Piercingtopic

Een conch is over het algemeen wel een stuk makkelijker in genezing (als je 'm gewoon met staafje laat piercen uiteraard), omdat 'ie een stuk verstopter zit dan je flat helix. Dus ik zou hem echt niet gelijk afschrijven :blush:

Maar goed mijn flat helix is de meest kutte piercing die ik ooit gehad heb (en waar enorm veel littekenweefsel is ontstaan, dus ik heb er een permanente dikke bult), en m’n conch de makkelijkste :sweat_smile:

Qua sieraden kun je met beiden natuurlijk helemaal los gaan!

1 like

Ja ik vind dit ook wel heel tof:

Zit al lekker te pinteresten voor inspo haha.

Of inderdaad een conch met een mooi sierraad en kettinkjes is ook leuk!

1 like

Kwam dat omdat je ook diva oren hebt of is het gewoon een k*tpiercing voor genezing?

Mwoah het is gewoon heel erg exposed natuurlijk, dus ik heb er wel veel problemen mee gezien bij anderen ook.

Heb andere piercings wel relatief makkelijk genezen, de problemen bij deze piercing zijn ook echt pas later ontstaan. Joost mag weten waardoor het is gekomen.

@Popsicle love sowieso mix en matchen met sieraden zoals op die foto :ok_hand:t2:

1 like

Is het erger dan een flathelix of tragus denk je? Ga nu wel een beetje twijfelen haha.

Die lagere helixen bedoel je?

Ik zie dat ik lekker snugger bezig was, dacht dat ik twee verschillende mensen antwoordde/quotete :sweat_smile:

1 like

De forward helix? Of die van de foto ja.

Echt zo fijn trouwens dat jij altijd met je expertise reageert! Vind ik echt leuk.

1 like

Fijn om te horen! Ik vind het zelf ook heel leuk om mensen te helpen :blush:

Een flat helix of forward helix zijn vaak wat lastiger, die lagere helixen zijn vaak toch iets beschermder omdat je toch vaak nog wat weefsel hebt wat het omringt als je snapt wat ik bedoel. Een forward of flat helix zit natuurlijk op een vlak en minder beschermd oppervlak.

Maaaaar ik ben ook erg voorstander van doen waar je het meest blij van wordt! Maar mocht je twijfelen dan kun je dit soort dingen in je achterhoofd houden.

1 like

Yes dankjewel! Ik snap hem ja, het is niet “helemaal” kraakbeen.
Zo jammer dat het altijd wel even duurt totdat piercings geheeld zijn :sweat_smile:.

Ik heb wat advies nodig. Ik heb een forward helix en een rook welke beide vervangen moeten worden. Ik vind het echter in piercingshops altijd lastig om een keuze te maken tussen sierraden omdat ik heel specifiek weet wat ik wil/mooi vind en bang ben de verkeerde keuze te maken omdat ik het niet gemakkelijk kan veranderen wanneer ik niet tevreden ben.
Ik zou daarom graag vooraf online uitzoeken wat ik precies wil en dat in de shop laten plaatsen. Zijn er goede shops die een assortiment online hebben staan? Ik woon in Utrecht maar ben ook wekelijks in Rotterdam.

Wat ik precies wil (voor zowel de rook als de forward helix): simpel zilverkleurig sierraad met een klein diamantje/steentje aan het uiteinde. Hierbij wil ik graag licht zilverkleurig en het diamantje zo helder mogelijk.
Tips waar ik op moet letten zijn ook zeer welkom.

Je kunt misschien een piercer van lesting in Utrecht via insta DM’en (of mailen) of ze wat foto’s kunnen maken van de collectie in de winkel? Geloof niet dat veel piercing shops hun hele collectie online hebben staan

LeSting heeft dat soort steentjes sowieso. Als hij ze niet heeft kan je ook uitleggen wat je zou willen. Ferry zou het dan ook kunnen bestellen

Ik draag witgoud en het is heel fijn dat hij meedenkt. Dingen kan bestellen die ik wil of mij een heads up geeft van wat ik mooi zou vinden

In augustus zijn ze maar een paar dagen per week open ivm vakantie. Toen ik er vorige week was hadden ze die steentjes die op diamantjes lijken sowieso nog

1 like

Ja maar echt! Had hier laatst ook een discussie over met een vriendin. Ik vind het echt zo extreem ouderwets om moeilijk te doen over piercings en tattoos. Maar schijnbaar is het in heel veel werkvelden echt nog een ding. Zij vond het ook heel normaal want anders krijgt het bedrijf een ‘slechte reputatie bij klanten’.

1 like

Ik ga vanmiddag m’n tragus laten vervangen en m’n neus door laten prikken en nu wil ik eigenlijk ook gelijk m’n tepel laten doen maar ik twijfel nog. Ik wil het al heel lang maar zie op tegen de pijn. Had ik bij m’n tragus ook en die viel me 100% mee maar goed :joy:

2 likes

Ugh ja echt vreselijk ouderwets. Ik zou het gewoon doen @Baron , want als je het bedrijven vraagt zeggen ze misschien ‘GeEN PiErCiNgS!!’ maar als ze je dan in het echt zien en ook zien dat subtiele piercings helemaal niet heel heftig zijn dan denk ik niet dat ze er iets van zullen zeggen (behalve misschien in een ziekenhuis of zulke werkplekken, vanwege veiligheid/hygiëne). Bij ons heeft de woordvoerder zelf een neuspiercing en wij zijn niet jong & hip ofzo, dus moet gewoon kunnen haha

2 likes

Ligt volgens mij heel erg aan je lichaam. Als ze geheel genezen zouden zijn zou een dag wel moeten lukken lijkt me, maar het is natuurlijk maar de vraag hoe snel iets echt geheeld is. Bij mij duurde de ene high lobe namelijk echt 1,5 jaar ofzo haha (maar ik genees denk ik ook wel lastig).

Edit: je zou er altijd nog tijdelijk zo’n doorzichtige retainer in kunnen doen als ie echt uit zou moeten en het is nog niet geheeld

1 like

Forward helix lijkt mij lastig zelf doen. Je zou misschien ook kunnen kijken naar piercings die doorzichtig of huidskleurig zijn. Dan hoef je ze niet elke dag om te wisselen

Een helix doet er in de regel 6 tot 9 maanden over om te helen. Als je die nou laat zetten kan je sowieso pas na die tijd van sieraad wisselen. Denk dat haar los onder werktijd het meest handig is, weet alleen niet of dat ook echt praktisch is

Edit; als je nou een ear party neemt dan is dat over een paar jaar wel heel en dan zouden ze prima overdag uit kunnen. Ik dacht dat je nou een earparty wilde en gelijk wilde wisselen

1 like

Nou ik heb het gedaan hoor! Deed heel ff zeer maar borstvoeding geven aan een bijtende baby met tanden doet meer zeer :joy:

Dochter vind het helemaal mooi en wil er nu ook een. Ze is zes. Help

18 likes

Ik ga een conch laten zetten maar ik twijfel over welk oor. In het ene oor heb ik een double forward helix, een helix en drie gaatjes in mijn oorlel. In mijn andere oor heb ik 3 gaatjes. Ik twijfel echt wat ik mooier vindt. Wat vinden jullie? :relaxed:

Ik heb derde oorgaatjes laten zetten en ben echt helemaal in paniek. M’n oorknopje verdwijnt ín m’n oor. Lijkt wel alsof het gat groter is geworden, maar volgens mij is m’n oorlel gewoon dikker geworden/ gaan ontsteken. Ik kan er niet eens op slapen van de pijn :scream:. Heb reinigingsspul gehaald bij de piercingshop maar zie er zo tegenop om morgen weer wakker te worden en dat m’n oorbel helemaal is verdwenen :sob:. Twijfel zo om m eruit te halen ondanks dat ik dat eigenlijk echt niet wil…