Piercingtopic

Heel mooi zo alles bij elkaar! Dat hoge derde gaatje in je oorlel is ook tof, dat wil ik ook wel!

Hoe kies je een goede piercer? Of welke vragen stel ik om zeker te zijn dat het goed zit?
Kan wel online reviews lezen, maar dat zegt voor mijn gevoel ook niet alles. Mijn neuspiercing is gezet bij een studio die hier goed aangeschreven staat en goede reviews heeft, maar achteraf niet echt volgens de regels van de kunst. Meteen met een ringetje en eigenlijk ook veel te strak om de zwelling op te vangen. Is wel probleemloos genezen dus no drama uiteindelijk, maar toch.
Nu ben ik voor m’n oren op zich nog wel bereid om een risicoootje te nemen, ik ga nu eindelijk m’n tepels piercen, en daarvoor natuurlijk liever niet. De afspraak staat al, en de reviews en social media presence geven me wel het vertrouwen, maar hoe weet je zeker dat ze weten wat ze doen…

Waar ga je heen?
Ik zou zeggen kijk waarmee ze piercen, welk materiaal.
Vind wel vaker dat hier rare adviezen gegeven worden, zoals zoutspray of schoonmaken met watjes. Echt no go.

1 like

“Waarmee ze piercen” wat bedoel je juist? Wat zou het antwoord moeten zijn?
Edit: sorry ik las los over “welk materiaal”! Dus welk sieraad ze als eerste steken?

In Gent bij noir

Brrr moet er niet aan denken dat ze een piercing door m’n tepel zouden schieten ipv met een naald.
Ik neem haar posts even door, thanks!

Edit : ze gebruiken "implant grade titanium " dus dat lijkt me ook ok

Dankjewel :kissing_heart:

Ik sluit me aan bij de zaken die hier reeds worden benoemd.

Vind het zelf ook belangrijk dat de piercer de tijd neemt die nodig is.

Heb mijn conch destijds laten piercen in Heerenveen. Dit gebeurde tussen de bedrijven door (Ze was destijds ook iemand aan het tatoeëren) waardoor het toch een beetje een vreemde, gehaaste ervaring werd.
Voor mij reden genoeg om er geen voet meer binnen te zetten.

Mijn huidige piercer neemt echt de tijd en geeft duidelijke uitleg/adviezen.

1 like

Huh maar @Mirke hier zei je juist dat jouw piercer geen goeie was?

Ze is goed in piercen, twijfel aan haar advies wat betreft nazorg.

Ah oke, voor mijn idee hangt dat samen met elkaar.

2 likes

Ja, dit snap ik wel.
Dit deed het voor mij ook altijd.

Toch ben ik het sinds ik me door haar laat piercen los van elkaar gaan zien.
Zij adviseert bijvoorbeeld Unicura, terwijl ik inmiddels weet dat zeezout badjes voor mij heel goed werken.
Doet niets af aan haar manier van werken wanneer het op het piercen aankomt.

Maar snap de gedachtegang.

1 like

Op wie? Niet op jou hoop ik?

1 like

Heb daar mijn neuspiercing en 2e gaatjes laten piercen, heel fijne en professionele ervaring! Nemen hun tijd, werken hygiënisch en met goed materiaal en maken meteen ook een afspraak voor een controle zoveel maanden later. Kan ze alleen maar aanraden :slightly_smiling_face:

2 likes

Wat een gedoe allemaal. En niet ok dat de shop manager boos op jou werd. Gelukkig is het nu allemaal achter de rug.

Ben je blij met je piercing?

2 likes

Oh ik snap het niet! Ben je nou bij Ferry gepiercet of bij een andere shop?

Wel fijn dat je tevreden bent.

1 like

Waar heb je de piercing laten zetten?

Welke?

Je zei in Heerenveen toch? Was benieuwd welke. Heb er ook eentje in Heerenveen laten zetten en heb dezelfde ervaring ermee namelijk.

Conch heb ik laten zetten bij Tattoo Mirr

Naar de piercer

3 likes

Kun je bij een piercer je dicht gegroeide gaatjes opnieuw laten doorprikken?

Yes, heb ik expres gedaan omdat niemand ze opnieuw wilde schieten (thank god). De piercer zag bij mij zelfs dat hij heel scheef was gezet de eerste keer en nu zit alles weer perfect.

1 like