Piercingtopic

Die lockdown kan ik helaas niet voor je wegnemen, maar denk wel je gevoel met betrekking tot timing of niet kunnen sporten.

Ik handbal en heb mijn tepelpiercing begin van het seizoen laten zetten. Heb er nooit problemen mee gehad, behalve eventjes toen ik er vol op verdedigd werd (als in, dat voelde ik wel, maar verder niet noemenswaardig). Heb zelf ook in de eerste week na het zetten meegedaan aan een mudrun en ook daar nergens last van gehad (dit was vanuit hygiënisch oogpunt wellicht niet het slimste, maar ik was even vergeten dat ik daar aan mee zou doen haha). Wat je eventueel kunt doen om wrijving tegen te gaan, is tijdens het sporten afplakken met een eilandpleister. Dit heb ik de eerste twee wedstrijden zelf ook gedaan en ging prima.

1 like

Oh dat klinkt best prima! Ik had rekening gehouden met t ergste maar hoop dat t bij mij dan ook ongeveer zoals bij jou gaat verlopen! En dank voor de tip van de pleister.

2 likes

Heeft iemand hier die dragonegg piercing balletjes? Ik vind ze zoo mooi maar stieken ook zo duur.

Sinds een week is mijn onderste helix geïrriteerd.
Heb inmiddels het ringetje verwisseld voor een andere (had een maand of wat terug een nieuwe erin gedaan).
Maar mijn god wat doet dat zeer soms.
Ding zit er al 15 jaar en nu ineens is die irritant.
Enige grote verandering is dat ik de booster vorige week heb gekregen.

1 like

Ik ben echt al tijden op zoek naar een piercingmerk/etsy verkoper die 14k gouden piercings maakt in hele minimalistische vorm. Ik zoek voor mijn navel een gouden piercing en/of een ringetje, zoiets:
image
dit op insta

Hebben jullie nog tips qua sieradenmerk, winkeltje of verkoper op etsy? Qua maat kom ik er wel redelijk uit met mijn huidige piercing.

Er zit een flink bultje boven m’n daith piercing en er komen steeds als ik het schoonmaak gelige korstjes en vocht vanaf. Hoe kan ik dit het best behandelen? Gewoon zoutoplossing of iets van tea tree olie?

Zorgen dat je er niet op slaapt (evt haarklem aan de kant van je piercing in je haar doen zodat je er niet op rolt). Maximaal(!) 2x per dag steriele zoutoplossing op je piercing sprayen, na 2-5 minuten afspoelen en droogdeppen met een gaasje of stevig keukenpapier (geen watten, wattenstaafjes, handdoeken etc). Goed nadrogen met een föhn. Daith piercings blijven vaak te vochtig. En natuurlijk verder van je piercing afblijven.

Absoluut niet gaan aanklooien met gekke middeltjes als tea tree olie. Tea tree olie is veel te agressief (doodt ook goeie bacteriën) en droogt je piercing uit, waardoor je uiteindelijk meer irritatie veroorzaakt.

Weet je ook welk materiaal het sieraad is, en wat voor sieraad is het?

@Puntzak ik zou zoiets bij een goeie piercingshop halen (als je suggesties nodig hebt, geef een gil) en niet zomaar online. Naast advies zodat je zeker weten de juiste maat hebt (anders zonde van de grote uitgave) bieden high end piercingmerken ook levenslang garantie mocht er wat mee zijn. Merken zoals BVLA, LeRoi, Anatometal, NeoMetal produceren dit soort dingen. En je kan ook altijd Kanpatha contacteren aangezien hij naast piercer ook goudsmid is.

2 likes

Het is titanium. Ik deed het nu altijd met een wattenstaafje met zoutoplossing omdat ik er moeilijk bij kom maar ga dit zeker proberen.

Wattenstaafjes bevatten heel veel vezeltjes die uiteraard ook in je piercing kunnen komen, dus vandaar dat ik het afraad.

Je kunt met een gaasje of keukenpapier een mooi tuutje vouwen. En voor de rest is dus de föhn :dancer:t2:

Wat voor soort sieraad is het?

2 likes

Ik heb een ring met ball closure. Ik doe het nu met een keukenpapiertje inderdaad, super simpel!

Dat is top! En goed om te horen :blush:

Heeft iemand tips? Heb sinds vandaag een vochtbultje bij mijn neuspiercing, echt waar het gaatje zit. Denk dat ik het schoonmaken een beetje heb verwaarloosd (niet meer zo actief als eersr) dus ga dat weer oppakken, maar kan ik nog iets extra doen?

Ik gebruik al dit:

Hoe meer je eraan zit, hoe meer je het irriteert. Dus probeer het maximaal 1x per dag schoon te maken (volgens instructies hierboven, föhnen is niet echt nodig). Ik weet overigens niet wat er precies in die spray zit, is ook online nergens terug te vinden dus daar heb ik mijn twijfels over. Zou persoonlijk Neilmed aanraden.

Probeer ook echt van je piercing af te blijven en geen dagcrème, make-up etc in de buurt van je piercing te smeren.

Wat voor sieraad zit er in en hoe lang heb je je piercing?

1 like

Thanks! Ik ga er eens naar kijken, naar jouw productvoorstel! Enn moet dus weer even uitkijken met makeup en gezichtscreme want was daar ook wel iets lakser in geworden maar omdat het rustig was dacht ik oh kan wel :grimacing: maar hij is natuurlijk nog heel nieuw.

Er zit nog een knopje in, en ik heb hem nu 2 maanden. Wij er na de lockdown ringetje in laten zetten maar daar wacht ik nog maar even mee.

2 likes

Na 4 tot 6 maanden zal 'ie pas helemaal genezen zijn, dus nog even voorzichtig zijn! Het is idd heel verleidelijk om lakser te worden als je piercing rustig(er) is, maar vaak gaan dan juist problemen ontstaan. Met oorpiercings zie je ook vaak dat mensen er dan na een paar weken al op gaan slapen, maar dan begint het gekloot haha.

Als het knopje een labret is dan helemaal top! En zou zeker nog even met een ringetje wachten, haha. Sowieso echt pas na een maand of 4 doen.

Zou nog even maximaal 2 weken aankijken met dit product en wat meer liefde (:stuck_out_tongue_winking_eye:) voordat je een ander product koopt. Mocht het dan niet beter worden kun je altijd nog switchen.

1 like

Witgoud of titanium (of platinum als je echt een bult geld hebt), zilver zal altijd oxideren. Dat is waarom het ook niet geschikt is voor verse piercings bijvoorbeeld.

1 like

De enige correcte manier is met een ringetje of een circular barbell. En dan moet het in het geval van een ringetje eentje zijn die een balletje of een ander versierseltje heeft waarbij er geen sluiting of ander naadje door je piercing heen kan draaien (dus geen seamless ringetje, maar een ball closure ring bijvoorbeeld), want dit kan irriteren of bijvoorbeeld vastgroeien in het piercingkanaaltje.

De reden hiervoor is dat een ringetje zichzelf altijd balanceert en hierdoor geen druk op het wondje kan zetten. Je ziet sommige shops een curved barbell gebruiken, maar deze zijn nooit een goed idee, omdat het bovenste balletje door de zwaartekracht veel druk op de bovenkant van je piercing zet. Daarnaast zie je deze ook vaak draaien in het kanaaltje wat voor extra irritatie kan zorgen.

1 like

Een professionele piercer zal niet met een sieraad piercen die niet uit hun shop komt (want dan kun je niet de kwaliteit garanderen die je als piercer wilt garanderen, het moet namelijk wel een veilig sieraad zijn qua ontwerp, maar ook het materiaal natuurlijk). Maar die hebben dan ook hun eigen voorraad met geschikte sieraden voor verse piercings.

1 like

Vaak wel tegen een vergoeding. En uiteraard alleen als het een geschikt sieraad is.

En natuurlijk is het belangrijk dat je piercing genezen is voordat er wordt gewisseld.

1 like

Nou, eindelijk kan ‘onze’ piercingstudio open!

Vanaf 21 januari piercet mijn mentor en collega (en overall supertof iemand) Roberto twee dagen per week in de shop in Deventer:

Dit betekent dat mijn apprenticeship ook eindelijk verder kan! Iedereen die hier had gereageerd heb ik nog steeds op mijn lijstje staan, en ik zal jullie contacteren zo gauw ik de beschikbare dagen heb (mijn mentor moet natuurlijk ook beschikbaar zijn, dus ik moet dat nog even afstemmen).

Mocht je nou een ‘gewone’ afspraak willen boeken, dan kan dat dus ook :dancer:t2:

Het ‘Piercings’-gedeelte moet nog een beetje opgevrolijkt worden, maar je kunt wel alvast een afspraak boeken via de website:
www.intodusttattoo.com

26 likes