Tof! Ik heb zelf zowel een helix als een conch, ben vooral blij met mn conch want die is super gaaf vind ik! Ik laat ze zetten bij Blitzz in Groningen :).
Ik zou ook Blittz aanrader. Als je niet in de stad woont zou ik eerst even bellen omdat de piercer niet altijd aanwezig is. Heb trouwens vaker dubbele piercings gezet en als je dit echt zou willen dan zou ik gewoon twee tegelijk doen. Dan zit je ook maar een keer met het helingsproces. Aangezien de meeste helix echt een hel zijn met helen lijkt mij dat niet fijn. Dan zou je eerst de ene moeten laten helen, die hel doormaken, het toch nog mooi vinden en dan volgend jaar weer een nieuwe laten zetten. Qua pijn is het ook niet zo dat het tweede gaatje meer pijn doet. Maar misschien ben ik gewoon zuur omdat ik een dubbele helix heb en de onderste super moeilijk doet met helen.
Als ik het heb gedaan, post ik een foto! Twijfel nu alleen al een paar dagen welk neusgat ik ga laten piercen. Hmm denk dat ik maar gewoon een knoop door moet hakken.
Ik heb een paar keer een zwart stipje op mn neusvleugel gezet om te kijken en dan ook advies gevraagd bij mn ouders en vriendinnen aan welke kant ze het het mooist vonden. Je kan ook voor een neppiercing gaan of een plakdiamantje
Ik doe het altijd op gevoel vaak heb ik één kant die het beste ‘voelt’. Of kijk waar je de scheiding van je haar hebt (als het niet in het midden is).
Ik heb een dubbele helix laten zetten, maar moet er wel bij zeggen dat veel piercers er geen 2 tegelijk zetten. Mijne eigenlijk ook niet, maar omdat ik er al meerdere heb en dus goed bekend met kraakbeenpiercings en de verzorging en genezing ervan wilde ie wel een uitzondering maken zei ie, maar dan dus wel met de waarschuwing dat het kan dat ze (nog) lastiger genezen.
Een conch heb ik ook trouwens, die blijf ik zelf ook het mooist vinden Heb die alleen al ontzettend lang dus geen idee meer hoe lang die erover gedaan heeft te genezen.
Ik heb vorige week een neuspiercing laten zetten! Vet blij mee alleen wil ik graag een ringetje, ben alleen vergeten te vragen vanaf wanneer dat mag, 6 weken ofzo? Denk dat ik dat daar gewoon moet laten doen he
Ja maar dat is ook nog maar heel kort voor zo’n piercing! Bij mij was ie ook wel even gevoelig na stoten etc. Volgens mij staat er ook gemiddeld 9 mnd geneestijd voor. Valkuil bij veel mensen is te vroeg willen wisselen of denken dat het al kan, omdat ze er geen last meer van hebben. Maar dat ie niet meer gevoelig is en/of je aan de buitenkant niks merkt (dik, viezigheid, geïrriteerd) wil niet zeggen dat ie ook van binnen al goed genezen is.
Gewoon goed schoon spoelen onder de douche met water (geen zeep) en er verder niet aan zitten. Zeezouten of olie gebruiken is ook allemaal niet nodig. Mocht er een vochtbultje komen kan je er bij je piercer evt een plastic discje tussen laten zetten, al gaan die vaak ook vanzelf weer weg. En proberen te voorkomen dat je haar erachter blijft hangen.
Ik zou langer wachten dan zes weken. Bij mij kon het na drie maanden ofzo een keer.
Ik wil binnenkort een nieuwe piercing, maar ben er nog niet helemaal uit welke Wilde eerst een daith, maar ik twijfel nu een beetje ivm oortjes.
Of misschien laat ik wel eerst gewoon die derde gaatjes zetten.
Voor de mensen die weleens bij Queen of Rings in Rotterdam hebben laten piercen: waren jullie tevreden hierover?
QOR is top! Helix en twee tepelpiercings laten zetten. Super aardige meiden en doen niet moeilijk als je later weer terugkomt voor vragen oid.
Maar het is vrij normaal hoor dat er op het begin viezigheid en wondvocht uit komt! Dus geen teken dat je alsnog zeep zou moeten gebruiken? Wel droog deppen na het douchen.
Ik heb toevallig vanmiddag 2 ringetjes bij sparkling piercings gekocht. Daar zag ik ook zo’n opaal blauwe voorbij komen maar dan gewoon van chirurgisch staal (even opgezocht: https://www.sparklingpiercings.nl/helix/ball-closure-ring-opaal-blauw-16). Heb er zelf alleen nog niet eerder besteld dus geen idee hoe de kwaliteit is daar.
Ik sluit mij hier bij aan. Ik doe het alleen met water en af en toe heb ik een keer een bultje bij mijn bovenste helix (heb er ook 2 laten zetten) maar die is na paar dagen weer weg en blijft dan ook weer een tijdje weg. Plek krijgt gewoon veel te voortduren dus ik vind het niet zo gek, ik lig erop met slapen en mijn haar zit er vast omheen af en toe wat ik dan weer los moet maken enz. Ik ben echt geen fan van zeep enz gebruiken, gewoon je lichaam (en water) het werk laten doen.
Vind het wel grappig dat de onderste echt altijd gewoon goed is gegaan, nooit een bultje ofzo haha.
Haha precies hetzelfde hier, ook alleen de bovenste!
Ja maar je hebt het over 2-3 weken. Dat is gewoon nog hartstikke kort. Ik vind het overigens heel bizar dat piercers dat nog steeds adviseren.
Mijn piercer raadde weer juist aan van niet. Denk dat het weinig zegt verder wat een piercer roept. Ik heb in mijn leven bij alle piercers verschillende dingen gehoord. Je moet verder ook doen waar je jezelf goed bij voelt.
Jazeker is m’n vaste plek
Ik ben ook voor doen wat goed voelt. Normaal gesproken laat ik ook alles met rust maar mijn linker conch blijft moeilijk doen, er blijft maar spul uit komen, het is gewoon een beetje een boos oor. Rechts heb ik een dubbele conch, later laten zetten, nooit last van gehad. Wat voor je ene piercing of je ene lichaamsdeel werkt kan voor het andere niets uithalen.
Ja ook 2 piercings laten zetten daar en regelmatig mijn piercings laten verwisselen. Erg tevreden en de nieuwe zaak is ook mooi!