Piercingtopic

Duurde wel 9 maanden Ofzo bij mij :sob:

3 likes

Leuuuk! Ik heb 'm ook daar laten zetten. Veel plezier!

1 like

Haha ja zo ongeveer dit wel, hij ging vrouwen verder niet cat allen ofzo, wat mij betreft gaat onzekerheid niet hand in hand met vrouwonvriendelijk zijn door vrouwen te objectiveren maar je eerste gedeelte ja, dat was de reden bij mijn onzekere ex. Maar is al laaang geleden hoor, was toen rond de 20 jaar.

1 like

Het uitgroeien van een piercing kan gebeuren doordat je lichaam de piercing afstoot. Het ‘gat’ wordt dan steeds meer naar de oppervlakte geduwd waardoor je piercing er uiteindelijk zelfs uit kan vallen. Zo klinkt het heel luguber maar het zal in de meeste gevallen vrij langzaam gaan als het überhaupt al gebeurt. Ik zie bij mezelf wel dat ie steeds meer naar voren wordt geduwd maar heb er verder geen last van, je voelt er niks van.

1 like

Aah oke, dat klinkt wat logischer. Maar jij hebt een staafje, denk ik zo? Ik heb dus een ringetje, zou het dan ook kunnen gebeuren?

1 like

Mijn ene tepelpiercing groeit volgens mij ook uit :sob: Kan ik deze er zelf uithalen of moet dat bij een shop? De andere zit gelukkig nog wel goed op z’n plek.

1 like

Kan je er prima zelf uithalen.

2 likes

Leuk!!! Ik heb er ook een, duurde wel lang met genezen maar heb er na negen maanden ofzo een kortere piercing in gedaan en dat hielp echt heel erg. Daarna ging het snel en nu is hij helemaal ok (aug 21 laten zetten)

1 like

Ik ga al sinds jaar en dag bij Queen of Rings en ik wil ook nergens anders heen maar ik vind het zo irritant dat het daar tegenwoordig altijd zo bizar druk is. Fijn voor ze natuurlijk maar als je even een piercing wilt zetten kun je vaak echt pas één of twee weken later een afspraak inplannen :sob:

1 like

Ja vind ik ook echt jammer bij hun! Twee jaar geleden kon je gewoon nog spontaan binnenlopen voor een piercing. En nu moet je voor alles een afspraak en dan sta je vaak alsnog lang te wachten!

1 like

ja omg vroeger toen ze nog in die kelder zaten was er altijd plek :sob: inderdaad wat jij zegt, zelfs als je een afspraak hebt zit je nog 20 minuten te wachten in die benauwde ruimte waar nooit zitplek vrij is. ik vind het verder altijd een hele fijne zaak dus ik ben wel blij voor ze dat het altijd druk is maar voor mezelf ben ik wat minder blij haha

2 likes

trouwens (sorry dubbelpost) ik heb wel ontdekt dat er vaak last minute plek vrijkomt dus als je in de avond kijkt voor een dag later ofzo is er soms ineens sneller plek! zonder afspraak durf ik niet aan

2 likes

Blehh, het leek heel goed te gaan met het helen van mijn helix en nu bloedt ie toch weer een beetje. Ben de afgelopen dagen er ook twee keer heel stom tegenaan gekomen (zelf en m’n kapper), dus niet zo heel gek. Maar wel irritant. Ik heb het even voorzichtig schoongemaakt, is er nog iets anders wat ik kan doen om te voorkomen dat het weer gebeurt?

Bij gebrek aan een beter passend topic: ik zoek een leuk sieradenmerkje die goede kwaliteit trendy gold plated sieraden maakt. Ik vind al dat stainless steel tegenwoordig niet zo mooi bij mij, het is namelijk een wat donkerder goud vind ik en past niet mooi bij mijn tint huidskleur.
Maar ik zoek wel iets wat langer mooi blijft dan een paar weken.
Beetje rond de 50 euro max voor een ketting bijvoorbeeld.
Op Etsy ook al gekeken maar ben daar niet zo in thuis, ben bang dat veel uit China ingekocht wordt.

1 like

Ik heb nu ongeveer 5 maanden een tepelpiercing. Ik slaap er sinds een maand niet meer op. Maar hij blijft wat ontstoken. Ik maak het schoon onder de douche gewoon met water. En heb een zoutspray van de piercingshop. (Lesting) die raadden aan die spray elke dag te gebruiken alleen nu komt er nog altijd wat pus uit dat opdroogt. En elke keer wanneer ik dat voorzichtig schoon maak trek je dat puskorstje (sorry) toch steeds los van het wondje waardoor er soms een beetje bloed bij komt. Nu dacht ik: zal ik er maar gewoon helemaal vanaf blijven? Maar dan blijft dat opgedroogde pus wel zitten en dat is niet al te fris. Maar dit schiet ook niet op.

1 like

Als het een niet-pus korstje is zou ik er vanaf blijven denk ik! Bij mij is het echt opgedroogd pus. Wat een naar woord, haha

Ik heb zulke puskorstjes ook gehad op mn oorpiercings en ik kan er ook nooit vanaf blijven. Ik maakte n wattenschijfje nat met lauw water en dan zeezout erop en dan liet ik dat even weken.
Was voor mij de enige manier om t schoon te krijgen en de ontsteking t snelste weg te krijgen

@GrumpyHarry dit kun je ook proberen bij je helix

3 likes

Ja dat is ongeveer dezelfde methode als hoe ik het doe. Maar ook al is het korstje dan zacht en week en ik het makkelijk kan weghalen is het wondje erna dan wel weer open.

Toen mijn piercings na een half jaar nog wat onrustig waren, hielp het laten weken van de piercings heel goed: De oplossing om je piercings te reinigen: zout! | All Over Piercings.

En als je piercings ontstoken zijn, lijkt het mij juist beter om het wat open te houden (dus pus korstjes verwijderen). Anders blijven de bacteriën van de ontsteking in de wond. Maar ik ben geen dokter dus misschien klopt er niks van deze informatie.

Bij mijn helix had ik dit ook, ik heb uiteindelijk de korstjes laten zitten (incl pus korsten) en met behulp van dagelijks mijn oor douchen en daarna met een wattenstaafje schoon maken is het bij mij weg getrokken.

Volgende week ga ik mijn tepelpiercing zetten, helemaal zin in!

2 likes