Piercingtopic

Je zult altijd een langer staafje (moeten) krijgen om de zwelling op te vangen inderdaad. Na zo’n 6 tot 8 weken kun je vaak downsizen (dus een korter staafje laten plaatsen), maar met tepelpiercings is het wat minder noodzakelijk dan bijvoorbeeld met oorpiercings.

Ik zou ze tegelijk laten doen als je er toch twee wilt. Veel mensen laten het toch bij eentje zitten als ze ze één voor één laten piercen, en je krijgt vaak ook nog eens korting als je het in één keer laat doen :stuck_out_tongue_winking_eye:

@Lorelai @August ik weet niet zo gauw een goeie shop in Eindhoven. Blackbear zou ik afraden, zie behoorlijk wat slecht geplaatste piercings en ik zie ook lage kwaliteit sieraden. Kan trouwens wel kijken voor jullie naar de dichtstbijzijnde shop die ik wel zou aanraden.

@Mirke de enige juiste manier is een steriele zoutoplossing gebruiken. Ik zou niet zelf gaan mengen, omdat het dus niet steriel is, maar ook omdat je nooit 100% de correcte verhouding kunt maken. Dat betekent dat je óf je piercing uitdroogt, óf het doet te weinig. En een spray is ook makkelijker natuurlijk! De Easypiercing spray zou ik afraden vanwege toevoegingen. Ik zou kijken naar Neilmed bijvoorbeeld, of deze neusspray van Etos: ETOS DROGIST ASSEN | ETOS BABY NEUSSPRAY. Die is niet steriel (en dus niet ideaal), maar wel de perfecte verhouding.

Ook zou ik niet 2x per dag ‘grondig’ je oor zeezouten. Dat is namelijk alleen maar meer irritatie en ook potentieel blootstellen aan bacteriën. Zou het echt naar één keer per dag (gentle verzorgen) afschalen. We zijn altijd geneigd om meer te gaan doen als piercings geïrriteerd zijn, maar dat is alleen maar meer kans op irritatie etc.

Had je piercer niet zelf nazorg op voorraad?

3 likes

Kreeg van de piercer enkel unicura mee. Heb dit een tijdje gebruikt voor het schoonmaken van m’n rook piercing maar kreeg er irritatie door rondom de piercing.

Ai, Unicura is ook niet zo’n goed plan nee. Heb wel een beetje m’n vraagtekens bij je piercer dan haha.

1 like

Mijn ervaringen met de piercer zelf zijn meer dan prima, wat betreft de nazorg en de middelen die daarvoor worden meegegeven heb ik ook m’n bedenkingen.

Vanmiddag best wat korstjes rondom de helix (achterzijde) spoel ik er vanavond met douchen wel af.

1 like

Knoop doorgehakt en heb voor juli een afspraak bij Kanpatha om weer een neus piercing te laten zetten. Deze is vier jaar geleden dichtgegroeid (operatie, zo’n siliconen of wat dan ook staafje vergeten en daarna niet meer doorheen te komen). En mis het zo in mijn gezicht.

7 likes

Ik ben langsgeweest voor een check-up van mijn anti-lobe, had eigenlijk gevraagd om een staafje maar nu als tip meegekregen om te blijven zeezouten (spray) en iedere dag bio-oil erop te masseren. Omdat het er verder wel gezond uitziet op de vochtbultjes na, alleen een beetje droog. Ga dit maar eens proberen en over 4 weken heb ik weer een check-up.

Ik heb mijn (oor)piercings bij Belle Nouvelle laten zetten op de Kruisstraat en ben daar heel tevreden over!

3 likes

Ik heb de tunnel van 4mm te hard m’n oor ingeduwd, ik denk dat er een scheurtje ontstaan is en dat is nu gaan ontsteken.
Zou ik beter even alles eruit kunnen laten om te laten genezen of er een 3mm tunnel in doen en het daar omheen laten genezen?

Oke, advies needed! Ik heb 2(!) jaar geleden simpele tweede gaatjes laten schieten. Heb de knopjes sindsdien bijna non-stop ingehad, omdat de gaatjes binnen een nacht alweer dichtzaten. Inmiddels is 1 gaatje open en genezen, maar de ander groeit nog STEEDS binnen een nacht dicht. Durf de oorbel er nu niet meer uit te halen, omdat ik 'm dan 's ochtend weer door moet prikken. Help.

Irriteert het bij het slapen ofzo? Want anders laat je hem toch gewoon zitten?

Nee dat niet, maar ik loop af en toe ook graag zonder oorbellen rond :sweat_smile:

1 like

Ja dat klopt :sweat_smile:

1 like

Als het in je oorlel is dan is schieten prima hoor

1 like

Ik heb een paar dagen geleden ook mijn tweede gaatje laten schieten. Vind het helemaal prima. Een gaatje begint nu wel wat te irriteren, maar ik slaap er ook heel veel op.
Piercen zou vast en zeker beter zijn maar ik vond dat voor een tweede gaatje niet nodig.
Zou een zoutbadje ook handig zijn bij een ontstoken oorbel gaatje?

Ik heb t/m m’n 4e gaatje laten schieten bij Lucardi en echt 0 problemen mee gehad

2 likes

Zal voor je oorlel niet zoveel uitmaken, al schijnt het beter te helen als het met een naald gebeurt. Ik denk wel dat piercer beter kijkt naar plaatsing dan lucardi of claires. Om die reden mogen mijn kinderen tzt naar de piercer als ze oorbellen willen

2 likes

Ik wel altijd hoor, zeker op het begin. Met zo’n zeezout oplossing. Alleen niet te vaak op een dag eigenlijk maar 1 x

1 like

Ik heb geen tips mijn mijn ene 3e oorgaatje groeit na ruim 8 jaar ook nog steeds dicht. Zo stom.

2 likes

Volgens mij wordt wattenstaafje juist afgeraden omdat daar vezels van los kunnen laten. Busje zout spray klinkt alsof het een spuit flacon is, dan zou ik gewoon direct spuiten op je oorlellen om schoon te maken. En verder na het douchen even met de föhn op koude stand erop om ervoor te zorgen dat het droog is en niet gaat broeien. Verder heb ik ook altijd maar wat gedaan en is tot nu toe goed gegaan.

1 like

Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat jouw lichaam heel gevoelig is voor infecties of “vreemde” objecten graag snel afstoot om infecties tegen te gaan (is iets goeds toch? :upside_down_face:). Hoop dat het nu goed gaat! En wellicht hebben anderen nog goede tips.

2 likes