Piercingtopic

Het voelt pijnlijk en is erg gevoelig… hij zit er nog steeds in, maar weet niet voor hoe lang nog

1 like

maar als je hem in mei hebt laten zetten dan is het toch logisch dat het nu nog gevoelig is? daar zit mijn verwarring haha

7 likes

Oh ja, dan begrijp ik je verwarring! Alleen gaat dit eerder richting pijn dan dat het gevoelig is. En sinds vanmorgen komt er aan de voorkant ook een bultje. Heb er met al mijn andere piercings nooit last van gehad, niet qua pijn of bultjes

2 likes

Gebruik je wel iets van zoutspray?

Ik kreeg het advies om juist bij bultje er niet uit te halen omdat het eventueel niet mooi geneesd dan. Dit is wel super lang geledenen niet bij de beste shop maar in ieder geval waard om even onderzoek over te doen!

1 like

Ja, ik gebruikte eerst zoutspray 2 keer per dag en heb een ander flesje gehaald bij Queen of rings vanwege het bultje.
@Moment oh thanks! Ik wilde sowieso morgen even langs de shop voor advies, maar dan laat ik hem nu toch nog zitten!

1 like

Heb ook twee keer een helix laten zetten en allebei de keren nooit genezen en eruit gehaald. Vond dat altijd zo jammer. Overigens gewoon goed genezen erna, maar ermee naar een shop is altijd een beter idee.

2 likes

Rook laten zetten vandaag :relaxed: komt uiteindelijk een ringetje in, en moet nog even mijn helix vervangen voor een beter ringetje.

18 likes

Thanks! Die daaronder wordt ook wel een anti-tragus genoemd :slight_smile:

2 likes

Zwemmen is met een verse piercing inderdaad een no go, zou zeker minimaal 2 maanden niet zwemmen. Het is namelijk een open wond en vocht + viezigheid is natuurlijk een goed recept voor een ontsteking.

@Pienchi wat is je exacte nazorg? Wat voor sieraad zit er in? Slaap je op je piercing? Zit de piercing wel recht? De genezingsduur van een helix piercing is 6 tot 9 maanden dus als er iets is wat die genezing in de weg zit is het echt niet gek dat 'ie pijn doet/gevoelig is, en een vochtbult is een duidelijke indicatie dat je piercing geïrriteerd is. Daarbij is alles wat geen (steriele) zoutoplossing is niet geschikt om je piercing mee schoon te maken (en ik heb zo’n vermoeden dat dat ‘andere flesje’ van QoR dat ook niet is).

Met dit soort problemen altijd handig om idd een kundige piercer om advies te vragen voor je hem er zomaar uithaalt. Want ik neem aan dat je je helix piercing niet kwijt wilt als je hem nog maar zo kortgeleden hebt laten piercen, en wie weet is het helemaal niet nodig.

1 like

Ik heb dit ook gehad, heeft best lang geduurd ook. Maar met consequent zoutspray’en is het uiteindelijk weggegaan en nu helemaal rustig.

2 likes

Heb vandaag voor t eerst mn daith vervangen sinds 2017 haha. Maar ik merk dat het toch een beetje zeer doet. Moet ik daar wat mee (alcohol/zout) of gewoon niet aan zitten?

1 like

Oh wat gek dan dat ze me die aanraadde om te gebruiken? Ik probeer er niet op te slapen en voor zover ik het kan zien is hij niet scheefgegroeid.

Niet elke zaak is een goede piercingzaak helaas

2 likes

Lekker met rust laten, hoe meer je eraan gaat klooien, hoe meer je het irriteert.

1 like

QoR zou ik ook niet bestempelen als goede piercingshop. En een piercing kan ook scheef zitten zonder zo gegroeid te zijn.

Proberen er niet op te slapen betekent dat je er waarschijnlijk toch op slaapt en is voor een helix piercing een van de grootste irritatiebronnen. Zou met een haarklem aan die kant van je hoofd gaan slapen om te voorkomen dat je er op draait.

1 like

Nee al had ik dat van QoR anders gedacht of verwacht…

@Radio dank voor het meedenken! Ken je toevallig een shop in rotterdam die betrouwbaar is om langs te gaan voor advies?

Classic Glamour is een zusterwinkel van Classic Ink and Mods en Dare2Wear, denk dat je daar goed terecht kunt.
Queen of Rings staat trouwens wel getipt in de beginpost, als dat geen betrouwbare zaak is moet dat wellicht aangepast worden

2 likes

waarom niet?

De grootste rode vlag is het feit dat ze oorlellen schieten. Daarnaast werken ze met lage kwaliteit sieraden, is hun nazorg gedateerd/incorrect, zie ik veel incorrecte informatie op hun website over oa materialen etc. En ik heb vaak genoeg slechte piercings van hen in het echt gezien.

3 likes