Mooi!
Ik wil graag ook een nieuwe piercing in m’n Daith, maar heb hem pas 4 maanden, dus denk dat het nog een beetje vroeg is.
Ik breek even in, maar uit ervaring kan ik je inderdaad vertellen dat dat te vroeg is en wil je echt even aanraden te wachten! Zo’n bloedbad gun ik namelijk niemand
Ik wacht nog wel even een paar maanden
Ben je er al wel uit wat voor sierraad je er hierna in wil hebben? Ben altijd benieuwd wat anderen erin doen namelijk!
Ahh ja 4 maanden lijkt me ook wat kort, ik heb mijne nu 8 maanden. Maar ik kon ook niet wachten dus ik snap je wel!
Het is nu 5 weken geleden dat ik een helix heb laten zetten. Vanaf de voorkant gezien ziet hij er heel netjes uit. Alleen de achterkant is heel dik? Het oor is niet pijnlijk. Ik slaap er niet op, probeer twee keer met zeezoutoplossing schoon te maken. Wat doe ik verkeerd? Of is het normaal dat het nog opgezwollen is?
Ik heb gister een conch laten piercen. Het beste is niks ermee doen, toch, qua schoonhouden? Gewoon eraf blijven en onder de douche met haar wassen ofzo reinigt het zichzelf wel? Want kreeg een kaartje mee het 2 keer per dag te wassen met antibacteriële zeep maar dacht dat dat achterhaald was.
ik had wel zo’n zoutspray mee gekregen, en ik moest steeds na het douchen en die zoutspray het wel goed droog maken met zo’n gaasje, maar volgens mij heb ik dat 2 dagen gedaan ofzo en ben ik er daarna gewoon van af gebleven en wel steeds onder de douche t water er even goed langs laten stromen en verder niks. Heeft nooit problemen gegeven met genezen, vond dat wel echt een verademing na mijn eerder helix, haha.
Neutrale zeep of zeezout water wordt volgens mij nog steeds allebei wel aangeraden. Ligt een beetje aan je huid wat ook goed voor je werkt, die zepen waren bij mij altijd te agressief en droogden m’n huid teveel uit (alleen sebamed werkte goed).
Ok dus wordt toch wel aangeraden. Als zie ik dat er vanaf blijven bij @littlenumbers ook goed werkte. Denk dat het een combi wordt dan Omdat ik het denk ik ga vergeten dit 2 keer per dag te doen. Bij mijn forward helix ben ik er ook vanaf gebleven en dat ging goed.
De afspraak is gemaakt! Zal beginnen met eentje, op de plaats van het hartje. Met de bedoeling om dan later één boven en één onder te zetten zoals op foto 1. Spannend!!
Ik gebruikte ook zoutspray. Met haar wassen wordt het niet schoon omdat er resten van je shampoo en conditioner achter kunnen blijven. Mijn piercer zei dat het ook het beste was om dat soort dingen uit te spoelen over het oor wat niet pas gepierct was
Ik heb gisteren zoutspray besteld dat lijkt met ook het makkelijkste. Ik kan de piercing niet echt inzepen met zeep.
Er is een reden dat je eerst een langer staafje krijgt
Het genezen van een helix kan 9 maanden duren, dus hij is nog super ‘vers’. Gewoon goed voor blijven zorgen en niet met vieze handen aan zitten. Zwelling trekt vanzelf weg. En als je je zorgen maakt altijd je piercer contacten.
@ZusjevanJoost mijn advies is altijd om één keer per dag als je gaat douchen van tevoren een steriele zoutspray op je piercing te sprayen. Dit een paar minuten laten zitten, lekker douchen en met de (zachte) straal van de douche je piercing afspoelen. Zorg ervoor dat je je piercing extra naspoelt met de douchekop als je je haar wast of er om een andere reden zeep achter zou kunnen blijven. En als je klaar bent zachtjes je piercing droogdeppen met een gaasje.
Ook die LITHA (leave it the hell alone) methode is prima m.i., maar zou dan wel lekker je piercing schoonspoelen met water en het wel droogdeppen na het douchen.
Ik adviseer zeep (Neutral handzeep) alleen als een piercing echt problematisch gaat doen. Je maakt dan schuim in je handen en dat schuim breng je aan op je piercing ipv een zoutspray.
Dit is een domme vraag die vast al eens gesteld is, maar ik heb een helix piercing (al jaren). Binnenkort ga ik met fmri werken. Volgens mij hoef ik m’n helix er dan niet uit te halen maar ik heb geen idee wat voor materiaal het is kan ik dit controleren?
Dit is niet echt te controleren. Veel mensen kunnen een educated guess doen, maar het beste is om te checken waar je het gekocht hebt. Of een nieuw implant grade titanium/niobium of gouden sieraad te kopen to be sure.
Ah jammer maar helaas! Weet je toevallig een goede shop in Maastricht? Ik durf niet zelf mijn helix te vervangen 🥲 ik ben destijds in den Bosch geweest.
Is Heerlen te doen voor je? Daar zit Staal en Inkt.
Haha niet echt, maar ik kan het overwegen als ik over een paar weekenden tijd heb. Ik heb wel gevonden waar ik mn helix heb laten zetten, dus die heb ik een bericht gestuurd erover!
Dank je wel voor de tip! Dit klinkt lekker makkelijk.