Piercingtopic

Ik ben een aantal keer bij Ink Label op de kade geweest voor tong en tepelpiercing. Vrouwelijke piercer, erg vriendelijk en goede hulp

3 likes

Ik ben vanmiddag bij Le Sting in Utrecht geweest. Was er al eerder voor een wisseling van m’n septum maar niet eerder daar gepiercet. Wat ging dat fijn en rustig zeg, er werd precies stap voor stap uitgelegd wat er ging gebeuren. Echt top!

M’n conch is helaas vrij scheef gezet in een andere shop waardoor een ringetje erin waarschijnlijk nooit gaat lukken, of een heel grote. Super jammer. Gelukkig kon er eindelijk wel een korter staafje in. En ben heel blij met m’n nieuwe daith!

Foto even van m’n insta gekopieerd

12 likes

Oooh ik zag je al voorbij komen op hun stories. Echt super vet je setup! Dat driehoekje heb ik zelf ook in wit goud!

1 like

Ah leuk! Wat mooi, witgoud! Ja ben blij met m’n :sparkles:ear party​:sparkles: haha

2 likes

Haha same! Heb je verder nog plannen?

2 likes

Een rim-helix vind ik wel leuk als m’n daith genezen is. Kan altijd meer bij haha! Jij nog wensen?

Ik ben bezig met stretchen van m’n oren.
Er zitten nu 2 mm staafjes in. De volgende stap is 2,5 mm tunnels. Maar ik krijg die rand van de tunnels niet door de gaatjes gaan. De tapers gaan prima.

Gaat dus om zulke tunnels

Ik heb dat nooit fijne dingen gevonden om door mn gaten te krijgen, omdat er dan eigenlijk meer ruimte moet zijn dan het formaat tunnel om de tunnel erin te krijgen. Makkelijker gaat met zo’n plastic rondje aan de achterkant (single flared) of met schroef

2 likes

Hoe lang heb je de 2 mm in gehad?

2 likes

2 weken nog maar, maar kan al wel zonder pijn de 2,5 mm door m’n gaatjes heen duwen.

1 like

Echt nog veel te kort
2 naar 2.5 is een grotere stap dan van 12 naar 13 bijvoorbeeld, ook al lijkt het klein en kan het met de taper, zou echt rustig de tijd nemen tussendoor zodat het later mooi rond geheeld is ook

3 likes

Zo ik dacht naar aanleiding van berichten hier dat een septum kwa pijn mee zou vallen dus ging er redelijk op m’n gemak heen, nou vond het echt een venijnige pijn; erger dan al m’n andere piercings :joy: (maar het is maar een paar seconden natuurlijk)
Ben er blij mee! Hij lijkt alleen een beetje scheef te zijn gezet… das wat minder

1 like

Ik wil volgende maand een tragus laten zetten. Ik weet niet precies waarom want ik heb ook wel andere piercings gehad en een tongpiercing o.a. maar deze vind ik eng omdat het blijkbaar zenuwen etc kan raken? Voor de mensen met ervaring, hoe gaat het genezingsproces?

Ik vond tragus prima te doen. Hij genas bij mij best snel. De piercing ervaring vind ik wel anders dan bij ‘vleespiercings’ :joy: haha. Maar dat is binnen 3 seconde weer voorbij.

1 like

Kon je er ook goed op slapen of moest dat echt oo het andere oor als je op je zij lag?

Dat was volgens mij wel pijnlijk. Maar niet heel lang. Bij helix heb ik veel langer last gehad van slapen omdat die in je kraakbeen drukt als je er ligt.

2 likes

Ik vond het echt helemaal geen pijn doen en de genezing ging ook heel goed! Één van mijn makkelijkere piercing in vergelijking met bv mijn beide helixen.

1 like

Dit soort sieraden zijn eigenlijk niet zo geschikt voor zulke kleine maten, omdat het een aanzienlijk stuk groter is qua maat dan waar je eigenlijk op zit. Dus kijk eens naar single flared tunnels/plugs. Probeer daarnaast echt zo’n 6 weken tussen het stretchen te houden.

@PuzzleandGaze het kan goed zijn dat er door je kraakbeen is gepiercet ipv de sweet spot, en dat doet idd best wel zeer. Als 'ie scheef zit en je niet tevreden bent moet je gewoon terug gaan hoor!

@Jumpsuit er zitten geen major zenuwen aan de buitenkant van het oor, waar je gepiercet wordt (het kraakbeen). De bloedtoevoer komt ook via de huid. Dat is ook waarom oorpiercings lang duren om te genezen. Zie ook: https://www.quora.com/Is-it-possible-to-hit-any-nerves-or-veins-when-piercing-the-ear/answer/Nahir-Soto-Roque?ch=15&oid=24969288&share=75a72c7d&srid=qoMsu&target_type=answer

Wel kan een tragus pittig zijn qua pijn (al is dat maar heel kort natuurlijk), maar vond hem qua genezing een eitje. Erop slapen moet je sowieso niet doen tijdens de genezingsperiode. Ook al doet het geen zeer, dat betekent niet dat je piercing genezen is en je kunt je piercing er daadwerkelijk mee irriteren/beschadigen (en hij kan er dus door gaan migreren/scheef groeien). De genezingsduur van een tragus is zo’n 6 tot 9 maanden.

2 likes

Nee hij zit wel echt door m’n sweet spot, heb er geen last meer van. Maar het stoort me wel dat hij scheef zit, dus ga wel terug morgen idd ja dankje. Helaas dan weer even wachten. Ben wel bang dat hij straks nog schever wordt gezet maar goed.

1 like

Dankjewel voor je bericht! Ik heb mijn helix al op een hele jonge leeftijd gekregen en die is toen geschoten. Ik was toen 10 of 11, ja heel jong maar nooit last van gehad. Ook o.a. nog ooit een conch laten zetten, niet te doen gewoon qua pijn en genezing omg. Dat kraakbeen is zo dik, zelfs de piercer zei, ik zou deze NOOIT willen (haha een soort anti reclame). Ik heb op zich wel meer vertrouwen in een tragus. Ook omdat het, lijkt mij iig, minder snel irriteert met slapen, maar nu denk ik ineens. Gaat je haar er niet continu inzitten/inhaken? :tired_face:
Naja ik ga hem gewoon laten zetten want ik vind het mooi.

1 like