Piercingtopic

Sinds een paar weken heb ik ook de Loop oordoppen voor het slapen, ik vind ze echt heel erg chill alleen in combinatie met mijn tragus en waarschijnlijk een iets te lang staafje en groot bolletje gaat die wel steeds irriteren als ik op die kant lig. De oordop duwt het staafje zeg maar naar buiten en als ik er dan op lig is dat niet prettig. Maar nu is de piercing dus geïrriteerd en lijkt een korter staafje me ook niet prettig omdat mijn oorlel (?) dus dikker is.

Ik wil er eigenlijk een ander soort sierraad in doen maar ik weet niet zo goed wat. Kleiner, platter, soepeler? Hebben jullie tips en kan ik dit online kopen?

na drie jaar niks nieuws heb ik van de week een septum laten zetten! heel blij mee, ik heb ook een smiley (glad ringetje) en de combinatie is echt leuk

7 likes

ik koop alleen sierraden in winkel want anders koop ik altijd de verkeerde dingen haha maar een staafje met plat achterkantje misschien? dus zonder balletje aan één kant

Fijn, er kan eindelijk een ringetje door m’n conch :partying_face:

31 likes

Mooi! Hoe lang geleden heb je ‘m laten piercen? Ik ga morgen een conch laten zetten, met vooral het idee dat ik er een ringetje zoals die van jou in wil.

1 like

In augustus 2021, dus een jaar geleden. Er had vast iets eerder een ringetje door gekund maar nog niet aan toe gekomen.

1 like

Ik vind dit zooooo mooi maar ik weet al dat ik hier niet mee kan slapen.

Het ligt ook niet super lekker nee :sweat_smile: maar daar kan ik op zich wel ‘omheen’ slapen.

3 likes

Nou vandaag een conch laten zetten, blij mee maar wow was best pijnlijk. Ben echt benieuwd hoe het gaat met slapen aankomende tijd.

Mijn Helix is echt goed genezen en ben er zo blij mee.
Heeft iemand hier ervaring met een tepelpiercing. Ik wilde dit al zo lang en het mocht niet van mijn ex. Nu wil ik dit juist laten zetten als een soort empowerment na alles wat er gebeurd is en ik controle heb over mijn lijf en ik ermee doe wat ik wil.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van iemand die het nog redelijk recent heeft laten zetten of iemand die nog goed weet hoe het was. Met name het zetten, helingsproces etc.

3 likes

Jaa leuk!!!

Ik vond het zetten even een kleine, heftige steek, maar minder pijnlijk dan ik had verwacht. Daarna was ie, in tegenstelling tot m’n kraakbeenpiercings, juist heel makkelijk. Het voelde een beetje warm aan het eerste uurtje, maar ik had niet die ‘napijn’ die ik anders wel altijd had bij kraakbeen.

Bij mij ging het de eerste maanden best oké. Ik vond hem vooral heel mooi :heart_eyes: Maar bij mij is ie na 1,5 jaar uitgegroeid en moest ie er uit. Helaas! Vriendin waarmee ik hem toen tegelijk mee heb gezet, heeft hem nog wel en die is er nog steeds heel blij mee!

1 like

Mijn tepelpiercing is inmiddels al 5 jaar oud, heb verder alleen kraakbeenpiercings en vergeleken daarmee stelt een tepelpiercing echt niks voor. Op het moment dat de naald erin gaat doet het natuurlijk wel even zeer maar dit zakt na een paar seconden weer weg en dan is het ergste ook geweest.
Schoonmaken gaat onder de douche heel makkelijk, gewoon even lauwwarme straal erop houden. Eerste dagen is het met slapen wel even lastig maar ik kon vrij snel weer op m’n buik slapen.

Sinds een jaar merk ik wel dat hij iets aan het uitgroeien is en dus niet voor eeuwig zal zijn, maar dat valt aan de buitenkant niet op ik ben er echt nog steeds heel blij mee.
Nouja wat mij betreft dus 10/10 ik zou het iedereen aanraden die twijfelt.

1 like

Bij mij ging dat na ongeveer 3/4 maanden. Relatief vlot vond ik zelf. Moet zeggen dat dat de genezing vrijwel vanzelf en zonder vervelende ontstekingen oid verliep.
Heb hem nu al heel wat jaren en heb er nooit meer last van, zelfs niet wanneer de kapster er bijvoorbeeld achter blijft haken met haar kam oid.

1 like

Ik heb 2 helixen tegelijk laten piercen en slaap standaard op dat oor, dus echt een recipe for disaster haha. Maar alsnog was het na 6-8 maanden volledig pijn- en ook ontstekingsvrij (heb daar wel even last van gehad).

1 like

Ik heb de mijne zo’n 4 maanden geleden laten zetten. Dat deed echt wel even zeer maar erna al snel niet meer. Wel is hij nog steeds licht ontstoken maar goed voor de genezing staat ook ongeveer 1 jaar. Ik ben ook een buikslaper, dat zou eigenlijk niet moeten maar ik ga niet een heel jaar niet op mijn buik slapen.

Ik vind hem nog steeds heel mooi en dat hij licht ontstoken is merk ik eigenlijk niet zo, qua pijn dus.

En zo’n 20 jaar geleden had ik er ook een, die heb ik er uiteindelijk wel uit gehaald omdat hij niet goed genas en omdat hij er toen van mijn toenmalige vriend uit moest omdat hij jaloers was. Wat walgelijk he, dat wij daarnaar luisterden? Waarom?! Ik zou hem lekker zetten!

3 likes

De genezingsperiode van tepelpiercings is 9 tot 12 maanden. Dus gedurende die periode kunnen ze best wat rommelen. Het piercen is niet prettig, maar snel, dus daarom moet je het niet laten. Ik heb een dag een beetje branderige nips gehad, maar dat was het.

@Wonderland in principe is slapen op je piercing pas een echt goed idee als 'ie helemaal genezen is (na 6 tot 9 maanden), maar doe het in ieder geval pas na het inkorten van je staafje (na 6 tot 8 weken vaak). Ikzelf kan vrij snel pijnloos op een verse piercing slapen, maar dat betekent helaas niet dat het een goed idee is in verband met scheefgroeien.

4 likes

Waaróp in vredesnaam??

Wat een fragiel ego zeg :confused:

Dit soort mannen denkt dat vrouwen maar door 1 ding gemotiveerd worden en dat is aandacht krijgen van mannen. Ze gaan volledig voorbij aan de mogelijkheid dat een vrouw iets zou doen omdat ze het zelf wil en mooi vindt want ze zien vrouwen niet als autonoom. Dus deze mannen denken dat de vrouw in kwestie de piercing neemt om aantrekkelijker gevonden te worden door andere mannen en daardoor voelen ze zich bedreigd. Dit zijn vaak ook het soort mannen die uitgebreid vrouwen “keuren” in de stad, catcallen en bv. topless vrouwen op het strand uitgebreid gaan bekijken. Want als een vrouw er mooi uitziet doet ze dat eigenlijk natuurlijk “voor” hem en de andere mannen.

Er zullen vast nog andere redenen zijn, maar ik denk dat dit gedachtengoed er vaak (in meer of mindere mate) achter zit.

2 likes

@lisaanna @Electric @Whistle @ZusjevanJoost @Radio
Waaauw bedankt voor al jullie reactie en het delen van jullie ervaring, ik heb op 22 oktober de afspraak staan bij LeSting (want ben daar zoooooooooo tevreden over). Ik vind het spannend maar het voelt nu al goed. Ook juist omdat ik onzeker ben over mijn borsten (die zijn klein) voelt dit gewoon als een mooie extra en ik denk dat ik me heel vrouwelijk en mooi er door ga voelen!

7 likes

Tips over het zetten heb je al, ik heb ook kleine borsten en ik vind het zelf heel mooi staan! De eerste paar weken voelde ik mij ook echt “empowered” als ik er aan dacht en ik denk zeker met jouw redenen dat je er erg tevreden mee gaat zijn :slight_smile:

Ik heb er trouwens nu een ringetje in zitten, 0 last gehad van ontstekingen oid!!

Edit: @Whistle wat bedoel je precies met uitgroeien?

Edit Edit @Barbamama ik heb niet alle reacties gelezen maar ik heb de eerste paar weken zoogcompressen gebruikt tegen het stoten!

3 likes