Piercingtopic

Hahaha omg nee echt vragen om problemen is dat.

Ik wil zo graag in bad maar moest de eerste paar weken wachten. Oké er zijn er nu twee om en ik ga niet onderwater met mijn hoofd, heb ik lang genoeg gewacht?! :sob: ik doe het niet hoor haha veel te bang dat ik het verpest maar ik haat wachten ben echt ongeduldig

1 like

Huh? Je hebt een neuspiercing toch? Waarom zou je dan niet met je hoofd boven water in bad kunnen?

On another note: ZO klaar met m’n helix ( sorry alleen maar helix klaag Posts van mij hier). Ik heb hem nu 11 maanden en hij blijft bij vlagen pijnlijk, bultje erop. Ik föhn hem altijd droog na het douchen, inclusief mijn haar, slaap al bijna een jaar (!!) op zo’n kloten donut kussen waar ik echt minder van slaap en zodra het goed gaat en ik even weer ‘gewoon’ gaan slapen doet hij weer zeer. Dan opeens is er weer een vochtbultje en hang ik weer een week in een soda badje. :pensive:

Ik kan hem volgens mijn piercer ook nog steeds niet in staafje verkorten vanwege het bultje aan de achterkant, maar heb zelf gewoon het idee dat doordat het originele staafje er nog inzit hij daardoor ook sneller irriteert.

Dit klinkt echt ellendig :sob: wat rot zeg…

En ja de piercer raadt vochtige omgeving af en met een bad en damp is het natuurlijk wel een vochtige omgeving… maar goed ik douche natuurlijk ook gewoon (en soms ook best lang :smiling_face_with_tear:), dus het is de vraag of het echt zoveel doet/uitmaakt/ik er niet allang last van had moeten hebben

2 likes

Hmm ja dat van dat stoom/ vocht snap ik. Maar als je een bad ipv een douche doet lijkt het mij dat het minder nat wordt toch? Win win situatie :star_struck:

1 like

Late to the party haha, maar ik wil toch even mijn piercing ervaring delen :slight_smile:

Ik heb nu aan beide kanten 3 lobes, en sinds 2 weken in mijn rechter oor een rook!
Nu moet ik wel zeggen dat ik heel lang heb getwijfeld of ik wel een piercing in mijn kraakbeen moest gaan zetten, omdat alle 3 mijn lobes (aan beide kanten!) gemiddeld 1/2 jaar ontstoken zijn geweest.

3e gaatjes zitten er sinds december 2022 in, al bizar lang. Mijn 3e gaatje rechts is helemaal genezen ondertussen en links gaat nu ook de goede kant op. Sinds ik er letterlijk niets meer aan doe (op afspoelen onder de douche na) gaat het stukken beter! Ik heb wel enorm droge oorlellen van mezelf, zou dat de reden kunnen zijn waardoor mijn lobes maar bleven ontsteken?

Mijn rook zit er nu trouwens 2 weken in en gaat (tot nu toe, even afkloppen!) echt goed. Niet opgezwollen geweest en nog geen echte pijn gehad!

dep je ze wel droog na het douchen? ik wist eerst niet dat dat moest en toen ik dat ging doen (met een wattenschijfje oid) had ik opeens veel minder last

Ik probeer ze wel een beetje droog te maken er omheen, ik merk alleen dat als ik er te dicht op wil komen dat ik dan te veel ga doen waardoor ik ze ga irriteren

@crazyplantlady Ik zal eens proberen om ze met een tissue wat droog te deppen, thanks!

Hopen dat mijn linker ook snel geneest en dat ik geen last ga krijgen van mijn rook!
Gelukkig heb ik alleen een hele droge huid op mijn oorlellen en niet op de rest van mijn oor :slight_smile:

Eindelijk een goede traguspiercing. Er zat al maanden een neuspiercing in met zo’n gebogen staafje omdat ik mijn tragus kwijt was geraakt :joy:

3 likes

Ik zit erover na te denken om een daith te laten piercen. Heeft iemand misschien een aanrader qua shop in Zwolle en omgeving?

Heel erg leuk!

1 like

Mijn dochter van 5 wilt graag oorbellen maar ze zit op zwemles. Is het advies nog steeds om 6 weken niet te zwemmen? Ik lees op internet namelijk verschillende adviezen.

Lijkt me wel logisch om niet met een open wond in een goor bad te gaan

5 likes

Ik zou die 6 weken echt aanhouden want het is zo ontstekingsgevoelig op het begin!

1 like

Ik kende echt veel kinderen die oorbellen mochten om te vieren dat ze klaar waren met zwemles bijv :slight_smile:

4 likes

Dat leek mij ook maar las dat sommige dat advies dus niet meee gaven. Vandaar dat ik het even wilde checken!

4 likes

Toevallig had ik het hier met een piercer over, zij raadde aan om sowieso tot minstens 12 jaar te wachten, omdat oorlellen tot die tijd nog erg groeien

1 like

Oo jeetje! Daar had ik nog nooit over nagedacht!

Ik heb al oorbellen vanaf dat ik 6 weken oud was. Niks mis met mijn oorlellen en oorbellen.
Dan zouden hele generaties rare oren hebben…

1 like

Rare oren is een beetje overdreven, maar er zijn wel hele generaties met mismatchte oorbellen of uitgerekte gaatjes.

5 likes