Je zult altijd een langer staafje (moeten) krijgen om de zwelling op te vangen inderdaad. Na zo’n 6 tot 8 weken kun je vaak downsizen (dus een korter staafje laten plaatsen), maar met tepelpiercings is het wat minder noodzakelijk dan bijvoorbeeld met oorpiercings.
Ik zou ze tegelijk laten doen als je er toch twee wilt. Veel mensen laten het toch bij eentje zitten als ze ze één voor één laten piercen, en je krijgt vaak ook nog eens korting als je het in één keer laat doen
@Lorelai @August ik weet niet zo gauw een goeie shop in Eindhoven. Blackbear zou ik afraden, zie behoorlijk wat slecht geplaatste piercings en ik zie ook lage kwaliteit sieraden. Kan trouwens wel kijken voor jullie naar de dichtstbijzijnde shop die ik wel zou aanraden.
@Mirke de enige juiste manier is een steriele zoutoplossing gebruiken. Ik zou niet zelf gaan mengen, omdat het dus niet steriel is, maar ook omdat je nooit 100% de correcte verhouding kunt maken. Dat betekent dat je óf je piercing uitdroogt, óf het doet te weinig. En een spray is ook makkelijker natuurlijk! De Easypiercing spray zou ik afraden vanwege toevoegingen. Ik zou kijken naar Neilmed bijvoorbeeld, of deze neusspray van Etos: ETOS DROGIST ASSEN | ETOS BABY NEUSSPRAY. Die is niet steriel (en dus niet ideaal), maar wel de perfecte verhouding.
Ook zou ik niet 2x per dag ‘grondig’ je oor zeezouten. Dat is namelijk alleen maar meer irritatie en ook potentieel blootstellen aan bacteriën. Zou het echt naar één keer per dag (gentle verzorgen) afschalen. We zijn altijd geneigd om meer te gaan doen als piercings geïrriteerd zijn, maar dat is alleen maar meer kans op irritatie etc.
Had je piercer niet zelf nazorg op voorraad?