Piercingtopic

Ik zou het zelf ook nooit met een ringetje piercen - het komt ook zeker met extra risico’s en een langere genezingsduur. Dus je moet even de afweging maken of je dat ervoor over hebt :blush:

3 likes

Wat lief! Thanks!

De end is van BVLA, een Oval Crown van 14kt geelgoud met een Oregon Sunstone, en de triple chain is ook 14kt geelgoud (die is zelfgemaakt).

De foto doet m’n sieraad geen eer aan vind ik :sweat_smile: dus nog even wat beter beeldmateriaal:

En zelfs deze beelden doen het sieraad geen eer aan vind ik haha. Je ziet namelijk bijna niet de kleine inclusies die erin zitten.

3 likes

Haha graag gedaan!

Het beeldmateriaal was toen ik hem binnen had gekregen bij m’n vorige werk, dus klopt hoor dat ik in de shop sta daar :blush: Was een custom order dus is geen standaard voorraad!

2 likes

Ja hij piercet inderdaad gewoon met een ring, best fijn vind ik. Hij zei dat hij daar op een gegeven moment gewoon mee is begonnen (7 jaar terug oid) omdat er niet echt bewijs is dat het slechter zou helen. Mijn daith is bij classic ook gepiercet met een ring (wel met een balletje eraan) en die genas top. Wat hij ook zei: als je piercing niet helemaal lekker geneest terwijl je er een staafje in hebt ipv het ringetje dat je eigenlijk wil, ben je er veel minder happy mee dan wanneer hij niet lekker geneest met het ringetje dat je zo graag wilde. Want dan heb je al het eindresultaat dat je wilt. En dat het ook een beetje marketing is om mensen nog 2 keer te laten terugkomen voor het wisselen van een sieraad. . Nouja, of hij de absolute waarheid in pacht heeft weet ik niet, maar ik vond het aannemelijk klinken en ben heel blij met m’n piercing!

@radio dankjewel! Eerste nacht slapen ging vrij prima op een opgerolde handdoek, dus ik ben happy!

2 likes

Moet wel zeggen dat een daith piercing dan toevallig net één van de piercings is (net als een septum) die altijd met een ring gepiercet hoort te worden haha :sweat_smile:

Fijn dat het slapen goed ging!

Ik ben het niet helemaal eens met zijn uitspraken overigens, maar ik denk niet dat het behulpzaam is (of leuk voor jou) om daar een discussie over te starten.

2 likes

Oh en wat ik er nog wel aan toe wil voegen: Kanpatha is een kundige piercer die je goed begeleidt, dus dat maakt alles een stuk veiliger dan dat je naar een random shop met shitty quality sieraden gaat met een piercer die ff een cursusje gevolgd heeft.

1 like

Ligt denk ik ook aan hoe makkelijk je geneest en onder welke omstandigheden! Ik heb een vriendin die twee high lobes met ringetjes had laten piercen bij kanpatha (wat volgens mij idd een heel kundige piercer is!), maar die heeft alleeen maar problemen gekregen: ontstekingen, keloide-vorming… ze heeft zelfs nog nieuwe ringetjes gekregen van hem omdat die andere wellicht van mindere kwaliteit waren, maar dat maakte ook niet uit. Pas toen ze er staafjes in deed is het eindelijk gaan genezen.

maar ik zie ook veel mensen die daar laten piercen waarbij het wél goed gaat. Ik weet van mezelf dat mijn oren slecht genezen dus ik zou zelf niet direct een ringetje doen, maar hopelijk gaat het bij jou allemaal goed! Vind het in ieder geval een hele mooie piercing :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Lekker horrorverhaal! Hahaha. Mijn oren genezen over het algemeen wel prima, en er zit nu witgoud in dus dat is denk ik ook gewoon van goede kwaliteit. Ik ga m’n best doen met de verzorging, en dan gaan we 't zien! Zal wel even een update posten over een tijd hier. Dankjewel!

1 like

Iemand ervaring met Le Sting Utrecht?

Ja, fantastisch, ga heen. Ferry is super geduldig en heeft mij mijn meest pijnloze piercings gegeven. Ik gun hem echt alle klandizie die hij kan krijgen. Shaina en Joan zijn ook goed maar ik kom nooit verder dan Ferry. Joan heeft ook Vera Camilla’s earparty gedaan en toen ze naar Le Sting verhuisde ging Vera daar ook heen en dat zegt ook wel iets

2 likes

Ja wat @Egel zegt, ik ben ook met Joan ‘meeverhuisd’ haha

3 likes

Joan is een oud collega van mij en kan ik sowieso aanraden. Verder is de studio hygiënisch en hebben ze hoge kwaliteit sieraden. Je bent in goede handen daar!

2 likes

Ben gepierced door Ferry en Shaina en ben over allebei super positief, zowel voorbereiding en begeleiding als het pierceb zelf en de persoonlijke aandacht. En amper pijnlijk ook. Heel top. Mooie shop, licht en ruim. En veel mooie sieraden! Alle drie mijn piercings zijn ook heel mooi genezen trouwens

3 likes

Thanks voor alle feedback!

1 like

Mijn piercing van 1 maand oud is net uit mijn oor gevallen terwijl ik met zoutoplossing aan het reinigen was. Ik heb hem ontsmet met 70% alcohol, mijn bloedend oor ook, en hem er opnieuw in gedaan. Was dat een goede reactie? Moet ik nu extra opletten voor ontstekingen?

Mijn oren zijn normaal gevoelig voor ontstekingen maar met deze heb ik nog geen last gehad. Het er opnieuw insteken deed wel wat pijn en het bloedde een klein beetje.

Zou nog even koelen en evt een ibuprofen nemen om heftige zwelling te voorkomen.

Niet nu overmatig gaan schoonmaken oid, gewoon je normale routine blijven aanhouden.

En misschien ff je piercer laten checken of 'ie goed vast zit nu!

1 like

Dankje! Goed idee om te koelen en een ibuprofen te nemen, zal dat nog doen.

Mijn piercer zit helaas niet bij de deur dus ik ga het nog even aankijken. Het voelt nu gelukkig wel normaal en doet geen pijn. Oef, ik was even in paniek, ook omdat het niet gemakkelijk was om hem er opnieuw in te krijgen.

2 likes

Gelukkig dat 'ie rustig voelt! Is altijd schrikken als zoiets gebeurt met je nieuwe piercing. Komt vast helemaal goed :blush:

1 like

Ik heb al jaren een anti tragus piercing en die bleef maar irriteren, heb er al eens een korter staafje ingehad omdat ik dacht dat die de irritatie minder maakte, was er nu eindelijk klaar mee en heb hem eruit laten halen. Wat blijkt, heeft die gast die hem destijds gepierced heeft dat staafje gewoon zelf verbogen zodat er een knik inzat en het sieraadje was eigenlijk net te kort dus er zat een hele deuk in m’n oor.
Gelukkig mijn enige piercing door die shop maar ik ga daar nooit meer terug in ieder geval.

Dat is ook knap kut. Heb je er nou wel een goed staafje in? Hoop dat ie dan snel minder moeilijk doet