met 2 gaatjes:

4 likes

Zou inderdaad voor een andere piercing gaan nu! Ik heb een industrial, wilde er al heel lang eentje en toen impulsief laten zetten. Qua pijn bij het zetten viel het reuze mee, maar de genezingstijd was echt een hel. Heeft 13 maanden geduurd in totaal.

1 like

Het maakt niet uit of je de conch of de anti-tragus neemt want we weten allemaal dat je volgend jaar toch de ander gaat nemen. Den wel dat de enti-tragus dingen meer in balans zou brengen. Anders lijkt je ene oor zo leeg in vergelijking met de ander. Vind t trouwens super kut dat je dit zegt want nou wil ik ook weer en de gaatjes zijn nog niet eens geheeld.

5 likes

Ik wil ook heel graag een rook piercing, maar ik ben echt een beetje bang voor de pijn. Doet dat heel zeer.
En eigenlijk wil ik ook een navelpiercing maar stiekem vind ik mezelf daar al te oud voor (ben 26). Maar ik vind dat altijd zo mooi bij andere.