Super tof! Dat je meteen zo’n klein ringetje kreeg joh! Staat mooi.
Dank je! Ik vind het ook heel mooi, maar twijfel een klein beetje of ie niet té klein is… aan de andere kant voelt een pas gezette piercing natuurlijk nooit echt lekker…
Ik ben @Radio niet, maar zou dit ook wel heel klein vinden voor een piercing die net gezet is! Als het vervelend voelt zeker teruggaan!
Staat je wel prachtig BTW, zou m zelf ook graag zo willen, maar mijn ouders vinden het een koeienbel
Ja, heb maar even gemaild! En wat flauw van je ouders. Misschien eentje nemen die je omhoog kunt klappen?
Jammer dan voor je ouders? Je bent volwassen en het is jouw lichaam.
Naast de diameter van de ring is de stijl van de ring ook niet geschikt voor een verse piercing naar mijn mening (een ringetje moet eigenlijk altijd een balletje of iets anders hebben wat voorkomt dat de seam/naad door de verse wond gaat ivm irritatie). Maar goed, dat is de keuze die mensen maken als ze naar deze piercer gaan haha Hij staat bekend om erg kleine sieraden en (bijna) alles met seamrings piercen.
Teruggeweest! Nog heel gedoe want 1 mm groter paste ook niet, heb nu eentje die vrij groot is en die gaat hij (Kanpatha) over 3 weken wisselen voor een tussenformaatje. Vind dit ook wel wat hebben en nu is er tenminste lekker wat ruimte voor zwelling
@Radio ik zal niet klagen over de genezing!
Fijn dat er een grotere in kon. Ik kreeg er destijds een die open was. Die klapte ik dan naar binnen, dan zag je de piercing helemaal niet meer. Zo kon hij rustig genezen en erna kreeg ik er een kleiner ringetje in. Beste en snelste genezing ooit.
Mooi! Ik wil ook nog meer piercings, maar weet nog niet precies wat… maar nu ik die combinatie van een helix en een flat bij jou zo zie, denk ik dat dat het wordt!
Ik mag altijd graag piercings laten zetten in het buitenland (zorg er wel door dat het een goede shop is.) nu eindelijk een tweede forward helix erbij! Kwam tot de ontdekking dat ik nu 11 piercings wel waarvan twee met pensioen zijn.
Ik vind van die hele kleine ringetjes aan de rand van je oorschelp leuk, dus echt door het zachte gedeelte en niet door je kraakbeen. Iemand hier ervaring mee? Is er een aparte naam voor? Groeit zoiets eerder uit?
Dus zoiets:
Ik heb bijna twee maanden geleden oorbellen laten schieten. Ik heb de zweerknopjes er nog in. Ze beginnen sinds een paar dagen te ontsteken en het lijkt alleen maar erger te worden. Ik heb het idee dat ik het achterkantje van het knopje niet goed schoon krijg… is het verstandig om de zweerknopjes te vervangen voor “normale” oorbellen?
Ik zou er inderdaad normale oorbellen in doen! En dan het liefst zonder zo’n vlinder achterkantje.
@Negativ het is zo’n soort achterkantje:
Het materiaal is titanium. Normaal gesproken heb ik daar geen last van… ik ga morgen naar de stad voor zilveren oorbellen. Hebben jullie tips voor betere achterkantjes? Ik heb juist het idee dat het met deze achterkantjes vies blijft. Links is aan de achterkant ontstoken en rechts aan de voorkant. Beide met pus… Sinds gisteren zoveel last dat er op liggen amper te doen is
Ah ja die zijn echt naar! Bij mij hadden ze er een titanium labret staafje in gedaan. Dus dat zou je kunnen proberen! Ik heb dan wel de pech dat staafjes bij mij over het algemeen ontsteken, dus ik heb standaard zilveren ringen in. Maar hoor dat eigenlijk nooit bij anderen. Zorg er ook voor dat get staafje lang genoeg is voor eventuele zwelling!
Ik heb ze er beiden uit gehaald. Een oor was zo dik dat je het bolletje niet meer zag… Er kwam ontzettend veel troep uit. Zou straks wel een foto in het TMI topic plaatsen want het is echt heel ranzig haha
Even een kort algemeen antwoord:
Sterilon is nooit een goed idee. Tea tree olie is ook nooit een goed idee. Dit soort producten doden ook de goede bacteriën en tea tree olie is zo agressief dat het de huid kan verbranden. Richtlijn is altijd dat als iets te agressief is om in je oog te spuiten, het ook te agressief is voor je piercing.
En misschien een beetje mosterd na de maaltijd: Oorbellen laten schieten is ook al geen goed idee (ik heb er kortgeleden wat over geplaatst, kun je tussen m’n berichten terugvinden als je op m’n naam klikt).
@Kauai dit zijn gewoon lower helix piercings, voornamelijk door het zachtere weefsel gepiercet omdat dat beter geneest (mocht je hier een wat uitgebreider antwoord over willen, dan geef een gil!). Het is wel erg anatomie-afhankelijk en moet natuurlijk wel ver genoeg in je oor zitten om niet uit te groeien.
Ik heb nu bijna twee jaar een rookpiercing, maar die is nog altijd niet hersteld. Ik ben al eens teruggegaan voor advies, maar degene die hem gezet heeft zegt me dat het vanzelf goedkomt. Nu twijfel ik of ik toch nog een keer naar een andere shop moet gaan voor advies? Hij doet geen pijn en is niet geirriteerd oid, maar om de zoveel tijd zit er toch een korstje op. Heeft iemand iets soortgelijks eens gehad of gewoon advies? Ik weet niet of het gebruikelijk is om ergens anders advies in te winnen en hier in de regio zitten ook niet veel shops.
Mijn ervaring is dat slapen wel een tijdje kan duren (sorry), maar voor op de bank gebruik ik voortaan zo’n nekreiskussen als ik op dat oor wil liggen (tip ooit van het forum gehaald)
Huisartsen hebben weinig kaas gegeten van piercings is mijn ervaring. Vaak worden heftige irritaties ook voor ontstekingen aangezien. Artsen doen niet eens de moeite om bloed af te nemen en zonder die gegevens kan je dat niet eens claimen
Als er echt een ontsteking was had je ook je sieraad niet mogen uithalen, want dan wordt de ontsteking binnen gesloten door je huid en dan ben je veel verder van huis. Dan vergiftigt je lichaam zichzelf namelijk.
En heel eerlijk, als je piercing zwaar geïrriteerd is gaat het erom dat je de irritatiefactor weghaalt. Dat kunnen meerdere dingen zijn zoals een slechte piercing, sieraad van slecht materiaal, je slaapt erop, slechte nazorg etc. Dus als je piercing rustig werd nadat je het sieraad eruit hebt gehaald zegt dat eigenlijk al heel veel! Mijn advies bij een heftig geïrriteerde piercing kan dus per persoon erg verschillen.
@Wonderland eigenlijk is het de bedoeling dat je pas op je piercing slaapt als 'ie genezen is. Dat is bij kraakbeenpiercings (dus ook een helix) na 6 tot 9 maanden. Maar op z’n minst pas als je staafje is ingekort na 2 tot 3 maanden! Als je er dan toch op slaapt (of het nou pijn doet of niet, je piercing is echt pas helemaal van binnenuit genezen na die 6 tot 9 maanden) heb je een grote kans op irritatie en scheefgroeien.
Ik gooi deze er nog een keer in:
Probeer echt met een haarklem aan die kant van je hoofd te slapen, want ook met reiskussens of een handdoek in een C-vorm gevouwen is er nog steeds kans dat je op je oor gaat liggen.
Oh en wat betreft een algemene, bijgewerkte openingspost wil ik best informatie aanleveren