Piercingtopic

ik heb geen tips behalve dat je het zou kunnen laten dichtgroeien en over een tijdje, als het helemaal genezen is, opnieuw laten piercen op de ‘goede’ plek. duurt wel echt lang
maar ik zie persoonlijk niks vreemds, vind het heel mooi juist!

edit: ik snap wel wat je bedoelt maar vind het er niet raar uitzien

Ik heb hem er al uitgehaald haha, alles bij elkaar was mijn gevoel over deze piercing veel minder goed dan bij mn vorige (helix) toen was ik echt superblij ermee en dat ontbrak nu een beetje.
Ik vond de helix ook veel sierlijker ofzo, en dit iets te heftig voor mijn stijl/identiteit oid haha.
Plus dat ik hem dus te oppervlakkig vind, vanuit andere hoeken zie je dat nog beter.

1 like

heb je het ook uitgelegd bij de shop? misschien willen ze het dan de volgende keer voor niks opnieuw doen, want ze willen geen ontevreden klanten natuurlijk. volgens mij doen sommige shops dat wel

Nee nog niet, ik heb hem ook tijdens een dagje weg aan de andere kant van het land laten zetten, dus ik zou het op afstand moeten regelen en daar heb ik niet echt zin in. Ik heb nu meer zoiets van dat ik het meteen had moeten zeggen, maar ik heb er niet genoeg verstand van dat ik dat meteen doorhad dat hij een beetje oppervlakkig was

Jammer dat je bij een shop uitgekomen bent die er wss niet zoveel van weet. Dit hoort inderdaad niet. Heb je 'm er zelf uit kunnen krijgen?

@Lavender95 Ik denk dat deze ook zou gaan uitgroeien (hele lastige zin ) als je m had laten zitten. Jammer! Vind het wel goed staan hoor.

Ja dat ging echt zonder pijn bijna, dat vond ik al vreemd haha. Gewoon wegwerphandschoenen aangedaan en toen vastgepakt en het bolletje eraf gedraaid. De shop had wel goede reviews maar misschien heb ik gewoon pech.

@Banananana ja vind het aan de ene kant ook jammer maar voel me nu een soort van opgelucht ofzo, voor mij een teken dat het gevoel ook niet helemaal lekker was. De vriendin die erbij was had ik bij de helix ook mee en die zei al dat het verschil in mijn reactie nu echt supergroot was tov de helix.

Voor de geïnteresseerden :stuck_out_tongue_winking_eye: nog een foto waarop je nog beter ziet hoe oppervlakkig hij was:

Samenvatting

1 like

Oef die is wel heel slecht gepiercet, veel te oppervlakkig en de onderkant moet ook echt uit die plooi komen als het ware. Goed dat je hem eruit hebt gehaald. Wel jammer zeg, dat het niet goed is gegaan! Is een toffe piercing.

Gaat er morgen nog iemand naar het event van Classic Glamour? Ik wil heel graag, maar moet dan alleen en ben zo awkward :joy:

Ja ik zag hun event! Heel vet, ik kan zelf niet want heb dingen te doen. Gewoon gaan joh!

2 likes

Je kan het eventueel ook op Facebook vragen in de groep Ask a Professional Piercer. Niet dat je daar veel aan hebt als je hem al weggehaald hebt. Wel jammer!

Ik vind alloverpiercings heel chill. Betrouwbare Nederlandse shop, je weet wat het materiaal is, niet duur en snel in huis. Voor je daith zou je kunnen kijken bij de click rings: https://www.alloverpiercings.nl/search/Click%20ring Ik heb zelf deze nu in m’n daith: https://www.alloverpiercings.nl/21692-zirkonia-sunflower-ring

Edit: deze zou ook vet zijn: https://www.alloverpiercings.nl/28830-septum-v-clicker

Of deze https://www.alloverpiercings.nl/28810-zirkonia-marquise-septum-clicker

1 like

Leuk! Laat je weten wat het wordt? :smiley:

1 like

Wacht even met bestellen! Ik heb een goede site voor je, typ het zo allemaal even uit.

1 like

Oke komt mijn verhaal:

Allereerst thanks! Is van Body Gems. Ik heb ook niet echt een budgetsmaak, dus ook Maria Tash staat hoog op mijn verlanglijstje. Ik heb er zelf wel een clicker van voor in mijn septum, maar die is titanium en goldplated met zirkonia’s (ipv solid gold) en dat scheelt nogal wat geld, ik heb er met korting $60,- voor betaald bijvoorbeeld.

Alles in mijn oren is wel echt goud (behalve mijn tunnels, die zijn goldplated), dus het sieraad in mijn daith ook, weet niet hoeveel je bereid bent om ervoor neer te leggen? Maar ik heb hem voor €220,- (zo uit mijn hoofd) laten maken bij https://www.instagram.com/classicgoldamsterdam/ en ze maken nog veel meer moois.

Ik zou wel echt uitkijken met sommige materialen in je oren. Veel sieraden van All Over Piercings bijvoorbeeld zijn van chirurgisch staal en bevatten dus nikkel. Ook als je er geen allergie voor hebt kun je dat wel ontwikkelen bij blootstelling aan nikkel. Zo’n rechte clicker zou ik er ook niet in stoppen, want je hebt uiteraard een curve in je piercing zitten, dus dat gaat geheid irriteren (of het sieraad gaat er gewoon niet in).

Mocht je je willen vergapen aan nog veel meer moois, dan kun je (mocht je deze merken nog niet kennen) ook kijken naar BVLA, Buddha Jewelry Organics, Maya Jewelry, Tawapa, Anatometal, LeRoi, SacredSymbols en Alchemy Adornment. Er is uiteraard nog veel meer te vinden, maar het meeste van deze merken zit een behoorlijk stuk onder de Maria Tash prijsklasse. Bijna al deze merken zijn ook te bekijken bij Classic Ink & Mods, Dare2Wear en/of Classic Glamour. Ik heb van een aantal van deze merken ook sieraden in mijn bezit, mocht je er wat over willen weten.

Je kunt uiteraard ipv echt goud ook voor titanium kiezen (wat je echt klauwen vol met geld scheelt) en dit bijvoorbeeld goudkleurig laten anodiseren, ik weet niet of je daar bekend mee bent?

De producten die ik hierboven heb gelinkt heb ik trouwens gekocht bij https://bodyartforms.com/, daar verkopen ze ook veel van bovenstaande merken, ook Maria Tash. Ze hebben regelmatig acties met 15-30% korting, of als je genoeg koopt (zoals ik :sob:) krijg je standaard 10% korting op alles.

Wees er uiteraad op verdacht dat je bij een aankoop van meer dan €22,- eventueel invoerkosten moet betalen.

2 likes

Zo die is echt raar gepierced? Zit die überhaupt wel door je kraakbeen heen of alleen door het velletje?
Echt jammer ja. Zou de shop wel even een berichtje sturen nog, want dit kan eigenlijk niet. Word een soort van naar van die foto zelfs haha

Ohja, inderdaad is een recht draagvlak minder goed dan een schuine. En titanium beter dan chirurgisch staal. Je kan wel nog filteren op titanium. Maar zo mooi als @Radio d’r tips wordt het niet, deze merken zijn echt kwiijjjjjllllll.

1 like

Ik weet dat ze bij Classic/Dare2Wear kunnen anodiseren (naar mijn weten doet Seb dit), dus daar zou je wellicht kunnen informeren. Soesha (Den Haag) doet dit ook en uiteraard kun je een hoop zo ook bestellen/laten maken. Bijvoorbeeld LeRoi heeft toffe sieraden waarvan je zelf de kleur niobium (een ‘duurdere’ versie van titanium) kunt kiezen, maar ook de steentjes die je wilt.

Het kan heel goed zijn dat een piercing problematisch geneest met chirurgisch staal hoor! Fijn dat het iig een stuk sneller ging haha.

Dat sieraad van Body Gems komt ook bij BAF vandaan:

Is wel custom made, dus de levertijd is vrij lang.

Er zijn meer merken die een soortgelijke end maken, LeRoi bijvoorbeeld ook:

Heb de shop idd toch maar een berichtje gestuurd! En ja geen idee of je het kan vergelijken maar met mn helix was hij eerst echt pijnlijk, als ik er per ongeluk met m’n hand tegenaan kwam deed het al pijn. En nu kon ik hem dus met relatief weinig pijn beetpakken en losdraaien, dus dat zegt misschien ook wel wat over hoe hij gezet is.

Heb de mijne van BVLA, had ik toen gekocht in Antwerpen bij Pirate Piercing. In Arnhem anodiseren ze ook, bij One Spirit Collective, mss dichterbij. Ahh het gaat echt weer kriebelen met al die mooie merken.

Was je nog naar Classic Glamour geweest trouwens?

1 like

Ze liet me vorige week allemaal prachtige dingen zien van BVLA en ben helemaal verliefd op een aantal ends geworden. Vooral de beaded baguette blijft in m’n hoofd zitten. Al vind ik deze van SacredSymbols ook echt geweldig:

Ben niet geweest omdat het me anders weer teveel geld ging kosten haha. En bijna 3 uur enkele reis in m’n eentje had ik geen zin in. Achteraf gezien kon m’n vriend gewoon mee, kwam er om 16.00 achter dat 'ie gewoon vrij was haha. Baalde er wel van :joy:

Ben nu aan het wachten op een goede kortingsactie zodat ik deze weights van Buddha aan m’n verzameling kan toevoegen :sob:
p_5_0_9_509-thickbox_default-inamorite-in-bronze_large

3 likes