Piercingtopic

Dankje!

Ja ik heb ook wel eens sterilon gebruikt uit wanhoop en het werkte wel :woman_shrugging:t3:

@Wonderland dat duurde bij mij echt wel een jaar ofzo :grimacing:

2 likes

Ik ken hem en vind het een aardige gast. Maar ben geen fan van zijn werk :sweat_smile:

Wil trouwens als disclaimer geven dat de tatoeëerders bij Blitzz wel echt toffe peren zijn!

@monkeyslut ja Sterilon brandt alles gewoon weg haha, dus tuurlijk werkt het. Maar het is symptoombestrijding en uiteindelijk kan het je piercing alleen nog maar meer irriteren. Dit is ook als bijwerking genoemd in de bijsluiter (niet specifiek voor piercings natuurlijk, maar wel dat het na langer gebruik kan irriteren/overgevoeligheid van de huid kan veroorzaken).

@Wonderland nou, 2x erop slapen is nog geen ramp hoor lieve schat! Maar probeer er wel op te letten. Hoe lang heb je je piercing nu? Dat er in het begin bijna geen ruimte is op je staafje klopt helemaal. Zie ook het plaatje in mijn post :blush:

1 like

Dan is het helemaal niet gek dat je staafje qua lengte nu prima is! Na een paar weken/maanden zal je oor wat slinken en dan heb je opeens een antenne :stuck_out_tongue_winking_eye:

En ja, hoewel je altijd een voorkeurskant blijft hebben is mijn ervaring dat het uiteindelijk wel went!

1 like

Je mag eventueel je stuk tekst voor de beginpost wel naar ons (mods) sturen, dan zullen wij het in de beginpost zetten voor je!

2 likes

Ik zal er binnenkort eens voor zitten en dan stuur ik een berichtje!

Hebben de lezers/posters hier nog dingen die ik echt niet moet vergeten? Uiteraard heb ik zelf wel een idee wat echt niet mag missen, maar misschien hebben anderen nog goeie ideeën.

Een aantal jaar geleden heb ik tweede gaatjes laten schieten (helaas wist ik toen nog niet beter). Na een tijdje ontstond er in 1 gaatje een bultje, waardoor ik er geen oorbel meer in kon doen. Had gehoopt dat het vanzelf zou verdwijnen, maar helaas…
Iemand misschien een tip? Twijfel om eens naar een piercer te gaan met de vraag of het doorgeprikt kan worden maar geen idee of dat kan

1 like

Ik heb hetzelfde bij m’n rook en m’n daith haha en volgens mijn piercer is hij van binnen wel geheeld maar is mijn huid gevoelig waardoor die altijd een beetje vervelend blijft doen en niet 100% heelt. Het doet idd ook niet pijn, maar hij is wel vaak een beetje crusty. Wat ik nu doe is 1x in de week nog met zoutspray en het weer even goed schoonmaken

3 likes

Dankje! Beetje een geruststelling :rofl: Heb je wel al van sieraad gewisseld?

Jaa m’n daith is al 3x een groter ringetje ingegaan in de hoop dat dit beter zou gaan (helaas niet. Heb ‘m nu al 4 jaar). M’n rook is er ook al 2x uitgeweest omdat het het sieraadje een keer kapot ging en vanwege de kaakchirurg haha. Dus ze hebben in die zin ook niet de beste track record qua irritatie.

M’n rook gaat nu wel prima, m’n daith ga ik er denk ik binnenkort uit laten halen omdat ik er wel klaar mee ben

2 likes

Dan ga ik toch nog een keer langs binnenkort, thanks!

Ik heb ook een helix die maar vervelend blijft doen (bovenste van een dubbele, onderste is fantastisch, nooit gedoe en heb ik al paar jaar langer). Eerste 1,5- 2 jaar niks aan de hand en sinds een paar maanden blijft het gedoe geven. Ik slaap er niet op, ik ben al meerdere keren terug geweest naar de piercer en soms hebben ze mn sieraad gewisseld maar eigenlijk steeds zo van; ja niet heel erg, gaat wel genezen. Maar het bliiiiijjjjft gedoe geven. Dan lijkt het de goede kant op en ineens is er weer zo’n vochtbultje erboven. En eens in de zoveel tijd komt er weer witte/gelige vloeistof ook uit, dan dagen erna ziet het er weer beter uit… ennnn dan tijdje daarna begint het gedoe weer van voor af aan. Het is echt een soort cyclus en ik weet ook niet meer wat ik er nog mee moet doen.

Had mn piercer al wel berichtje gestuurd maar die reageert al een week niet ofzo dus ga er binnenkort nog wel ff langs denk ik. Maar heb nu ondertussen wel zoiets van oke ja misschien moet ik deze gewoon opgeven want het blijft zo :woman_shrugging:t2:
Ook zo gek dat het eerste 1,5/2 jaar dus helemaal goed ging. HOE dan zo ineens

Even een oud bericht quoten. Zijn dit ook de beste materialen voor een neuspiercing? Hij begint eindelijk iets rustiger te worden en wil straks echt een ringetje van alleen maar goede kwaliteit.

En als je me wil PBen waar je werkt ben ik ook heel erg bereid gewoon naar jou te komen haha want dat vertrouw ik :grin:

1 like

Heb iets korter dan een jaar een helix, al lang geen last meer van en net na het sporten was het ineens helemaal dik en kwam er pus uit? Heb niks geks gedaan en ook mijn oor niet gestoten

Bij mij is dat echt na 4 jaar pas gaan slinken. Dus wellicht komt het nog…haha

1 like

Yes, dat advies geldt voor elke piercing! Ik PB je :blush:

1 like

Ik heb begin dit jaar een ‘piramide’ oorpiercing laten zetten. Een piercing boven een al bestaande piercing.

Nu heb ik iedere keer dat er naast de piramide oorpiercing een vochtbultje ontstaat en eens in de zoveel tijd knapt deze open en loopt er (donker) gelig wondvocht uit. Oorlel lijkt op dat moment ook minder gespannen.

Ik gebruik een zeezoutspray en verder kom ik er niet aan met m’n handen. Wondvocht haal ik weg onder de douche of met een stuk keukenpapier.

Ik wil’m er niet uithalen want het is niet pijnlijk en vind’m mooi bij de rest van m’n oorpiercings.

3 likes

Die hoop heb ik langzaam een beetje opgegeven haha want ik draag er al zeker 3 jaar geen oorbellen meer in :sob:

Goudkleurig is ook prima

(sorry late reactie)

1 like

Heeft iemand tips voor een alternatief voor neilmed zoutspray? Online overal uitverkocht helaas, ook de woundwash van neilmed is uitverkocht