Viel mij heel erg mee. Qua genezing vond ik deze het chillst van allemaal.
Ik heb trouwens wel een zacht kussen met gat erin gekocht. OrtoPrime geloof ik.
Zeker als je van plan bent nog meer oorpiercings te zetten een aanrader!
Ohja, en oppassen met oortjes, dat vond ik wel een dingetje.
Wat ik nu veel voorbij zie komen is een daith piercing voor de nervus vagus. Het zou voor minder stress kunnen zorgen, migraineklachten kunnen verhelpen en meer. Maar ze vragen er bijna 200 euro voor om het dusdanig af te meten dat je er het meeste effect hebt. Iemand ervaring mee of is dit gewoon weer iets om aan te verdienen en is een “normale” daith piercing ook voldoende?
Bij mij hielp een daith uberhaupt niet, maar ja geen idee of het wel had geholpen als ik hem op die speciale plek had laten prikken natuurlijk
Volgens mij is dit iets om op te verdienen (maar goed ik geloof er ook niet in). Ik heb al 5 jaar een daith en nog steeds vaak hoofdpijn haha (soms zelfs van die daith die maar niet wilde helen!!)
Ik heb sinds begin september een tragus en vind het heel irritant alleen de eerste maand ging goed. Slaap nog steeds op een reiskussen op die kant maar irriteer ‘m op een of andere manier toch de hele tijd. Zat laatst weer zo’n bultje bij ook. Met m’n andere piercings heb ik dat niet.
Aan de andere kant wilde ik een conch trouwens maar dan twijfel ik daar ook weer over.
Hey hoi!
Ik heb ruim 7 maanden geleden mijn conch laten zetten. Vrij weinig problemen mee gehad tot nu toe!
Een klein vochtbultje aan de voorkant, wat al minder word. Maar ik voelde er ook 1 aan de achterkant. Waarschijnlijk begonnen na het wisselen van sieraad, dit verliep niet heel soepel. Ik slaap er niet op. En hij voelt ook niet vervelend/overgevoelig. Nou bedacht ik me om eens een foto te maken van de achterkant. En stiekem schrok ik een beetje van het bultje? Het doet geen zeer, kan er bijvoorbeeld gewoon overheen met een gaasie als ik het heb schoongemaakt. Heel soms voelt die licht gevoelig na het schoonmaken, maar dat lijkt me niet anders dan normaal.
Komt ook geen pus uit.
Foto is van na het schoonmaken, vandaar dat mijn oor wat roder is. Ik mag helaas maar 1 foto uploaden
Maak ik me nu onnodig druk en is het gewoon een vochtbultje die tijd nodig heeft
Dit deed mijn volledig genezen conch ook toen ik er eindelijk een ringetje in deed. Ik denk dat je terug moet naar een staafje. En toen duurde het bij mij zeker weer een half jaar voor het weer mooi hersteld was.
Het is verder niet heftig en rustig als ik het met rust laat. Met schoonmaken komt er ook niet echt troep uit ofzo. Is nu een week geleden met wisselen
Maar je hebt toch een bultje met pus aan de achterkant sinds je sierradenwissel? Of begrijp ik je niet goed? Waar zit je precies mee dan?
Het is wel een bultje inderdaad, maar na 10 minuten. Er komt geen pus uit of iets. Ja het is gelig daar. Maar er komt niets uit verder, bultje zit ook niet gelijk. Zelfs als ik zachtjes met een wattenstaafje erover rol. Dus ik gebruik een zoutbadje etc en doe mijn routine, maar geen idee wat het verder is. Voelt niet onstoken etc verder, oorschelp zelf doet ook geen zeer.
Dit wasde foto voor het schoonmaken
Ah ok. Nouja m’n reactie blijft hetzelfde. Kan komen doordat er nu een ringetje in zit. Dat had ik namelijk ook.
@Nerena99 je hebt irritatiebultjes en roodheid, dus dat je oor niet blij is (ongeacht of het pijn doet of niet) lijkt me duidelijk. En het feit dat het is gebeurd na het wisselen naar een ringetje lijkt me een duidelijk oorzaak-gevolg verhaal. De genezingsduur van een conch piercing is 6 tot 9 maanden, maar kan ook zeker langer duren. Dus het kan ook zijn dat je gewoonweg te vroeg hebt gewisseld omdat je piercing nog niet genezen is, en het later eventueel geen problemen meer oplevert. Maar zoals @ZusjevanJoost zegt kan je piercing ook geïrriteerd raken als deze wel helemaal genezen is en je naar een ringetje wisselt.
Vooral ook niet zo je oor in allerlei bochten vouwen en met je vingers in de buurt komen. Lekker weer terug naar een staafje, niet op slapen en je piercing eerst weer blij krijgen.
Ik heb alleen nog het staafje waar hij mee gezet is. Is deze voldoende dan?
Je hebt geen korter staafje gedragen voor je naar een ringetje overstapte?
Het was ook handiger geweest als je een piercer het sieraad had laten vervangen om zo min mogelijk schade aan je piercing te doen. Nu heb je wss je al geïrriteerde piercing nog een beetje bozer gemaakt.
Maar dat is echt niet gelijk het einde van je piercing gelukkig. Vooral niet extra schoonmaken (want meer irritatie), maximaal één keer per dag. Maar ik zou het persoonlijk alleen goed tijdens het douchen afspoelen met water en voorzichtig droogdeppen met een gaasje.
Verder dus niet op je oor slapen en er vanaf blijven. En geduld hebben
De shop was al dicht, en ik dacht met me stomme hoofd. Goh dat kan wel even snel
Ik neem je tips mee, doe elke avond een knotje in zodat ik niet omrol en zal het goed in de gaten houden…
Voel me alleen echt heel dom nu, maarja…time will tell i guess. Helemaal misselijk van me eigen stomme actie.
Bedankt voor je snelle reactie in elk geval. Dat word een tijdje geen andere sieraden, en desnoods alleen het bolletje vervangen als ik wat anders wil en hij is rustig🙈
Voor de mensen die er misschien wat aan hebben…dit is de situatie nu na het schoonmaken
Meidddd het is maar een piercing, je hoeft jezelf niet dom te voelen of voor je kop te slaan. Komt goed!
Dankjewel…
Ik hoop ook dat het goed komt, met een beetje geluk is het na het weekend gewoon al wat beter. A girl can hope ahah
Even totaal wat anders, ben heel blij dat ik dit forum heb gevonden. Echt super handig!
Heeft iemand tips voor mooie zilverkleurige piercings. Piercingmania heeft ze, maar die zijn best basic. En de meer luxe merken, hebben vaak alleen goudkleurige piercings. Dus heeft iemand tips? Het liefst iets wat ik in NL ook fysiek kan kopen.
Alloverpiercings? En mocht je in de buurt van Rotterdam wonen, dan heeft Queen of rings ook mooie piercings.