Piercingtopic

Of je je kunt laten piercen op die plek of niet is meer afhankelijk van de anatomie van je oor zelf dan de grootte van je oor. Als de vouw daar te extreem is/je piercing uit gaat komen tegen (het kraakbeen van) je oorschelp aan de achterkant is het geen goed idee om daar te piercen. Een goede piercer kan je hier in het echt over adviseren.

Dichtgroeien kan zeker. Maar het ligt heel erg aan jouw lichaam, de plekken van de piercings en hoe lang je je piercings hebt gedragen. Hier is van tevoren vrij weinig over te zeggen.

1 like

Ik heb in beide oren een aantal oorbellen waarbij ik drie sets ringetjes heb gekocht (dus ze zijn precies hetzelfde qua merk/materiaal). Nou is het zo dat in mijn ene oor de ringetjes na ongeveer een jaar dragen helemaal zwart zijn geworden door oxidatie (of iets anders, ik weet niet precies wat het is), terwijl in mijn andere oor ze nog bijna helemaal goed zijn. Hoe kan daar zo’n groot verschil tussen zitten?

Samenvatting

Heeft te maken met de zuurtegraad van je huid en/of kan te maken hebben met het in contact komen met vocht bijvoorbeeld. Misschien slaap je meer op dit oor?

Ik heb na meer dan een jaar een ringetje in mijn conch gedaan, dat ging prima maar erop slapen doet nu ineens weer pijn :persevere: hoe is dat bij anderen? Of halen jullie dat ringetje er iedere nacht uit? Lijkt me zoveel gedoe, moet echt even priegelen voor ik die vast krijg.

Als er aan mijn oren gepriegeld wordt dan is het altijd wat dikker en gevoeliger, het maakt niet uit hoe lang een piercing al geheeld is. Slaap dan een eerst paar nachten met mijn oor in het gat van een reiskussen en daarna weer op een normaal kussen. Een ringetje elke dag in en uit doen lijkt mij super ongemakkelijk.

2 likes

Ja lijkt mij ook veel gedoe! Maar het is nu na een aantal dagen nog niet echt beter, al geloof ik dat ik er ‘s nachts wel op kom te liggen ook. Dank voor je tip in ieder geval, ga ook proberen er een paar nachten niet op te liggen.

1 like

Het helpt als je een haarklip aan de kant van je piecing doet. Dat voorkomt dat je in je slaap er toch op gaat liggen.

1 like

Heel veel mensen hebben altijd als doel een ringetje in hun conch als ze gepiercet worden. En als dan eindelijk het moment daar is, dan is een ringetje echt ellendig om mee te slapen :sweat_smile:

Ik adviseerde meestal om gewoon een mooie end te doen icm een kettinkje - unieker, comfortabeler (want je kettinkje vormt mee met je oor itt een ringetje) en je kunt het zo simpel of fancy maken als je wilt.

2 likes

Ik ga straks na 4 maanden eindelijk mijn neuspiercing laten wisselen naar een gouden ringetje :heart_eyes:.

2 likes

Graag gedaan, ik hoop dat het bij jou ook werkt. Heb inmiddels zo veel piercings in mijn oor dat ik weet wat mijn handleiding is. Draai mij 's nachts altijd 100 keer om en dan is een paar nachten op een reiskussen slapen een kleine moeite om escalatie te voorkomen. Heb een triple conch met ringetjes die alleen wat zeurt na een sieraadwissel. Op een gewoon kussen slapen is niet onmogelijk.

Een iets zachter kussen zou ook nog kunnen helpen. Mocht je fast fashion geen probleem vinden en bij een pri.mark in de buurt wonen, daar hebben ze daar van die dikkere schuimrubberen reiskussens. Kosten niets en vind ik fijner liggen dan die reiskussens met een hoop krakende bolletjes erin.

Kan iemand een piercing-shop online aanraden die in Belgie leveren ?

Dus voor een sieraad.

Pirate Piercing!

1 like

Ik heb gisteren voor de lol geprobeerd of er een oorbel door het gaatje van m’n neuspiercing ging. Dat lukte nog na 5 jaar niet meer dragen, alleen een piercing kreeg ik er zelf niet door.
Kan ik nu gewoon naar m’n piercer gaan en er een ring doorheen laten jassen of beter opnieuw laten piercen?

Ik zou het opnieuw laten piercen, dat is zo gebeurd. En als je er zo een piercing in jast kan het wel gaan irriteren denk ik

Je kan sowieso het beste naar je piercer gaan en kijken wat die er van vindt. Het kan trouwens ook zijn dat je neus door het doorprikken opgezwollen is. Mocht je wat er nou in zit een nacht laten zitten dan kan het best zo zijn dat je morgen je piercing er wel in krijgt, is mij ook wel meer dan eens overkomen

Dank je wel voor je reactie.
Ik had al wel besloten om het te doen, maar toch ff benieuwd naar hoe andere moeders dit ervaren.

Maar zeker waat dat het een goed moment is om mijn dochter te leten dat iedereen iets anders mooi vind… dat gebeurd al want ze heeft nu al keer een paar keer gezegd dat ze het knopje van mijn tweede gaatje in mijn oor niet mooi vind…

Dank je wel voor je reactie.

Ik ben benieuwd hoe ze gaat reageren wanneer ik hem laat zetten.
Heb jij een nieuwe afspraak kunnen maken?

1 like

Ik heb een aantal piercings en mijn man ook een aantal en mijn kinderen vragen hier gewoon niet naar. Voor hun is een oorbel hetzelfde als andere piercing, en bestelen er niet meer aandacht aan dan bv een juweel.

En dan nog als ze het vertellen aan iemand anders, mag je toch soort van trots op zijn toch ? Zou me echt niet boeien :slight_smile:

1 like

Ik zou sowieso even je piercer laten checken of deze de piercing iets voor je kan oprekken zodat er een ‘normaal’ sieraad in kan. Een piercer heeft hiervoor de juiste tools. En als ik jouw piercer was had ik je braaf eerst een staafje laten dragen tot je piercing weer okee is, en dan een ringetje erin.

Het openen en stretchen van je piercing is namelijk al heel invasief en dan gelijk een ringetje erin kan best wat problemen veroorzaken (net als met een verse piercing).

1 like

Nieuwe sieraden voor in m’n helix en Daith.
Nu wil ik een rook in m’n andere oor denk ik.

17 likes