Piercingtopic

Absoluut. En als 'ie dan zo’n maand/anderhalve maand stabiel is (geen crusties, wondvocht, bultjes, roodheid etc) even laten checken door een piercer of 'ie helemaal okee is (want piercings kunnen er van buiten genezen uitzien, maar dat hoeft ‘van binnen’ niet per se zo te zijn) en dan eventueel je ringetje laten plaatsen. Dat gaat vaak ook een stuk smoother dan thuis dus dat zal ook schelen met irritatie.

1 like

Dankjewel, dan loop ik er zo toch maar heen😊

Ik wil mijn tip ook nog even delen.
Ik heb het altijd lastig gevonden om niet op een helende oorpiercing te slapen omdat ik tijdens het slapen wel goede ondersteuning wil hebben voor mn hoofd. Daarom werkte een reiskussen voor mij niet goed, mn hoofd lag er vaak scheef op of ik raakte het reiskussen tijdens mn slaap helemaal kwijt omdat het kleine dingen zijn die makkelijk verschuiven.

5 dagen na het zetten van mn conch piercing ben ik naar de IKEA gegaan en heb daar een schuimrubber kussen gekocht voor 20 euro. Ik heb de hoes eraf gehaald en er een gat (kuiltje) in gemaakt zo groot als mn oor. Er wil nog prima een kussenhoes omheen. Hierdoor heb ik toch goede ondersteuning maar lig ik niet op mn oor, want deze valt precies in het kuiltje.

Ik heb deze:

Let erop dat je het kuiltje ook diep genoeg maakt, want als je je hoofd op het kussen laat rusten (in liggende houding) dan zal het kussen nog indrukken vanwege het gewicht.

2 likes

Hoewel reiskussens en kussens zoals hierboven qua idee heel leuk zijn, ben ik toch meer fan van het slapen met een grote haarclip aan de kant van je genezende piercing (en vraag ik klanten ook echt om te doen). Je draait zo’n 40x per nacht en de kans is natuurlijk groot dat je ook alsnog op je piercing gaat liggen. Helaas mikt je lichaam vaak niet zo goed als jij zelf zou doen haha.

Ik heb sinds november een flat piercing en dat is ook echt ellende met genezen merk ik. Heb het al wel paar keer laten checken maar hij blijft echt vervelend doen. :weary:

Was sowieso natuurlijk ellende met die mondkapjes en mn bril, kom er dan toch vaak net langs. Wat dat betreft mis ik mn conch qua genezing wel echt, haha

I did it, maar ben nu wel echt verdrietig hahah. Ik hoop echt dat het over een tijdje weer gewoon naar een ringetje kan zonder constant gezeik. Ik vind het wel heel kut dat elke piercer iets anders zegt. Deze zei dat het er nu goed uit zag dus ik twijfelde nog even maar toen haalde ze hem er al uit haha :smiling_face_with_tear:

Soms zitten ze zo strak dat je veel force moet gebruiken. Als je je er niet heel fijn bij voelt dan gewoon ff je piercer laten doen. Pins kunnen ook afbreken namelijk.

@littlenumbers yep, een flat piercing zit eigenlijk op best een lastige plek. Helemaal met mondkapjes en brillen ja, haha. Heb je 'm al eens laten downsizen?

@August huh maar je hebt een vochtbultje en ze vindt het er goed uitzien? Dat vind ik opvallend haha.

En ja, helaas is piercen ook niet echt een beschermd beroep. Daar baal ik (en veel piercers met mij) enorm van. De standaarden liggen vaak enorm laag en er ontbreekt zoveel kennis bij veel piercers. Helemaal nu er een hoop mensen zo’n piercing cursus doen en denken de wijsheid in pacht te hebben :woman_facepalming:t2: Oh en de oude garde die denkt dat, omdat ze al 20+ jaar piercen, ze niks hoeven te veranderen of verbeteren ook al is er zoveel meer kennis. Sorry, even een rant haha. Maar ik word er altijd een beetje sad van als ik zie hoe mensen behandeld worden (of soms gewoon mishandeld door gebrek aan interesse/kennis van de piercer).

2 likes

Bij mij glijdt een haarclip vaak uit mijn haar, maar ik word ook steeds wakker als ik erop draai (oftewel heel vaak tot hij helemaal los gegleden is) en op gebroken nachten zit ik niet te wachten natuurlijk.
Dus ik ben voor een donutkussen met hoofdband constructie gegaan, dat blijft tot dusver wel goed zitten en ik word er niet steeds wakker van.

Haha ja het is natuurlijk wel een beetje het idee van zo’n haarclip dat je lichaam reageert als je er op draait.

Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat 'ie doet (en wat voor de ene persoon werkt, werkt voor de ander niet), maar ik merk wel echt verschil als klanten het wel doen in ieder geval.

Het vochtbultje was helemaal weg nu! Heb even gewacht met wisselen toe ie weer verdwenen was.

2 likes

Hij blijft niet de hele nacht zitten, dus dat lijkt me niet het hele idee ervan dan toch? Ben er ook een paar keer van wakker geworden omdat hij zodanig verschoven was dat de clip op de achterkant van mijn conch drukte, dus dat was al helemaal niet de bedoeling.

Maar goed, ik zei ook niet dat een haarclip voor niemand werkt. Ik post dit voor het geval er anderen meelezen bij wie de haarclip trick ook niet goed werkt en iets anders zoeken wat wellicht wel blijft zitten of waar ze niet zomaar vanaf draaien in hun slaap.

2 likes

Ik zit al weken stoer te doen over dat ik weer een piercing wil. Nu heb ik volgend weekend de tijd dua ik wil nu even een afspraak maken maar ben helemaal zenuwachtig ineens.
Wat moet ik ook in die mail zetten " Hoi ik wil een piercing hihihi"

Ik kan ze ook bellen maar op de enige dag dat ik ze na t werk kan bellen zijn ze dicht haha. Plus met een mail heb ik vaak de tijd enzo bij de hand ipv dat ik altijd ga twijfelen of ik de datum wel goed heb onthouden.

Haha ik zou gewoon een mail sturen dan en iets er in zetten van ‘ik zou graag een afspraak willen maken voor een … piercing. Is dat mogelijk op …?/hebben jullie nog een plek vrij op …?’

Wat ga je zetten?

1 like

Aah goeie haha. Ik wil sws een foreward helix maar misschien een dubbele even kijken of dat met mn oor kan

4 likes

Ik zit klaar bij de shop voor een nieuwe helix en midhelix. Geen zin in het piercen straks, maar wel in het eindresultaat want de knopjes zijn zo moooi :dancingbanana:

4 likes

Fotooooo love mooie ends :star_struck:

1 like

Ik heb eind mei een afspraak voor een tepelpiercing gemaakt bij Le Sting. Wordt voor de 3e keer, benieuwd of het nu wel een beetje fijn heelt. Laatste keer is alweer 20 jaar geleden.

4 likes

Same haha, was al een aantal weken inspiratie aan het opdoen. Nu twee nieuwe laten zetten en in de bovenste helix gewisseld van sieraad. Echt verliefd op die saffier blauwe steen, is in ieder licht weer een beetje anders.

Foto's

Doen, mailen @Soy.peor :japanese_goblin:

19 likes

Ik krijg m’n tepelpiercing er niet zelf uit :sob::sob: moet ik weer helemaal een afspraak gaan maken. Echt irritant.

3 likes

Oeh, nice. Happy healing!