Godver ging toch niet door wegens privé omstandigheden vsn haar. Ben ongeduldig
Oh ja echt een nare shop. Ik heb daar ooit een forward helix laten piercen en die moest toen opnieuw omdat hij eerst alleen door m’n velletje zat.
En een andere keer had ik gebeld voor een septum tijdens corona en toen zeiden ze aan de telefoon dat ik in de ochtend langs kon komen om 11.00 uur. En toen was er een vrouw en zei nee hoor kom morgen maar terug want ik zet geen septum. Dus ik weer ‘maar ik heb gebeld en jullie zeiden dat ik vandaag kon komen dus ben speciaal nu hierheen gekomen’ en toen zei ze niks van sorry ofzo en negeerde me verder en begon tegen haar collega te praten.
Wow bizar. Maar verbaasd me niks ook weer als ik zag hoe ze die dag bij mij deden en alle slechte reviews achteraf op internet
In mijn geval niet. Denk dat het inderdaad van veel factoren afhangt, zoals @Eileen al zei. Toen ik 18 was tragus laten piercen, zelfde verhaal als bij velen: na 2 jaar nog altijd last van vochtbultjes en irritatie. Waarschijnlijk ook van op m’n zij te slapen, irritatie door mijn haar of oordopjes te gebruiken, … Dus uiteindelijk er toch maar uit gehaald. Enkele jaren later neus laten piercen en was zó snel genezen. Nooit ergens last van gehad.
Mooi! Love je orbital ook! Doet die geen pijn als je erop ligt?
Mooi! Zit het door je kraakbeen heen?
Mijn forward helix heb ik nu 2 maanden en moet ik nog laten downsizen. Iedere keer als de zwelling verdwenen is en het staafje ruimte heeft, komt het vanwege werk en andere dingen niet uit om die dag te gaan. En als t dan wel uitkomt is ie weer opgezwollen niet als in bloed, pus, knalrood en ellende, maar gewoon dat t staafje niet zodanig veel ruimte heeft dat er een kortere in moet. Ik maak schoon met groene zeep en ik gebruik zoutoplossing
Waarom groene zeep en niet enkel de zoutoplossing?
Op advies van de piercer. Maar alleen zoutoplossing is dus beter?
Ik ben dan wel geen piercer maar groene zeep zou ik persoonlijk afraden?
Zeezout badjes zouden afdoende moeten zijn en er vooral afblijven verder
En @Baron
Dankjewel!! Nee, net nog door het zachte stuk eronder.
Van de orbital heb ik nooit last gehad sinds het is genezen, nu lig ik op een nekkussentje.
Ik slik een hele lichte dosis bloedverdunners ivm een tijdelijke aandoening. Ik wou graag een piercing/gaatje laten zetten, maar bedacht me ineens… is dat wel handig met bloedverdunners. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik heb mijn tepel piercings inmiddels 10 jaar, genezing ging snel en verder nooit echt last van. Soms alleen als ik een massage krijg en dus op m’n buik lig en er op m’n rug geduwd wordt, dan kunnen ze wat gevoelig zijn.
Maar aan de andere verhalen hier te lezen is dit misschien niet een heel goed voorbeeld. Oh ja en het zetten vond ik meevallen, maar is heel persoonlijk.
Dit soort dingen kun je beter overleggen met je arts en/of piercer.
@Suze ik vond het zetten echt heel erg meevallen om eerlijk te zijn. Maar dat is zo persoonlijk!
Ik heb vorig jaar er een laten zetten, na 1 jaar is deze nog niet helemaal geheeld dus af en toe wat bloed of pus. Maar ik vind het mooi dus laat het wel zitten en ben er nog steeds erg blij mee!
Het zetten vond ik eerlijk gezegd wél pijnlijk. Ik was blij dat ik goed gegeten had van te voren en ik had een hele lieve piercer.
Ik ben 1 van die horror verhalen (sorry), maar de tweede piercing heb ik echt 0,0 last van gehad! Ik vond het zetten persoonlijk echt véél minder pijnlijk dan verwacht, ik vond m’n daith minstens even pijnlijk. Ja het moment van het zetten doet natuurlijk pijn, maar was bij mij zo voorbij. En de napijn was bijna niks!
Nu ±6 maanden zal hij officieel nog niet genezen zijn, maar hij korst al lang niet meer en ik ben er heel blij mee! Bloed en pus / wondvocht had ik echt alleen in het begin.
Nee twee tegelijk gezet, eentje dus goed genezen en de ander miserie mee gehad!
Wil je geen schrik aanjagen, want volgens mij komt dit echt niet vaak voor! Maar ik had een paar weken na de piercing ineens een borstontsteking, een of andere bacterie moet door die wonde binnen zijn geraakt in m’n borst, en beginnen woekeren. Het ging met antibiotica niet voorbij, en werd een ingekapseld abces dat uiteindelijk chirurgisch gedraind moest worden (onder narcose, vervelend herstel met wondzorg met wieken etc).
Ik heb er geen ervaring mee maar uitstoten lijkt me niet zo erg? Wel enorm zonde natuurlijk, maar dan haal je de piercing er gewoon uit denk ik?
Ja het blijft een moeilijke afweging! Er is sowieso een risico bij (al zijn de risico’s op ernstige issues bij een goede piercer en goede nazorg niet zo enorm groot).
Nu alles ok ja, thanks! Ze hebben heel mooi geopereerd met een insnijding langs m’n tepelhof, het litteken is heel onopvallend (en zal vast nog vervagen ook)