Piercingtopic

waarom niet?

De grootste rode vlag is het feit dat ze oorlellen schieten. Daarnaast werken ze met lage kwaliteit sieraden, is hun nazorg gedateerd/incorrect, zie ik veel incorrecte informatie op hun website over oa materialen etc. En ik heb vaak genoeg slechte piercings van hen in het echt gezien.

3 likes

die andere van qor is de oranje piercingspray met alcohol van easypiercing

ik was vroeger echt wel tevreden over hen maar de laatste jaren is het zo lopende band echt kut

2 likes

Ik haak hier op in wat ik gebruik ook de antibaceriele zoutoplossing van QoR op hun aanraden bij mijn helix van 1,5 jaar oud, omdat ik daar nog steeds gedoe mee heb. Alleen uit je bericht maak ik op dat die helemaal niet zo goed is? Klopt dat?

1 like

Het enige wat voor een piercing geschikt is, is een (steriele) fysiologische zoutoplossing. Geen gekke dingen zoals tea tree olie/alcohol/etc. En als het de oranje Easypiercing spray is, is dat wel het geval.

Een geïrriteerde piercing heeft een onderliggende oorzaak zoals erop slapen, lage kwaliteit sieraad, verkeerd gepiercet, verkeerd type sieraad, eraan zitten en ga zo maar door. Die oorzaak moet je wegnemen, anders ben je alleen maar bezig met symptoombestrijding.

2 likes

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Het is de oranje inderdaad. Heb je misschien een merk zoutoplossing wat je aanraad?

1 like

Neilmed! Zelf ook altijd ingekocht/verkocht :blush: NeilMed Piercing Aftercare

Geweldig, dankje!

1 like

Ik heb er weer een gaatje bij! De vertical ear lobe.

39 likes

Heel mooi!

1 like

Is het slim om een kleiner ringetje in een piercing te zetten of grote kans dat die dan moeilijk gaat doen? Heb een ringetje in mijn forward helix, maar vind hem eigenlijk wat te groot. Het is een titanium ring en wil sowieso graag over naar goud en ook een wat kleinere. Die piercing heeft superlang moeilijk gedaan nadat een kapper ontzettend lomp deed. Maar hij is nu rustig. Wil dat eigenlijk zo houden, dus ik twijfel waar ik goed aan doe. Andere optie is een staafje met een mooi topje en dan een klein kettinkje zodat het toch een soort ringetje idee is, maar ik heb vrijwel alleen maar staafjes en vind daarom juist een ringetje wel leuk

1 like

Heel leuk dit! Schattige sieraden ook

Dank je! De oorbelletjes zijn van Pracht in Utrecht aan de Oudegracht.

5 likes

Wat leuk allemaal! Vind je conch ook erg mooi! Waar zijn die en je forward helix van?

1 like

Ik ben geen piercer, wel ervaringsdeskundige :wink:

Ik heb dit zelf bij mijn ene helix naar mijn weten toch te snel gedaan ( na 1 jaar en circa 5 maanden ‘rustig’. Het leek de eerste weken prima te gaan, maar na een maand of twee kreeg ik weer vocht bultjes en kon er niet goed op liggen. Toen weer terug naar oorspronkelijke piercing en pas toen na een jaar ( dus 2 jaar) weer een poging gedaan, toen ging het goed.

Hoelang zit je piercing er al in?

1 like

Jij zit er iets minder dan 1,5 jaar in. Zo’n gedoe hahaha. De ene doet nooit moeilijk en de ander is ellende :smiling_face_with_tear:

1 like

Die zijn van Body cult in Utrecht. Echt geen fijne shop hoor maar voor een sieradenwissel ga ik er nog wel eens heen.

1 like

Ik miste nog iets boven in dit oor (daar zat eerst een flat, maar had ik op Bali laten zetten en die was compleet scheef) en ik wilde eigenlijk een hidden helix meteen kettinkje, maar daar is mn ‘flap’ van mn oorschelp te smal voor.
Dus ik ben voor een rook gegaan!

16 likes

Sorry voor de droge huid en niet matching sieraden maar dat komt nog.
Ik verloor mijn daith en ik kan dat niet zelf dus op naar de piercer. Heb nu eindelijk na 15 maanden geen bobbels meer dus kon eindelijk de piercing er in die ik wou!

Ik wil nog graag een flat, conch, hidden helix, 2 forward helix en 2 boven de andere oorlelgaatjes

7 likes

Bedoel je met bobbels zo’n vocht bultje rond het gaatje? Ik heb sinds 2 weken een Daith en ik heb dat nu sinds een paar dagen. Ik spray nu met zout spray, maak het schoon met alleen stromend water en probeer er echt goed af te blijven.

1 like