Piercingtopic

Het risico is volgens mij voor mij even groot als voor eender wie anders. Dan zou niemand het nog moeten doen.
Voorlopig nog geen afspraak durven maken wel.

2 likes

Ja je moet het zelf weten natuurlijk, het lijkt mij niet al te slim :woman_shrugging:t3:

6 likes

Is het risico even groot als bij een ander?

5 likes

Ik vind het erg onverstandig. Ik zou als ik bloemkool oren oploop of iets ook geen piercing meer in mn oor nemen.

2 likes

Misschien lees ik het ff niet goed maar jij zou een tepelpiercing sowieso niet aanraden? Waarom niet?

1 like

Yes m’n piercer is terug, dus dinsdag eindelijk m’n check up en ander sieraad. Eindelijk die grote staaf uit m’n neus

1 like

Omdat hij bij mij nooit is genezen en dat hoor ik van veel mensen. Zou het zelf niet opnieuw doen iig

Mijn helix piercing heb ik nu bijna 2 jaar en dat kreng is nog steeds niet geheeld. Altijd wel een bultje, af en aan. Ik moest perse het 8 mm lange staafje inhouden ivm zwelling. Nu als ik weer een bultloze periode heb lijkt staafje veel te lang en crooked. Vandaag zat er pus op de achterkant en bij het schoonmaken werd het weer helemaal dik. Echt, ik ben inmiddels geneigd om het eruit te halen en een flat te nemen oid. :unamused:

3 likes

Het sieraad kan op een gegeven moment ook voor problemen zorgen doordat deze veel te lang is.

1 like

Maar doen ze dan een korter staafje als je wel een vochtbult met vocht en of bloed hebt? Ik heb al maanden gezeik met een derde oorlel gaatje :smiling_face_with_tear: eerste twee maanden ging het perfect, nul gezeur, check up gehad, moest nog twee weken wachten en toen begon de ellende van bulten en bloed en alles :joy: en ik durf er nu dus niet mee terug omdat ik altijd bang ben om een standje te krijgen. Maar ik denk ook dat het misschien door het te lange staafje komt maar het is nooit ff twee weken rustig dat ik naar de piercer kan. Advies???

Met m’n helix trouwens precies dit verhaal vier jaar geleden en toen had ik gezworen nooit meer een piercing te nemen maar ik dacht oorlel kan geen kwaad!!!

Door jullie berichten vraag ik me af, is het zo als een eerste piercing slecht geneest dat dat ook wat zegt over andere piercings die je zou laten zetten?

Ik heb namelijk ong 8 jaar geleden een tragus gehad, die ik na 2 jaar eruit gehaald heb omdat hij nog steeds niet genezen was (nog dik, rood en met vochtbultjes). Nu wil ik graag een helix maar als dat hetzelfde gaat verlopen als die tragus bespaar ik mezelf de moeite haha.

Ja ik denk het wel eigenlijk. Niet in 100% van de gevallen natuurlijk, maar ik weet bijv dat ik een gevoelige huid heb en dus ook met piercings merk ik dat het echt heel lang kan duren voordat het goed heelt. Geen enkele piercing is bij mij makkelijk en binnen een halfjaar geheeld (eerder een daith van 3 jaar die nog steeds aan het kutten is)

1 like

Doe je ook iets aan nazorg?

Ik heb zelf met m’n flat piercing gezeik had, wou niet goed helen, bleef pijnlijk, kwam veel troep uit en om de haverklap vocht bultjes.

Er zat ook enorm veel ruimte (stud was veel te lang) heb deze toen vervangen naar een passend formaat en sindsdien nooit meer klachten gehad.

Er zit bij mij ook veel ruimte achter m’n conch maar elke keer willen ze er geen korter staafje indoen en zeggen ze wacht maar tot het rustiger is. Maar denk dat ik daardoor in een cirkel van niet genezen zit :weary:

Dit goed aangeven bij je piercer.

Een te lang staafje kan heel goed de oorzaak zijn van een niet helende piercing.

Hoelang heb je de piercing?

1 like

Ruim 2 jaar alweer. Het ging heel goed maar nadat ik er een ringetje in deed niet meer. Nu bijna een jaar weer aan het rommelen sinds er weer een staafje in zit.

Maar dit is ook een stomme piercer eigenlijk ook hoor. Zo’n toeristische in de Bakkerstraat in Utrecht. Ik gaf het eerder al aan maar ze liet me nauwelijks uitpraten en bleef maar zeggen “ik ga het niet doen hoor, ík ga het niet doen” en als ik er rustig over wilde praten werd ik afgekapt.

Moet ook gewoon eens naar Le Sting maar dat vind ik dan weer gedoe met een afspraak maken ipv gewoon even binnenlopen wanneer ik in de stad ben.

2 likes

Op zoek naar een andere piercer dus!
Überhaupt slecht dat er niet naar je geluisterd wordt en je dus niet wordt gehoord. :expressionless:

Na 2 jaar zou het toch genezen moeten zijn.

1 like

Jemig! Nou, hopelijk luistert de piercer nu wel als ik om een korter staafje vraag. Want 2 jaar dit is echt drie keer niks. Al mijn andere piercings waren nooit zo problematisch qua genezingsproces.

Het kan, maar het kan misschien ook door de omstandigheden van toen zijn (de plaats, misschien was je toen veel ziek of te weinig slaap gehad waar door het minder goed genas, verkeerd materiaal etc etc).

Omg ik weet gewoon waar je geweest bent!
Heb daar anderhalf jaar geleden een septum laten zetten en dat ding was ZO scheef gezet niet te doen. Heb m er serieus direct na het zetten weer eruit laten halen. Ze liep letterlijk al te stuntelen met die tang toen dacht ik al uuuhm wil ik dit nog.
Daarna manager erbij gehaald die heel bijdehand deed met ‘is mensen werk kan gebeuren’ uhm nee vriendin als je goed weet hoe je moet piercen wat je WERK is zou dat niet mogen gebeuren.
Ben nog nooit zo bijdehand en laconiek te woord gestaan en het boeide ze echt niet. Wel mijn geld terug gekregen gelukkig.

1 like