Ik vond tragus prima te doen. Hij genas bij mij best snel. De piercing ervaring vind ik wel anders dan bij ‘vleespiercings’ haha. Maar dat is binnen 3 seconde weer voorbij.
Kon je er ook goed op slapen of moest dat echt oo het andere oor als je op je zij lag?
Dat was volgens mij wel pijnlijk. Maar niet heel lang. Bij helix heb ik veel langer last gehad van slapen omdat die in je kraakbeen drukt als je er ligt.
Ik vond het echt helemaal geen pijn doen en de genezing ging ook heel goed! Één van mijn makkelijkere piercing in vergelijking met bv mijn beide helixen.
Dit soort sieraden zijn eigenlijk niet zo geschikt voor zulke kleine maten, omdat het een aanzienlijk stuk groter is qua maat dan waar je eigenlijk op zit. Dus kijk eens naar single flared tunnels/plugs. Probeer daarnaast echt zo’n 6 weken tussen het stretchen te houden.
@PuzzleandGaze het kan goed zijn dat er door je kraakbeen is gepiercet ipv de sweet spot, en dat doet idd best wel zeer. Als 'ie scheef zit en je niet tevreden bent moet je gewoon terug gaan hoor!
@Jumpsuit er zitten geen major zenuwen aan de buitenkant van het oor, waar je gepiercet wordt (het kraakbeen). De bloedtoevoer komt ook via de huid. Dat is ook waarom oorpiercings lang duren om te genezen. Zie ook: https://www.quora.com/Is-it-possible-to-hit-any-nerves-or-veins-when-piercing-the-ear/answer/Nahir-Soto-Roque?ch=15&oid=24969288&share=75a72c7d&srid=qoMsu&target_type=answer
Wel kan een tragus pittig zijn qua pijn (al is dat maar heel kort natuurlijk), maar vond hem qua genezing een eitje. Erop slapen moet je sowieso niet doen tijdens de genezingsperiode. Ook al doet het geen zeer, dat betekent niet dat je piercing genezen is en je kunt je piercing er daadwerkelijk mee irriteren/beschadigen (en hij kan er dus door gaan migreren/scheef groeien). De genezingsduur van een tragus is zo’n 6 tot 9 maanden.
Nee hij zit wel echt door m’n sweet spot, heb er geen last meer van. Maar het stoort me wel dat hij scheef zit, dus ga wel terug morgen idd ja dankje. Helaas dan weer even wachten. Ben wel bang dat hij straks nog schever wordt gezet maar goed.
Dankjewel voor je bericht! Ik heb mijn helix al op een hele jonge leeftijd gekregen en die is toen geschoten. Ik was toen 10 of 11, ja heel jong maar nooit last van gehad. Ook o.a. nog ooit een conch laten zetten, niet te doen gewoon qua pijn en genezing omg. Dat kraakbeen is zo dik, zelfs de piercer zei, ik zou deze NOOIT willen (haha een soort anti reclame). Ik heb op zich wel meer vertrouwen in een tragus. Ook omdat het, lijkt mij iig, minder snel irriteert met slapen, maar nu denk ik ineens. Gaat je haar er niet continu inzitten/inhaken?
Naja ik ga hem gewoon laten zetten want ik vind het mooi.
Ik moest mijn haar wel vast volgens mij! Maar dat kan gewoon met een speldje. En ik heb me er ook niet echt aan gehouden
Ben eigenlijk wel benieuwd naar conch ervaringen en of iedereen die zo hels vindt met piercen. Helix vond ik echt nul pijn doen, conch is natuurlijk een dikker stuk, maar toch
Ik vond mijn conch niet pijnlijker dan mijn forward helix. Wel veel makkelijker in genezing.
Piercen vond ik niet heel pijnlijk maar het is mijn enige piercing die ik opgegeven heb. Ik kon het niet kunnen slapen niet meer aan wat een bitch kan een conch zijn
Bij mij deed het piercen veel pijn en heeft het meer dan een jaar geduurd voordat hij helemaal rustig en genezen was. Maar hij was ook met een ringetje gepierced ipv een staafje dus dat zal ongetwijfeld meegespeeld hebben. Als hij eenmaal genezen is, is ie wel echt prachtig😁 dus heb er ondanks dat geen spijt van gehad.
Ik vond t niet pijnlijker dan mn helixen en hij was zoveel fijner qua genezing
Ik heb me precies hier zoveel zorgen om gemaakt toen ik mijne ging zetten! Je oorschelp is vrij hard en niet buigzaam natuurlijk, maar qua piercen vond ik het echt meevallen.
Herstel is goed te doen, maar ik lig er vaak wel op, en los haar blijft er bij mij wel vaak achter hangen omdat er zo’n plat uiteinde aan de achterkant zit. Belangrijk is ook om te zorgen dat er geen viezigheid zoals shampooresten e.d. tussen je oor en dat platte deel blijft zitten
Conch was echt een makkie. Piercen zelf was nagenoeg pijnloos. Ook het genezingsproces verliep vlot, heb na 6 maanden het sieraad kunnen vervangen.
M’n ‘piramide piercing’ (gaatje geplaatst boven bestaande oorbel) welke ik 2 maanden geleden heb laten zetten doen tot op heden nog steeds vervelend.
Je hoeft trouwens niet op je piercing te slapen als het irriteert.
Zodra m’n piercing irritant begint te doen of ik er net een gezet heb slaap ik op zo’n reis kussen. Ideaal haha.
Haha ja ik heb precies deze, echt top
Ik ga denk ik mijn neusringetje weer om laten wisselen naar een knopje tot het echt goed geheeld is want er blijven maar vochtbultjes op komen
Off kunnen die nog steeds ontstaan als ik al een maand of 9-12 straks een piercing heb en het geheeld zou moeten zijn en het dan weer wissel naar een ringetje?
Wat is wijsheid i dont knoww.
Ik ben ook een beetje verdrietig dat het weer tijdelijk een knopje wordt want love het ringetje haha
Haha yesss dat is precies de reden dat ringetjes geen goed idee zijn in een neuspiercing tot ze volledig genezen zijn. Houd er rekening mee dat je hierdoor dus ook het genezingsproces hebt verstoord, wat betekent dat de genezing nog wat langer kan duren.
Zelfs volledig genezen neuspiercings kunnen geïrriteerd raken van ringetjes (vooral die kleintjes) omdat die vrij extreme curve zo’n druk op de fistula zet. Als je piercing echt genezen en stabiel is zal er geen vochtbultje meer ontstaan, maar hij kan echt wel rood en gevoelig worden.
Gewoon nog even geduld hebben en lief zijn voor je piercing. Daarna kan je nog jaaaaaren plezier hebben van ringetjes
@Baron ik vond mijn conch niet zo pijnlijk, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel over hoe jij het gaat ervaren. Maar houd in je achterhoofd dat de pijn zó kort is dat je dat hoe dan ook makkelijk kunt handelen! En de genezing is een stuk chiller dan helix piercings. Wel belangrijk om er echt niet op te slapen tijdens de genezing (net als andere kraakbeenpiercings natuurlijk) en uiteraard geen ringetje als initieel sieraad, maar een kundige piercer zal dit ook niet zo gauw doen.
Thanks! Zou jij aanraden er wel weer een knopje in te zetten dus??