Piercingtopic

Waarom ga je niet gewoon langs Mastilo, die dit sieraad heeft? Die zorgt er dan ook voor dat het daadwerkelijk past en het netjes geïnstalleerd wordt. Verzendkosten + invoer betalen ga je sowieso en dan kom je (voor deze maat) op ongeveer dezelfde prijs uit als dat je het zelf importeert. En dan krijg je er ook nog de service bij (+ je support een high quality shop in Nederland!)

De maat van het sieraad van je screenshot is 8mm en dat is voor een daith vrij klein. Dus de kans bestaat ook nog dat het niet past als je het zelf gaat bestellen.

Verder heb ik wel veel ervaring met sieraden uit Amerika importeren, als particulier en als piercingstudio, dus mocht je meer willen weten dan kan ik je vast helpen.

1 like

Heb daar mijn tepelpiercing laten zetten en vond dat echt een hele fijne shop en ontzettend leuke mensen! Volgens mij ben ik daar ook heen gegaan omdat jij die eerder had getipt hier.

3 likes
Samenvatting

Heb vanmiddag een flat laten zetten!

33 likes

Sehr schon

3 likes

Mooi!

3 likes

Heeft iemand hier ervaring met een medische daith piercing? Ik denk dat het onzin is maar ik wil er wel heel graag in geloven :joy:

1 like

Ja ik heb er een gehad maar heeft mij niks geholpen, ik hoor van anderen dat het wel heeft geholpen, er zijn ook shops die helemaal met een soort laser ofzo uitmeten waar die dan precies moet maar ik ken ook mensen die hem bij jan om de hoek hebben laten zetten en waarbij hij wel werkt. Conclusie: wisselend.

1 like

Hebben jullie wel eens 2 kraakbeen piercings tegelijk laten zetten? En was dat moeilijker genezen dan 1 tegelijk?

Ik heb vorige week een daith laten zetten en had eigenlijk bedacht tegelijkertijd een hidden helix in dat oor te laten piercen. Omdat ik op internet vaak zag dat 2 (of zelfs 3) tegelijk wel vaak wordt gedaan. Echter deden ze dat daar niet omdat ze het afraden in verband met de genezing. Echter leek het mij juist handig omdat je dat oor dan toch al extra aan het verzorgen bent.

Maar goed, online dus wisselende verhalen of dat wel of niet gedaan wordt. Maar ben nu dan eigenlijk toch benieuwd of je veel verschil merkt met genezing van 1, 2 of zelfs meerdere kraakbeen piercings in hetzelfde oor tegelijk?

Over hierboven. Ik heb de daith dus niet uit medische overwegingen laten zetten. Dus daar geen ervaring mee.

ik heb dit meerdere keren gedaan en het was niet kutter met genezen dan 1, duurde ongeveer een jaar (maar ik moet zeggen dat mijn piercings altijd vrij traag genezen). ik zou het wel in hetzelfde oor doen ivm slapen, en volgens mij is de ‘regel’ altijd maximaal 3. zelf zou ik er niet meer dan 2 doen denk ik

1 like

@Rozecoupeschaar ik heb ook meerdere keren twee piercings tegelijk laten zetten (want niet altijd geduld om er één per keer te doen haha) en dat ging qua genezing niet slechter dan één.

1 like

Vanuit wetenschappelijk perspectief is het bullshit. Maar als je het wil proberen hou je er sowieso een mooie piercing aan over, dus je kunt er nooit op achteruitgaan :blush:

@Rozecoupeschaar voor je lichaam zit er absoluut verschil in het genezen van meerdere piercings tegelijk, want het zijn gewoon twee wonden en hoe meer je er hebt hoe langer de genezing duurt. Helemaal als het ook nog een fistula moet gaan vormen (zoals in het geval van piercings). Maaaaar die genezingsduur wordt niet verdubbeld, neemt eerder exponentieel toe.

Ik zou als piercer zeker 2 piercings tegelijk in hetzelfde oor piercen (medische uitzonderingen daargelaten), maar niet in twee verschillende oren (anders kun je op geen één oor slapen en daar wordt niemand blij van). Maximaal 3 tegelijk, en bij een bekende klant die veel ervaring heeft met het genezen van piercings maximaal 4. Meeste andere piercers die ik ken denken hier hetzelfde over.

1 like

Bedankt voor jullie reacties! Fijn om ervaringen te lezen.

Ik had inderdaad wel bedacht en gelezen om het wel in hetzelfde oor te doen. En ik wil er nog een heel stuk meer in uiteindelijk beide oren dus 1 per keer schiet niet op voor m’n totaal plaatje haha. Dit is mijn eerste kraakbeen piercing (ik heb verder navel, 3 gaatjes per oorlel, 2 tepel piercings en een tong piercing gehad). De genezing van die piercings ging altijd goed tot nu toe. Dus hopelijk is dat met kraakbeen ook.

Maar ik ga inderdaad opzoek naar een piercer hier in de buurt die er wel 2 tegelijk zet de volgende keer.

Ik heb 18 jaar geleden een helix laten schieten. Jawel, schieten, toen deden ze dat nog. Het herstel duurde toen wel echt bijna 10 maanden ofzo, als in, het bleef pijn doen als ik er aan kwam.
Ik heb de piercing in gehad tot ongeveer twee jaar geleden. Onlangs wilde ik er weer een sieraad in en dat ging nog, het gaatje was niet dicht. Nu doet dit weer pijn zoals 18 jaar geleden, enkel als ik er op lig of aan kom. Gaat dit weer 10 maanden duren? Is dit normaal?

1 like

Ik heb precies hetzelfde gehad een paar maanden terug, ook met een geschoten helix, het lijkt wel alsof het kraakbeen weer even op spanning komt en daar aan moet wennen ofzo, het was bij mij na twee weken over!

1 like

Ok nog even geduld dus, want bij mij is het al bijna een maand.

1 like

misschien moest het een beetje opgerekt worden? ik heb dat gehad met een genezen septum en dat duurde ook ongeveer een maand denk ik

3 likes

Had piercings van 1.2 mm besteld, voornamelijk om mn daith te vervangen. In mn oren was t even duwen en oprekken want oorgaatjes zijn natuurlijk wat smaller. Nu probeerde ik vanochtend mn daith te vervangen maar daar was ie ook te dik voor. Ik dacht dat piercings altijd met 1.2 mm geprikt werden. Heb nu 0.8 mm besteld (ook voor mn oren) want dat zal wel net even lekkerder zijn maar hoop dat die wel in mn dairh past anders ben ik echt chag haha.

Ik heb in mei een helix laten piercen. Inmiddels heb ik er een hele bult (vocht?) bij aan de achterkant :slightly_frowning_face:
Ik zit te twijfelen om hem er morgen uit te halen, heb er best veel last van nu

hoezo wil je hem eruit halen dan?

Mn neuspiercing doet ineens lastig, terwijl ik hem al 3 jaar heb zonder issues. Ik had de piercing eruit gehaald om het even te laten rusten, het leek ook beter, maar had m gisteren een uurtje opnieuw erin en het doet meteen weer pijn.
Er is niks aan te zien, maar de hele neusvleugel voelt / pijnlijk en gezwollen. Wat doe ik best, de piercing eruit laten en afwachten?

4 likes