Ah balen!
Had precies hetzelfde toen ik mijne wilde laten zetten.
Ze wilde het wel doen, maar kans dat het qua helen problemen ging geven en uitgroeien e.d is groter. Dus toen maar besloten het niet te doen.
Altijd balen als je iets in je hoofd hebt en het kan niet. Gelukkig nog genoeg andere leuke plekken te bedenken
Liefde voor triples, echt heel er mooi dit
Dankje!
Nou ik heb weer een avontuur meegemaakt met me rook piercing….
Merk dat mijn piercings gewoon niet lekker gaan gok mede door mijn immuunsysteem wat in de war is door medicatie
Nu had ik last van me rook en die moest er voor mijn gevoel gewoon uit , kon m ook niet lekker schoonmaken ect
Zelf niet gelukt dus mijn collega op werk geprobeerd lukte het ook niet.
Ondertussen raakt dat ding natuurlijk steeds meer geïrriteerd dus ik steeds meer dat ding MOET er gewoon uit, maar dat boven stuk ding wilde gewoon niet los komen!
Dus ik uit frustratie denk geef een ruk eraan dan schiet ie er misschien wel af… nee wat denk je schuift de onderkant van me barbell incl het balletje IN me piercing gat in me oor en zit vervolgens VAST
Ik helemaal in paniek want wat nu. Mijn collega heeft m serieus verkeerd om naar boven toe de piercing er geven moment uitgekregen …
Aaw sorry even off topic maar zo vaak het woordje me ipv mijn in je verhaal kan ik niet aan
Ah wat vervelend zeg! Met dit soort dingen altijd even naar een piercer gaan om te troubleshooten. Hoop dat je hem inmiddels eruit hebt.
Deze timing? Ze is in paniek en heeft iets rots meegemaakt met haar piercing. Lekker boeiend dat ze iets niet goed spelt.
@lauraD Ik zou inderdaad even naar je piercer gaan. Rot zeg, klinkt pijnlijk!
Haha lief! Laten we het erop houden dat het een lange werkdag was, moe en snel typen /niet opletten gaan dan niet samen
Mijn collega heeft de piercing er uitgekregen gelukkig
Haha mooi, “me collega”
Naja fijn dat hij eruit is. Klinkt behoorlijk pijnlijk.
Kon het niet laten
Uiteraard is het de bedoeling dat ik ook tepels ga doen in de toekomst!
Extern schroefdraad kan idd veel schade toebrengen aan een verse piercing, het is best wel wat extra ‘trauma’ wat er dan nog toegebracht wordt terwijl je lichaam natuurlijk al best wat te verwerken heeft. Daarnaast kan het natuurlijk ook schade toebrengen in een bestaande piercing, helemaal als iemand zelf loopt te prutsen met hem goed inbrengen. Je kunt je ook voorstellen dat er in dat schroefdraad veel rommel blijft zitten.
Extern schroefdraad is ook een teken van kwalitatief lage kwaliteit sieraden. Geen enkel implant grade titanium sieraad met mirror polish (dit laatste noem ik, omdat dit ervoor zorgt dat het metaal geen onzuiverheden op het oppervlak heeft en dus geen bacteriën etc kan huisvesten) heeft extern schroefdraad.
Laatste punt is dat sieraden met intern schroefdraad ook zo afgewerkt zijn dat de staafjes en de ends zo naadloos mogelijk in elkaar overgaan. Dus geen irritatie door de overgang van het staafje naar de end.
Ik vind deze twee plaatjes erg veel inzicht bieden aansluitend op m’n verhaal:
Ik hoorde laatst dat ze bij Le Sting over willen stappen op de hele shop threadless. Vond dat ook wel een goede ontwikkeling
Niet alleen met goud, ook met gewoon titanium. Heb nou de meest basic balletjes in mijn oor en hij was helemaal blij omdat ze nieuw binnen waren.
Triple conch inmiddels. Ik dm je wel even
-weg ivm privacy-
Steeds meer merken bieden het aan en denk dat het alleen maar nog meer wordt. Sommige merken (zoals Junipurr en Neometal) bieden zelfs alleen maar threadless aan.
En het is idd gewoon in implant grade titanium én goud te koop
De enige reden om het niet te doen is als je bijvoorbeeld een grote end wil dragen in je sieraad. Dan is schroefdraad een stuk stabieler dan zo’n dunne pin. Offff bijvoorbeeld in een gebied met veel frictie zoals een navel.
Heb gisteren trouwens de eerste 2 gaatjes van mijn schoonzusje gestyled en geüpgraded met witgouden (+ Swarovski), en threadless , sieraden van Junipurr:
Ik laat vanmiddag mijn tongpiercing opnieuw zetten (is al een jaar of 8 dicht).
Maar weet iemand nog hoelang je ongeveer last van zwelling en soort spierpijn in je tong hebt?
Dan kan ik mij alvast geestelijk voorbereiden haha!
Ik heb in het ziekenhuis al m’n piercings eruit moeten halen waarschijnlijk kan ik pas over 6 tot 12 weken pas naar een shop reizen om nieuwe sieraden te laten zetten.
De nieuwste heb ik twee jaar geleden laten zetten. Weet iemand of ze dan al helemaal dichtgegroeid zijn of dat het nog gewoon lukt om de sieraden te zetten?
Het lastigste zijn vaak de eerste 3/4 dagen en meestal vanaf een week zou de ergste zwelling voorbij moeten zijn!
Oh wat vervelend voor je zeg
Het is heel erg afhankelijk van de plek, maar verschilt ook per lichaam hoe snel iets dichtgroeit. Het voordeel is dat in principe na 2 jaar je piercing echt wel volledig gesetteld is. Dus dat is positief. Kan wel zijn dat de gaatjes ietsje strakker worden (de fistula zal blijven bestaan), maar dat is vaak zonder moeite te stretchen door de piercer. Maar pin me er niet op vast, want nogmaals, dit is geen exacte wetenschap en het kan dus zo zijn dat er wel iets dicht is gegroeid.