Ik zou er inderdaad normale oorbellen in doen! En dan het liefst zonder zo’n vlinder achterkantje.
@Negativ het is zo’n soort achterkantje:
Het materiaal is titanium. Normaal gesproken heb ik daar geen last van… ik ga morgen naar de stad voor zilveren oorbellen. Hebben jullie tips voor betere achterkantjes? Ik heb juist het idee dat het met deze achterkantjes vies blijft. Links is aan de achterkant ontstoken en rechts aan de voorkant. Beide met pus… Sinds gisteren zoveel last dat er op liggen amper te doen is
Ah ja die zijn echt naar! Bij mij hadden ze er een titanium labret staafje in gedaan. Dus dat zou je kunnen proberen! Ik heb dan wel de pech dat staafjes bij mij over het algemeen ontsteken, dus ik heb standaard zilveren ringen in. Maar hoor dat eigenlijk nooit bij anderen. Zorg er ook voor dat get staafje lang genoeg is voor eventuele zwelling!
Ik heb ze er beiden uit gehaald. Een oor was zo dik dat je het bolletje niet meer zag… Er kwam ontzettend veel troep uit. Zou straks wel een foto in het TMI topic plaatsen want het is echt heel ranzig haha
Even een kort algemeen antwoord:
Sterilon is nooit een goed idee. Tea tree olie is ook nooit een goed idee. Dit soort producten doden ook de goede bacteriën en tea tree olie is zo agressief dat het de huid kan verbranden. Richtlijn is altijd dat als iets te agressief is om in je oog te spuiten, het ook te agressief is voor je piercing.
En misschien een beetje mosterd na de maaltijd: Oorbellen laten schieten is ook al geen goed idee (ik heb er kortgeleden wat over geplaatst, kun je tussen m’n berichten terugvinden als je op m’n naam klikt).
@Kauai dit zijn gewoon lower helix piercings, voornamelijk door het zachtere weefsel gepiercet omdat dat beter geneest (mocht je hier een wat uitgebreider antwoord over willen, dan geef een gil!). Het is wel erg anatomie-afhankelijk en moet natuurlijk wel ver genoeg in je oor zitten om niet uit te groeien.
Ik heb nu bijna twee jaar een rookpiercing, maar die is nog altijd niet hersteld. Ik ben al eens teruggegaan voor advies, maar degene die hem gezet heeft zegt me dat het vanzelf goedkomt. Nu twijfel ik of ik toch nog een keer naar een andere shop moet gaan voor advies? Hij doet geen pijn en is niet geirriteerd oid, maar om de zoveel tijd zit er toch een korstje op. Heeft iemand iets soortgelijks eens gehad of gewoon advies? Ik weet niet of het gebruikelijk is om ergens anders advies in te winnen en hier in de regio zitten ook niet veel shops.
Mijn ervaring is dat slapen wel een tijdje kan duren (sorry), maar voor op de bank gebruik ik voortaan zo’n nekreiskussen als ik op dat oor wil liggen (tip ooit van het forum gehaald)
Huisartsen hebben weinig kaas gegeten van piercings is mijn ervaring. Vaak worden heftige irritaties ook voor ontstekingen aangezien. Artsen doen niet eens de moeite om bloed af te nemen en zonder die gegevens kan je dat niet eens claimen ![]()
Als er echt een ontsteking was had je ook je sieraad niet mogen uithalen, want dan wordt de ontsteking binnen gesloten door je huid en dan ben je veel verder van huis. Dan vergiftigt je lichaam zichzelf namelijk.
En heel eerlijk, als je piercing zwaar geïrriteerd is gaat het erom dat je de irritatiefactor weghaalt. Dat kunnen meerdere dingen zijn zoals een slechte piercing, sieraad van slecht materiaal, je slaapt erop, slechte nazorg etc. Dus als je piercing rustig werd nadat je het sieraad eruit hebt gehaald zegt dat eigenlijk al heel veel! Mijn advies bij een heftig geïrriteerde piercing kan dus per persoon erg verschillen.
@Wonderland eigenlijk is het de bedoeling dat je pas op je piercing slaapt als 'ie genezen is. Dat is bij kraakbeenpiercings (dus ook een helix) na 6 tot 9 maanden. Maar op z’n minst pas als je staafje is ingekort na 2 tot 3 maanden! Als je er dan toch op slaapt (of het nou pijn doet of niet, je piercing is echt pas helemaal van binnenuit genezen na die 6 tot 9 maanden) heb je een grote kans op irritatie en scheefgroeien.
Ik gooi deze er nog een keer in:

Probeer echt met een haarklem aan die kant van je hoofd te slapen, want ook met reiskussens of een handdoek in een C-vorm gevouwen is er nog steeds kans dat je op je oor gaat liggen.
Oh en wat betreft een algemene, bijgewerkte openingspost wil ik best informatie aanleveren ![]()
Dankje!
Ik ken hem en vind het een aardige gast. Maar ben geen fan van zijn werk ![]()
Wil trouwens als disclaimer geven dat de tatoeëerders bij Blitzz wel echt toffe peren zijn!
@monkeyslut ja Sterilon brandt alles gewoon weg haha, dus tuurlijk werkt het. Maar het is symptoombestrijding en uiteindelijk kan het je piercing alleen nog maar meer irriteren. Dit is ook als bijwerking genoemd in de bijsluiter (niet specifiek voor piercings natuurlijk, maar wel dat het na langer gebruik kan irriteren/overgevoeligheid van de huid kan veroorzaken).
@Wonderland nou, 2x erop slapen is nog geen ramp hoor lieve schat! Maar probeer er wel op te letten. Hoe lang heb je je piercing nu? Dat er in het begin bijna geen ruimte is op je staafje klopt helemaal. Zie ook het plaatje in mijn post ![]()
Dan is het helemaal niet gek dat je staafje qua lengte nu prima is! Na een paar weken/maanden zal je oor wat slinken en dan heb je opeens een antenne ![]()
En ja, hoewel je altijd een voorkeurskant blijft hebben is mijn ervaring dat het uiteindelijk wel went!
Ik zal er binnenkort eens voor zitten en dan stuur ik een berichtje!
Hebben de lezers/posters hier nog dingen die ik echt niet moet vergeten? Uiteraard heb ik zelf wel een idee wat echt niet mag missen, maar misschien hebben anderen nog goeie ideeën.
Een aantal jaar geleden heb ik tweede gaatjes laten schieten (helaas wist ik toen nog niet beter). Na een tijdje ontstond er in 1 gaatje een bultje, waardoor ik er geen oorbel meer in kon doen. Had gehoopt dat het vanzelf zou verdwijnen, maar helaas…
Iemand misschien een tip? Twijfel om eens naar een piercer te gaan met de vraag of het doorgeprikt kan worden maar geen idee of dat kan
Dankje! Beetje een geruststelling
Heb je wel al van sieraad gewisseld?
Dan ga ik toch nog een keer langs binnenkort, thanks!
Ik heb ook een helix die maar vervelend blijft doen (bovenste van een dubbele, onderste is fantastisch, nooit gedoe en heb ik al paar jaar langer). Eerste 1,5- 2 jaar niks aan de hand en sinds een paar maanden blijft het gedoe geven. Ik slaap er niet op, ik ben al meerdere keren terug geweest naar de piercer en soms hebben ze mn sieraad gewisseld maar eigenlijk steeds zo van; ja niet heel erg, gaat wel genezen. Maar het bliiiiijjjjft gedoe geven. Dan lijkt het de goede kant op en ineens is er weer zo’n vochtbultje erboven. En eens in de zoveel tijd komt er weer witte/gelige vloeistof ook uit, dan dagen erna ziet het er weer beter uit… ennnn dan tijdje daarna begint het gedoe weer van voor af aan. Het is echt een soort cyclus en ik weet ook niet meer wat ik er nog mee moet doen.
Had mn piercer al wel berichtje gestuurd maar die reageert al een week niet ofzo dus ga er binnenkort nog wel ff langs denk ik. Maar heb nu ondertussen wel zoiets van oke ja misschien moet ik deze gewoon opgeven want het blijft zo ![]()
Ook zo gek dat het eerste 1,5/2 jaar dus helemaal goed ging. HOE dan zo ineens
Even een oud bericht quoten. Zijn dit ook de beste materialen voor een neuspiercing? Hij begint eindelijk iets rustiger te worden en wil straks echt een ringetje van alleen maar goede kwaliteit.
En als je me wil PBen waar je werkt ben ik ook heel erg bereid gewoon naar jou te komen haha want dat vertrouw ik ![]()
Heb iets korter dan een jaar een helix, al lang geen last meer van en net na het sporten was het ineens helemaal dik en kwam er pus uit? Heb niks geks gedaan en ook mijn oor niet gestoten
Bij mij is dat echt na 4 jaar pas gaan slinken. Dus wellicht komt het nog…haha
Yes, dat advies geldt voor elke piercing! Ik PB je ![]()