Piercingtopic

Waarom groene zeep en niet enkel de zoutoplossing?

3 likes

Op advies van de piercer. Maar alleen zoutoplossing is dus beter?

Ik ben dan wel geen piercer maar groene zeep zou ik persoonlijk afraden?

Zeezout badjes zouden afdoende moeten zijn en er vooral afblijven verder :slight_smile:

2 likes

En @Baron
Dankjewel!! Nee, net nog door het zachte stuk eronder.
Van de orbital heb ik nooit last gehad sinds het is genezen, nu lig ik op een nekkussentje.

2 likes

Ik slik een hele lichte dosis bloedverdunners ivm een tijdelijke aandoening. Ik wou graag een piercing/gaatje laten zetten, maar bedacht me ineens… is dat wel handig met bloedverdunners. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

1 like

Ik heb mijn tepel piercings inmiddels 10 jaar, genezing ging snel en verder nooit echt last van. Soms alleen als ik een massage krijg en dus op m’n buik lig en er op m’n rug geduwd wordt, dan kunnen ze wat gevoelig zijn.

Maar aan de andere verhalen hier te lezen is dit misschien niet een heel goed voorbeeld. :stuck_out_tongue: Oh ja en het zetten vond ik meevallen, maar is heel persoonlijk.

1 like

Dit soort dingen kun je beter overleggen met je arts en/of piercer.

@Suze ik vond het zetten echt heel erg meevallen om eerlijk te zijn. Maar dat is zo persoonlijk!

4 likes

Ik heb vorig jaar er een laten zetten, na 1 jaar is deze nog niet helemaal geheeld dus af en toe wat bloed of pus. Maar ik vind het mooi dus laat het wel zitten en ben er nog steeds erg blij mee!

Het zetten vond ik eerlijk gezegd wél pijnlijk. Ik was blij dat ik goed gegeten had van te voren en ik had een hele lieve piercer.

1 like

Ik ben 1 van die horror verhalen (sorry), maar de tweede piercing heb ik echt 0,0 last van gehad! Ik vond het zetten persoonlijk echt véél minder pijnlijk dan verwacht, ik vond m’n daith minstens even pijnlijk. Ja het moment van het zetten doet natuurlijk pijn, maar was bij mij zo voorbij. En de napijn was bijna niks!
Nu ±6 maanden zal hij officieel nog niet genezen zijn, maar hij korst al lang niet meer en ik ben er heel blij mee! Bloed en pus / wondvocht had ik echt alleen in het begin.

1 like

Nee twee tegelijk gezet, eentje dus goed genezen en de ander miserie mee gehad!

1 like

Wil je geen schrik aanjagen, want volgens mij komt dit echt niet vaak voor! Maar ik had een paar weken na de piercing ineens een borstontsteking, een of andere bacterie moet door die wonde binnen zijn geraakt in m’n borst, en beginnen woekeren. Het ging met antibiotica niet voorbij, en werd een ingekapseld abces dat uiteindelijk chirurgisch gedraind moest worden (onder narcose, vervelend herstel met wondzorg met wieken etc).

Ik heb er geen ervaring mee maar uitstoten lijkt me niet zo erg? Wel enorm zonde natuurlijk, maar dan haal je de piercing er gewoon uit denk ik?

Ja het blijft een moeilijke afweging! Er is sowieso een risico bij (al zijn de risico’s op ernstige issues bij een goede piercer en goede nazorg niet zo enorm groot).

Nu alles ok ja, thanks! Ze hebben heel mooi geopereerd met een insnijding langs m’n tepelhof, het litteken is heel onopvallend (en zal vast nog vervagen ook)

Ik heb ongeveer 2, 2.5 jaar een tepelpiercing en ben er nog zo blij mee! Het zetten vond ik wel pijn doen maar het duurde niet heel lang. Na het zetten slenterde ik naar huis en deed ik een middagdutje, daarna was de echt nare pijn ook gelijk verdwenen. Vond het heel anders en fijner helen dan mijn oorpiercings! Het was na die eerste twee uur gewoon gevoelig, maar deed niet echt zeer in mijn ervaring.

Ik denk dat het wel echt 9 maanden tot een jaar heeft geduurd voordat ik eraan kon zitten zonder dat ik iets van gevoeligheid had (bv per ongeluk ergens tegenaan stoten of aan een handdoek blijven haken).

En deze piercing stonk bij mij niet hoor!

Oh gelukkig niet nee!

1 like

Ik heb mijn tepelpiercing nu zo’n twee jaar en nooit problemen mee gehad, ondanks mijn wellicht beroerde timing, sport en keuzes (zwangerschap, mudrun, contactsport, vergeten op tijd te wisselen en dus met stuwing er zelf aan lopen prutsen voor groter staafje). Laten we zeggen dat ik niet per se de beste omstandigheden gecreëerd had voor de piercing, maar all good :blush: Wat betreft bacteriën, het is natuurlijk eigenlijk niet anders dan een open wond die door andere omstandigheden ontstaan is en zolang je het goed behandeld zal er over het algemeen dus niet veel aan de hand zijn (uitzondering daargelaten zoals @Eileen)

2 likes

Ik heb vanmiddag mijn neuspiercing laten wisselen voor een korter staafje. Zit er 8 weken in, heel netjes hersteld, ook geen last van gehad afgelopen weken en deed geen pijn meer.

Toen ze 'm ging wisselen, verschoot ik echt van de pijn. Het voelde alsof ze (per ongeluk) heel hard aan mijn piercing trok of uitschoot met die tang. Echt niet normaal. Ze zei dat ze alleen maar de tang erop zette en dat ze verder niets deed. Daarna nog een x en toen voelde ik er niks van en heeft ze ook even goed van binnen en buiten gekeken of voldoende hersteld was om te wisselen, maar zag er goed uit.

Ik zag nu ook dat er bloed aan mijn piercing zat (is nog nooit gebeurd) en hoop dat ie niet gaat zwellen nu er een korter staafje in zit. Gevoelsmatig weet ik bijna zeker dat ze iets onhandigs deed, maar het niet zei. Vooral omdat het daarna verder pijnloos was. Maar goed, daar kom ik niet achter. Hoop alleen dat ik er nu geen last van krijg.

1 like

Hi, net dit topic ontdekt, maar ik kan je wel vertellen over mijn ervaring.
Heb ze nu inmiddels iets meer dan 1 jaar en ben er nog elke dag ontzettend blij mee!

Eerlijk: zetten was pijnlijk, na het zetten nog aantal uur branderig gevoel (niet pijnlijk).
Ik vond het zelf pijnlijker dan mijn oorpiercings en navelpiercing, maar weefsel is (in mijn geval iig) ook een stukje dikker natuurlijk.
Pijn is gelukkig maar kort.

Ik kon er eigenlijk gelijk prima mee slapen. Wel even topje of sportbeha aangedaan eerste dagen zodat de piercings niet ergens aan bleven haken.

Uitkijken met kanten bh’s, washandjes, loofah, bandjes van kleding etc., erachter blijven hangen is niet grappig.
Ook beetje oppassen met mensen knuffelen of kinderen die tegen je op springen/rennen (au).

Ik moet eerlijk zeggen dat het niet de makkelijkste piercings waren qua genezing (soms bultjes na per ongeluk stoten etc.), maar ze zijn zo verdomd mooi en sexy.
En een soort empowerment/geheim voor jezelf vind ik.
Inmiddels goed genezen, af en toe richting menstruatie dat ze wat gevoeliger worden, maar soit.

1 like

Ik moet zeggen dat ik het wisselen van m’n neus ook dermate pijnlijk vind iedere keer dat ik nu niet meer wil gaan

1 like

Ik had ook echt het gevoel dat ik het beter zelf kon doen, dat het er dan voorzichtiger aan toe was gegaan. Maar goed, voorlopig hoeft er niks anders in.