Piercingtopic

Heeft er iemand ervaring met een neuspiercing laten zetten met een ringetje? Ik zie dat het bij queen of rings kan.

Heb ook mijn conch met een ringetje laten zetten en dat ging heel goed (genas veel sneller dan mijn andere piercings die met staafje waren gezet)

1 like

Geen antwoord op je vraag, maar voordat je voor niks gaat: op hun site staat idd dat ze daar neuspiercing met ringetjes zetten, maar toen m’n vriend daar pas een neusringetje wilde deden ze het niet (ook vanwege de mondkapjes en een ringetje sowieso al extra risico geeft). Dus zou van tevoren even bellen!

1 like

Zit er wel in zie ik op Google, maar ik heb een nikkelallergie en van chirurgisch staal geen last.

2 likes

Ah oké! Nouja, ik heb maar ergens anders een afspraak gemaakt die wel titanium had, dus ze zitten erin haha :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Zo leuk! Zag je oor voorbijkomen op Nicole’s IG :blush: en ja, hier ook bijna alles van BVLA, echt een geweldig merk. Sacred Gold is ook echt studio goals wel.

@pastelzwart we hopen zondag de laatste klusjes af te hebben. Helaas ben ik er mental health wise niet echt goed aan toe dus het gaat allemaal langzamer dan gehoopt. Maar komt goed, zodra het zover is deel ik het :dancer:t2:

3 likes

Ja, mijn neuspiercing is gezet met een ringetje!
Heb er niet meer last van gehad dan m’n andere piercings (dwz dat 't wel even is gaan ontsteken, maar dat het daarna vrij snel is geheeld).
Bij mij is 'ie bij BodyMX oid in Breda gezet, maar volgens mij bestaat dat niet meer.

1 like

Heb een conch laten zetten en ben zooo blij. Het is nu een gouden knopje, maar over een half jaar ong wil ik er een ringetje in gaan zetten!

Summary

25 likes

Aaah ik vind het zo leuk! Ik ga in de kerstvakantie eindelijk nieuwe sieraden kopen.

Als de gaatjes natuurlijk niet dicht zijn gegroeid de afgelopen maanden. Verder komt er ook nog een conch bij. Alles wordt direct vervangen door wit goud.

@Radio hoe gaat het nu met het opzetten van de shop?

@Maestoso wat een leuke compositie! Mooie sieraden ook.

1 like

Hoe groot is een standaard ringetje voor in een helix? Op internet lees ik 6 tot 8 mm. Ik wil een echt gouden ringetje kopen van anna+nina, maar die beginnen vanaf 9 mm. Zou dat veel te groot zijn?

Ik heb sinds april een neuspiercing en wil er nou wel een keer een nieuw sieraad in doen. Ik wil niet meer zo’n haak aan het uiteinde want die draait steeds mn neus uit en dat ziet er zo debiel uit. Maar laatst trok ik mn piercing er per ongeluk een stukje uit met mn bril en dat deed toen vet veel pijn, hoort dat? Of moet ik nog langer wachten tot ie genezen is voordat ik het sieraad vervang?

Er is geen standaard maat voor een ringetje in een helix. Ieder oor is anders, en het ligt er ook aan waar je precies in je helix gepiercet bent. Oh, en wat voor look je voor gaat natuurlijk (strak om je oor, of los). Ik heb ringetjes verkocht variërend van 5 tot 10mm voor in een helix piercing :sweat_smile: Vaak zitten ze op 6-8mm inderdaad.

De ringetjes van Anna+Nina zijn sowieso bedoeld voor oorlellen trouwens, ze zijn veel te dun voor in een helix piercing/kraakbeen. De diameter van 9mm is daarom wss ook niet wat je zoekt qua look. Ik raad je aan om langs te gaan bij een professionele piercingshop zodat ze je kunnen helpen met de juiste maat en een veilig sieraad voor je piercing. Ik kan je evt helpen met het zoeken naar een goeie shop :blush:

@ezw sowieso zijn dat soort sieraden 9 van de 10x niet okee voor in een verse neuspiercing. Als het sieraad niet custom gebogen is voor je, is het nooit de goede maat en daarom steekt het uiteinde er ook zo uit. Voorgebogen nostril screws bestaan eigenlijk niet van hoge kwaliteit, dus dat is ook al een rode vlag. Ik kan je aanraden om het even door een goede piercer te laten checken of 'ie genezen genoeg is en diegene dan het ringetje te laten plaatsen (net als hierboven: dan weet je zeker dat 'ie goed past!). Mocht het niet goed genoeg genezen zijn dan zou ik zeker kiezen voor een sieraad in labret-stijl (en dat zal een kundige piercer je sowieso adviseren ipv zo’n screw), zodat je piercing echt tot rust kan komen. En dan daarna wisselen naar een ringetje. Na ongeveer een half jaar post-piercing zou je neuspiercing idealiter wel rustig moeten zijn.

@anon43983847 lief dat je het vraagt! De shop opent in principe in januari, en hopelijk kan ik dan ook mijn apprenticeship oppakken. Zit nu zelf in het proces van een verhuizing en dus ook slechte mental health, dus het is allemaal een beetje veel :sweat_smile:

4 likes

Thanks voor je reactie! Is het echt zo erg om een sieraad dat bedoeld is voor je oorlel in je helix te dragen? Ik doe dit al jaren (heb mn helix al meer dan 10)5 jaar en nooit problemen mee).
Ik ben nu vooral op zoek naar iets van mooie kwaliteit dat niet verkleurd. Daarom kwam ik bij anna + nina uit (of iets anders van goud).

Thanks voor je uitgebreide antwoord! Ik wil ook geen ringetje dus dat komt goed uit. Ik ga wel even langs een shop binnenkort.

Sorry, ben er gewoon vanuit gegaan dat je een ringetje wilde, dat willen veel mensen als hun neuspiercing genezen is haha. Maar ja, dan zeker voor een labret-stijl sieraad gaan. Kun je zoveel moois mee! Ik heb er 4 in mijn neus, is zoveel comfortabeler en qua sieradenkeuze eindeloos :blush:

@Memoria ik zou er eigenlijk altijd tegen adviseren, omdat je een soort kaassnij effect kan krijgen zoals je soms ziet bij oorlellen (zo’n lang streepje zeg maar). Dat kan in kraakbeen ook gebeuren. Dus vandaar! Maar ik zou echt een gouden sieraad halen bij een professional!

3 likes

Ah daar had ik nog nooit van gehoord!
Wat zijn goede shops in Utre cht? Le sting?

En kun je een schatting geven van de prijs voor een simpel ringetje van echt goud (niet verguld want dat verkleurd dus lees ik?)

2 likes

Yes, sowieso Le Sting!

Verguld is idd geen top plan, de shop waar ik werkte verkocht massief gouden ringetjes vanaf 80 euro. Bij Kanpatha in Amsterdam zijn ze 60 tot 80 voor een simpel ringetje. Er zit wel meer goud in dan een ringetje van Anna + Nina bijvoorbeeld, dus vandaar dat het iets prijziger is.

1 like

Mooi! Mag ik vragen waar jouw derde oorbelletje van is? Die kleine ronde platte.

1 like

Ik zou morgen eindelijk voor tepelpiercings gaan, gaat het waarschijnlijk niet door vanwege de lockdown. Logisch natuurlijk en echt niet essentieel om een piercing te nemen. Maar het heeft zooo lang geduurd dat ik een afspraak durfde te maken, mezelf vorige week eindelijk bedacht dat ik het gewoon ga doen en dat deze periode dan nog het meest prima is voor t genezingsproces (ik vind t vooral kut dat ik dan waarschijnlijk een lange tijd minder kan sporten, doe aan hardlopen en verwacht dat dat best veel wrijving/irritatie geeft en het dus een paar maanden minder intensief kan). Gaat het dus niet door 🥲

3 likes

Lesting zijn iig geen anti vaxxers :pray:t3:

28 likes

Ik heb recent eens wat duurdere oorbellen om dagelijks te dragen gekocht. Ze zijn RVS met nog een speciale coating ofzo. Maar nu voelt 1 oorgat dus vaak een beetje geïrriteerd. Het bloedt niet en er komt geen pus uit, het voelt gewoon een beetje pijnlijk en soms een beetje dik. Het andere oor is helemaal oké. Is dit gewoon een kwestie van gewenning of heb ik pech? Normaal draag ik goedkope oorbellen zonder problemen. Het niet pijnlijke oorgat was wel ooit gestretcht dus is een beetje groter, misschien zit het ander gewoon wat te strak? Ook droeg ik hiervoor meestal rechte staafjes en bij deze is het staafje een beetje gebogen. Moet soms ook een beetje prutsen om het staafje door het andere uiteinde te krijgen.

Kan ik nog iets anders doen dan af en toe ontsmetten en alles schoon houden?