Piercingtopic

Ik heb ongeveer 2, 2.5 jaar een tepelpiercing en ben er nog zo blij mee! Het zetten vond ik wel pijn doen maar het duurde niet heel lang. Na het zetten slenterde ik naar huis en deed ik een middagdutje, daarna was de echt nare pijn ook gelijk verdwenen. Vond het heel anders en fijner helen dan mijn oorpiercings! Het was na die eerste twee uur gewoon gevoelig, maar deed niet echt zeer in mijn ervaring.

Ik denk dat het wel echt 9 maanden tot een jaar heeft geduurd voordat ik eraan kon zitten zonder dat ik iets van gevoeligheid had (bv per ongeluk ergens tegenaan stoten of aan een handdoek blijven haken).

En deze piercing stonk bij mij niet hoor!

Oh gelukkig niet nee!

1 like

Ik heb mijn tepelpiercing nu zo’n twee jaar en nooit problemen mee gehad, ondanks mijn wellicht beroerde timing, sport en keuzes (zwangerschap, mudrun, contactsport, vergeten op tijd te wisselen en dus met stuwing er zelf aan lopen prutsen voor groter staafje). Laten we zeggen dat ik niet per se de beste omstandigheden gecreëerd had voor de piercing, maar all good :blush: Wat betreft bacteriën, het is natuurlijk eigenlijk niet anders dan een open wond die door andere omstandigheden ontstaan is en zolang je het goed behandeld zal er over het algemeen dus niet veel aan de hand zijn (uitzondering daargelaten zoals @Eileen)

2 likes

Ik heb vanmiddag mijn neuspiercing laten wisselen voor een korter staafje. Zit er 8 weken in, heel netjes hersteld, ook geen last van gehad afgelopen weken en deed geen pijn meer.

Toen ze 'm ging wisselen, verschoot ik echt van de pijn. Het voelde alsof ze (per ongeluk) heel hard aan mijn piercing trok of uitschoot met die tang. Echt niet normaal. Ze zei dat ze alleen maar de tang erop zette en dat ze verder niets deed. Daarna nog een x en toen voelde ik er niks van en heeft ze ook even goed van binnen en buiten gekeken of voldoende hersteld was om te wisselen, maar zag er goed uit.

Ik zag nu ook dat er bloed aan mijn piercing zat (is nog nooit gebeurd) en hoop dat ie niet gaat zwellen nu er een korter staafje in zit. Gevoelsmatig weet ik bijna zeker dat ze iets onhandigs deed, maar het niet zei. Vooral omdat het daarna verder pijnloos was. Maar goed, daar kom ik niet achter. Hoop alleen dat ik er nu geen last van krijg.

1 like

Hi, net dit topic ontdekt, maar ik kan je wel vertellen over mijn ervaring.
Heb ze nu inmiddels iets meer dan 1 jaar en ben er nog elke dag ontzettend blij mee!

Eerlijk: zetten was pijnlijk, na het zetten nog aantal uur branderig gevoel (niet pijnlijk).
Ik vond het zelf pijnlijker dan mijn oorpiercings en navelpiercing, maar weefsel is (in mijn geval iig) ook een stukje dikker natuurlijk.
Pijn is gelukkig maar kort.

Ik kon er eigenlijk gelijk prima mee slapen. Wel even topje of sportbeha aangedaan eerste dagen zodat de piercings niet ergens aan bleven haken.

Uitkijken met kanten bh’s, washandjes, loofah, bandjes van kleding etc., erachter blijven hangen is niet grappig.
Ook beetje oppassen met mensen knuffelen of kinderen die tegen je op springen/rennen (au).

Ik moet eerlijk zeggen dat het niet de makkelijkste piercings waren qua genezing (soms bultjes na per ongeluk stoten etc.), maar ze zijn zo verdomd mooi en sexy.
En een soort empowerment/geheim voor jezelf vind ik.
Inmiddels goed genezen, af en toe richting menstruatie dat ze wat gevoeliger worden, maar soit.

1 like

Ik moet zeggen dat ik het wisselen van m’n neus ook dermate pijnlijk vind iedere keer dat ik nu niet meer wil gaan

1 like

Ik had ook echt het gevoel dat ik het beter zelf kon doen, dat het er dan voorzichtiger aan toe was gegaan. Maar goed, voorlopig hoeft er niks anders in.

Ik heb eind juli een tragus laten zetten, en ontdekte net ineens een soort bloedblaar ernaast/omheen.
Er kwam wat pus uit en bloed.
Moet ik de piercing verwijderen om erger te voorkomen of beter laten zitten?
Hij was steeds al wel wat geirriteerd en nog niet genezen.

Dat het niet genezen is lijkt me normaal voor zo’n korte periode.

Maak je de piercing en het gebied eromheen schoon met iets?

3 likes

Nee joh lekker laten zitten en goed schoonhouden met zoutspray. Hij zit er net 3 maanden in, dat is super kort. Kan zeker wel een jaar duren.

2 likes

Ohh dit heb ik ook! Mijne in augustus gezet. Ben blij dat ik jouw berichtje lees, want ik maakte me al zorgen. Had eerst helemaal nergens last van en toen kwam dat blaartje.
Als ik 2/3x per dag schoonmaak, merk ik wel dat ie wat minder rood en rustiger wordt.

2 likes

@Mirke @ZusjevanJoost
Thanks! Ja ik weet wel dat het een jaar kan duren, maar met andere piercings had ik al veel sneller geen “last” meer, en bleef het ook niet zo lang gevoelig. Ik maak het gewoon schoon met een wattenstaafje en het spul dat ik heb gekregen ervoor. Nu een paar dagen later droogt het steeds wel op dus het gaat de goede kant weer op, als in korstjes er omheen, ik schrok gewoon van de bloedblaar, dat heb ik nog niet eerder gehad. Misschien is het vanwege de plek dat je daar ook sneller tegen stoot enzo.

@Marsepein hopelijk is het met jouwe ook nog steeds oke !

3 likes

Ik sta echt op ‘t punt om voor donderdag een afspraak te maken om een tepelpiercing te zetten maar vind het ook zo rete spannend😂

5 likes

Doen! Worth it :grin:

5 likes

Go for it!

4 likes

@Iertie ik sta as we speak te wachten voor mn afspraak. Te vergaan van de zenuwen :joy:

7 likes

Doet ff zeer maar daarna ben je er blij mee!!

1 like

Wat goed! Ben benieuwd of het is meegevallen

1 like

Eigenlijk precies wat @Opheliac zegt. Echt een waanzinnige leuke vrouw die m zette en dat helpt echt maargoed het is wel echt even een paar seconden pijnlijk maar je kleine teen stoten doet langer zeer. Nu wat branderig maar ben er heeeeeel blij mee

16 likes