Piercingtopic

Maar de meeste luxe merken naast geelgoud ook vaak witgoud! Dat is misschien nog iets om naar te kijken :slight_smile:

2 likes

Wie weet waar je mooie gouden conch piercings kunt kopen? Ik wil graag een ringetje, maar dat durf ik nog niet aan. Dus zat te denken aan zo’n kettinkje aan een knopje. Ik kan dit echter nergens vinden.

1 like

Op best veel plekken toch? Haha google eens ‘chain piercing gold’ bijv

https://www.etsy.com/nl/listing/1547733899/

Of zocht je iets wat aan elkaar vast zit? Want heel vaak zijn het gewoon dit soort kettinkjes die je tussen een ‘normale’ piercing doet!

3 likes

Wat tof! Nog best een goed alternatief voor een ringetje!

1 like

Ik hoop zo dat iemand me kan helpen… Ik heb nu bijna 2 maanden een neuspiercing, aan de zijkant. En die is er net uitgegaan tijdens het douchen. Ik krijg em er niet meer in. Wat moet ik doen? Is er een handigheidje? Ik kan morgen ook niet zomaar naar een shop rijden, maar als het moet ga ik kijken of ik toch wat kan regelen.

1 like

ik zou er iets van een ontsmette oorbel indoen zodat het niet helemaal dicht kan groeien

3 likes

Ik heb regelmatig doorgeprikt met een ontsmette naald (achterkant), inderdaad. Heb nu gelukkig weer een piercing erin. Bedankt nog

1 like

Volgens mij is lactacyd door melkzuur ietwat zuurder dan je huidph.
Zou het lekker bij zoutoplossing houden (250 ml gekookt water, 1/4 theelepel zout)

2 likes

Zeker niet, houd het dan gewoon bij alleen water. Daarnaast vraag ik me af waarom je je piercing nu met zeep zou gaan wassen?

Hoe meer je eraan loopt te klooien (eraan zitten, wassen, etc) hoe meer je het kan irriteren. Laat je piercing eens met rust :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Mij werd geadviseerd om mijn piercing schoon te houden, door deze 2x per dag schoon te maken zodat er geen vuil om en in blijft zitten en weer als een nieuwe piercing te behandelen. In het “schoonmaak” advies van de piercer stond dat dit schoon maken was met een zachte zeep.

Meer dan dat doe ik momenteel er niet mee, behalve in de gaten houden. Maar ik zal je advies meenemen en kijken hoe het dan gaat :+1:

1 like

dat advies is echt achterhaald. als je in dit topic zoekt zie je ook dat er waarschijnlijk wel 50 mensen zeggen dat je écht alleen zeezoutspray moet gebruiken

2 likes

@Vuile_bitch maar wat moet je dan wel gebruiken? Echt iedereen zegt wat anders en ik snap het niet meer haha

1 like

ik geef al antwoord op deze vraag in de vorige post. niet iedereen zegt iets anders, iedereen met ervaring zegt zeezoutspray. af en toe komen ideeën zoals tea tree olie, zeep en alcohol voorbij maar het officiële advies is echt altijd zeezoutspray en als je een goede piercer hebt is dat ook hun advies

11 likes

Ik word zo niet goed van mn tragus. Ben nu al voor de 2e x het balletje kwijt.

1 like

Heeft iemand tips welke piercings ik kan kopen? Heb in beide oren 3 gaatjes (gewoon oorbellen) maar ik vind de sluiting van de knopjes echt niet meer prettig zitten. Dus vermoed dat piercings met een platte achterkant wel fijn zitten, maar zou oprecht niet welke dikte etc nodig is, is hier misschien iemand die piercings als oorbellen draagt?

1 like

Ik denk dat je het beste even kan googelen op ‘gauge’, zo heet de dikte van een oorbelstaafje. Ik draag altijd al piercings in mijn oorlel gaatjes (afgezien van de eerste), en daar draag ik 18 gauge in en een 6mm lengte staafje. Ligt natuurlijk aan hoe dik je oorlel is hoeveel mm je nodig hebt, kan je evt ook laten meten door een piercer.

3 likes

Die oranje spray van queen of rings (jij komt ook uit Rotterdam toch?) ik was eerst sceptisch maar die heeft er bij mij wel voor gezorgd dat zwellingen ophielden

2 likes

6 maanden is nog heel kort voor kraakbeenpiercings he, zeezoutspray zou ik gewoon blijven doen of idd die oranje! maar is het echt ontstoken of gewoon geïrriteerd?

2 likes

Dat is geen ontsteking, maar irritatie van je gepulk. Bij een ontsteking voel je de plek kloppen, komt er echt gele/groene pus (dikker dan gewoon vocht dus) uit, heb je behoorlijke zwelling, voelt het warm en heb je vaak last van koorts.

Een conch piercing heeft een genezingsduur van 6 tot 9 maanden, wat vaak uitloopt naar een jaar. Dus dat 'ie nog niet genezen is, is sowieso niet zo gek. Daarnaast is het inkorten van een staafje wel een belangrijke stap na 6-8 weken, omdat je hiermee een hoop irritatie voorkomt doordat je staafje niet zo heen en weer kan bewegen (en ook geen druk kan zetten op je piercing als je er bijvoorbeeld op ligt door de hefboomwerking van zo’n lang staafje).

Het belangrijkste bij irritatie van je piercing is de bron weghalen van de irritatie. In dit geval dat je er steeds aan zit en waarschijnlijk je te lange staafje. Daar moet je dan niet allemaal potentiële irritatie aan toevoegen (zoals een spray gaan gebruiken etc). Gewoon afblijven, even niet op slapen (dus een klem in je haren zodat je niet op je oor kan gaan liggen) en als je piercing rustiger is je staafje inkorten.

En als je écht je piercing extra wil schoonmaken, gebruik dan een spray die puur en alleen een zoutoplossing is en geen toevoegingen heeft, zoals Neilmed. Deze blijft ook nog steriel. Anders is dit een goed alternatief: https://www.etos.nl/producten/etos-babyneusspray-15-ml-110008599.html

8 likes

Draait er misschien ook vaak een haar omheen? Zie dat wel eens bij mensen, dan kan het ook extra irriteren. Misschien met een speldje of klemmetje dan slapen, dan ga je ook niet gemakkelijk erop liggen. Maar ja snap wel dat je dat niet ook maanden wilt doen.

2 likes