Piercingtopic

Welke piercing mag je niet van je werk?

Zit er wel voldoende ruimte tussen je oorlel en het achterkantje van de oorbel? De huid heeft namelijk best wat ruimte nodig om uit te kunnen zetten. Verder moet je er juist niet op slapen, dan kan het inderdaad gaan irriteren. Hopelijk valt het morgen mee!

1 like

Mocht je nog niet slapen: neem een ibuprofen en koel je oor met een ice pack, slaap er ook absoluut niet op (evt een haarklem aan die kant van je hoofd doen to be sure). En laat zsm een goede piercer checken. Ik denk dat er een langer staafje in moet.

@SelenaGomez klinkt alsof 'ie goed bij het ‘vollere’ oor past. En dan als volgende project je andere oor volknallen :grin:

2 likes

Nope, volgens mij nog niet eens 1 mm ruimte, zit echt super strak. Gister hebben ze het nog even ontsmet. Vandaag gaat het al iets beter, al werd ik wel weer wakker met m’n oorbel in m’n oorlel… ga het nog 1 dag aanzien en anders maandag weer terug. Heb ook steeds korsten om de oorbel heen, super vervelend.

Ik zou hem zelf denk ik in het “andere” oor doen, dus die waar je alleen 3 oor gaatjes hebt. Dat is iets gebalanceerder voor mijn gevoel!

Maar ik zou het sowieso ook even met je piercer overleggen, die kan vast ook advies geven wat mooi zou staan

Thanks voor de tips. Zal vannacht proberen, als het nog brandt, om ibu in te nemen en het te koelen. Voelt nu wel een stuk beter sinds het gisteren ontsmet is. Ik denk eerlijk gezegd dat het staafje idd te kort is. Was vanochtend weer zo bang om m’n oorbel aan te treffen in m’n oorlel :joy:.

1 like

Update: Net gebeld met de shop, morgen kan ik voor openingstijd terecht om langere staven te plaatsen. Had foto’s meegestuurd.

8 likes

Ik weet niet of je lang haar hebt maar op mijn vorig werk mochten wij ineens geen juwelen meer dragen, dus ook mijn helix moest uit.
Ik vertikte het omdat het een belachelijke regel was dus altijd als ik mijn verantwoordelijke zag dan deed ik mijn haar in een losse staart en hing plukken over mijn oor zodat mijn helix bedekt was. Ze heeft het nooit gezien dat mijn helix er niet uit was.
Toen we in vergadering zaten heeft ze wel is gevraagd of mijn “oorbel vanboven” er uit was en ik zei ja en liet vervolgens mijn andere oor zien.

10 likes

@Radio het is toch mijn ‘volle’ oor geworden, omdat ik in die andere later een daith wil met een groot ringetje.

Heel blij mee, pijn viel ontzettend mee en weer heel tevreden over de shop waar ik eerder ook ben geweest. Ik ga er na genezing een ringetje in doen.

Conch

14 likes

Ja ik, de genezing is een bitch bij mij :+1:t3:

Oortjes kan ik gelukkig gewoon in inderdaad. Succes!

Woow wat mooi, deze combi! Nu heb ik inspiratie, dit wil ik ook.

Edit: welke shop was je? Ik vind dat knopje héél leuk!

1 like

Thanks! Lief. Ben er ook heel blij mee!

Bij Le Sting in Utrecht, heb ik m’n double forward helix ook laten zetten.

Jeej, supernice! Dat hartje kun je ook heel goed weer gebruiken voor een andere plek. En een daith met een groot/oorvullend ringetje is altijd een goed idee :raised_hands:t2:

1 like

Love een goede teardrop :heart_eyes:

1 like

Ik ga morgen een rook en conch tegelijk laten zetten. Liever dan alles in één keer gehad hebben, dan 2 keer die ellende.

6 likes

Ze zitten!

30 likes

Ik ga morgen terug naar de piercingshop om mijn piercings te laten checken (en eventueel te wisselen), maar ik vind het spannender dan bij het zetten, omdat ze er niet zo goed uitzien en ik bang ben dat het advies is dat ze eruit moeten

Je hebt verschillende vormen van er niet goed uit zien. Je kan anders ook vragen of ze nog te redden zijn. Soms helpt downsizen of antibiotica ook. Slaap je al op een reiskussen? Je haar een tijd vast dragen wil ook wel eens helpen. Begrijp dat je het niet fijn vind maar je hoeft het niet helemaal op te geven. In ieder geval veel succes morgen